Značajniji modeli

3. listopada 2016.
piše: Goran Topić  foto: © Newspress Ltd. Sva prava pridržana 

Ukratko o najznačajnijim premijerama 114. međunarodnog salona automobila u Parizu

8572
 
> Povratak na glavni članak

Citroën C3


8572
Draga, smanjio sam Cactus. Konkretnije, riječ je o vozilu koje se svojim vanjskim dizajnom uvelike ugledalo na C4 Cactus od kojeg je preuzelo prednji kraj, tzv. Airbump zaštitnu plastiku vratiju i sl, dok je najveći utjecaj na stražnji dio imao DS3, posebno kada se u obzir uzmu stražnja svjetla, završetak linije krova i vizualno rješenje tzv. plutajućeg krova.

Citroën će svojim kupcima ponuditi široke mogućnosti personalizacije vozila pa će tako uz devet osnovnih boja vanjštine te tri boje krova novi C3 biti dostupan u čak 36 mogućih kombinacija boja, a tu su i četiri verzije interijera, uključujući i posebno atraktivnu Urban Red koja se ističe crvenom prednjom armaturom i crvenim opšivnim koncem.

8572
Inače, uređenje interijera je također inspirirano modelom Cactus, no primjetne su i određene razlike. Središte citroënovog Connect Nav sustava čini 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir, a oprema općenito, serijska i opcijska, bi trebala biti bogata neovisno o tržištu, dok će poseban naglasak biti stavljen na infotainmentu i sigurnosti.

Od pojedinih detalja valja istaknuti i tzv. ConnectedCam, a riječ je o sustavu koji koristi širokokutnu kameru, GPS i Internet vezu kako bi slao slike okolice automobila, primjerice na društvene mreže i sl, a može snimiti kratki video zapis.

Ponuda motora će činiti benzinski 3-cilindrični PureTech snage od 68 KS, 82 KS i 110 KS te dizelski 4-cilindrični BlueHDI snage od 75 i 100 KS. Ovisno o odabranom pogonskom stroju kupcima će na raspolaganju stajati ručni te opcijski 6-stupanjski automatski mjenjači.

Kia Rio


8572
Dizajn novog Ria je nastao u suradnji kijinih dizajnerskih studija u Njemačkoj, SAD-u i Južnoj Koreji. Vanjski je izgled osjetno moderniji, rafiniraniji i nešto odvažniji od onog kod prethodnog modela, a dimenzije su narasle što je zajedno s novim uređenjem interijera rezultiralo povećanjem ponude prostora u unutrašnjosti vozila. Uz više mjesta na stražnjoj klupi valja spomenuti i prtljažnik čija zapremina iznosi 288, odn. 974 dm3 kada se preklope nasloni stražnje klupe.

Izgled interijera je također unaprijeđen, a proizvođač navodi kao je napravljen veliki iskorak kada je riječ o ergonomiji i kvaliteti izrade. Također, razina opreme bi trebala biti veće nego što je to bio slučaj do sada, no više će se znati nakon premijere. Isto vrijedi i za motorizaciju

Početak prodaje ovog automobila na europskim tržištima je zakazan za kraj ove, odnosno početak iduće godine.

Land Rover Discovery


8572
Land Rover je na pariškom salonu predstavio novu, petu generaciju modela Discovery koji je u potpunosti novi model s tehničke i one dizajnerske strane, uz dakako zadržavanje obiteljske prepoznatljivosti. Najviše se ističu detalji poput nove maske motora, novih prednjih i stražnjih svjetala, položaja stražnje registarske pločice, 12 različitih naplataka veličine 19 do 21 cola, 17 boja eksterijera i sl.

Također, smanjen je o koeficijent otpora zraka (Cd=0,35) što dakako doprinosi ekonomičnosti vozila. Još više istom je cilju doprinijela i činjenica kako je nova aluminijska konstrukcija smanjila masu ovog automobila za 480 kg. Unutrašnjost je dakako prostrana, bogato opremljena, a proizvođač navodi i visoku razinu izrade te upotrijebljenih materijala. Recimo i kako mu zapremina prtljažnika iza drugog reda sjedala iznosi 1137 dm3, odnosno 2406 dm3 do prvog reda.

8572
Koliko je za sada poznato ovaj će model biti dostupan s tri motora. Ulaznu će izvedbu pokretati 2,0-litreni Ingenium dizel (Sd4) snage od 240 KS, a slijedit će ga dva 3,0-litrena V6 pogonska stroja. Prvi je dizelaš (Td6) snage od 189 kW, odnosno 257 KS te benzinac (Si6) snage od 253 kW, odnosno 344 KS. Oba će biti uparena sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Kao i svaki dobar Rover, Discovery je vozilo za sve podloge. Napredni ovjes, progresivni upravljač, sustav ATPC (All-Terrain Progress Control), pristupni kut od 34, odnosno odlazni od 30 stupnjeva, mogućnost vožnje kroz vodu visine do 90 cm, standardna visina podnice od 283 mm i sl. dovoljno govore o tome kako je riječ o najsposobnijem Discoveryju do sada.

Također, tu su prilagodljivi tempomat, sustav prepoznavanja prometnih znakova, tzv. inteligentni limitator brzine, automatska duga svjetla, sustav nadzora nad pozornošću vozača, sustav nadzora kamerama nad okolinom vozila, sustav zadržavanja vozila u prometnoj traci i sl.

Prodaja ovog automobila će na europskim tržištima započeti u proljeće iduće godine.

Mercedes-Benz E klasa All-Terrain


8572
U odnosu na standardni karavan izvedba All-Terrain se razlikuje povišenom podnicom te dodatnom zaštitom lukova blatobrana, pragova i podnice, kao i novim branicima te još ponekim detaljem. Slično je i s interijerom koji će se od onog u standardnom modelu razlikovati aluminijskim dodacima, All-Terrain oznakama, novim tepisima i papučicama i sl. Inače, All-Terrain će se standardno temeljiti na liniji paketu Avangarde, no bit će dostupan i s Exclusiveom.

Ovaj će novitet biti standardno opremljen s 4Matic sustavom pogona na sva četiri kotača te mercedesovim Air Body Control zračnim ovjesom. Također, tu su i tri nova seta 19 i 20-colnih alu naplataka posebno osmišljenih za novi model. Nadalje, off-road sposobnostima će doprinijeti i sustav Dynamic Select koji će vozaču na izbor ponuditi pet načina rada. Visina podnica se kreće između 121 i 156 mm, ovisno o odabranom podešenju ovjesa.

Mercedes-Benz E klasa All-Terrain će isprva biti dostupna samo kao E 220 d snage od 194 KS te najvećeg okretnog momenta od 400 Nm. To će biti dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 8 sekundi, dok će mu najveća brzina iznositi 232 km/h. Ukoliko vam to nije dovoljno možete pričekati do proljeća kada će s ovom izvedbom postati dostupan i 6-cilidnrični turbodizel E 350 d. Oba će motora standardno dolaziti s 9-stupanjskim automatskim mjenjačima. Početak prodaje se očekuje početkom iduće godine.

Nissan Micra


8572
Prethodnoj generaciji nissanovog gradskog automobila B segmenta su mnogi prebacivali dizajn koji ga je učinio "ženskim automobilom", no novi model s tim neće imati nikakvih problema. Dapače, izgled nove Micre je, kako se i očekivalo, osmišljen pod velikim utjecajem konceptnog modela Sway pa će ovom mališanu ubuduće vjerojatno naklonjeniji biti muški kupci.

Interijer bi pak većom kvalitetom izrade i upotrijebljenih materijala te puno modernijim dizajnom trebala podjednako privući sve kupce B segmenta. Također, proizvođač kao adut navodi i činjenicu kako je ponuda prostor u unutrašnjosti vodeća u klasi što se može zahvaliti i nešto većim dimenzijama vozila, a novi će se model moći pohvaliti i boljom izolacijom putničke kabine.

8572
No, atraktivan i moderan dizajn je ustvari manje bitan dio priče oko nove Micre, a puno je značajnija činjenica kako su u Nissanu odlučili s Microm ponuditi napredne sigurnosne i infotainment sustave. Primjerice s Microm će biti dostupni sustavi zadržavanja vozila u voznoj traci, automatskog kočenja u nuždi, upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatskih dugih svjetala, prepoznavanja prometnih znakova, nissanov Around-View Monitor i sl.

Kada se nađe na europskim tržištima u ožujku iduće godine Micra će biti dostupna s dva benzinska i jednim dizelskim motorom. Točnije, ponudu će otvoriti atmosferski 1.0 3-cilidnrični motor snage od 75 KS, a slijedit će ga 0.9 turbo i 1,5 turbodizel oba snage od 90 KS. Proizvođač tvrdi kao će vozači Micre osjetiti osjetno poboljšanje voznih svojstava i agilnosti automobila čemu će pripomoći i sustavi Active Ride Control i Active Trace Control.

Opel Ampera-e


8572
Prema službenim navodima proizvođača Ampera-e je automobil koji će električnu vožnju učiniti "pogodnom za svakodnevnu upotrebu i svojim će korisnicima istodobno pružiti obilje zabave". Drugim riječima, najveći adut Ampere-e je svakako autonomija koja će se kretati iznad 400 km prema NEDC testu. Dakako, tijekom svakodnevne upotrebe autonomija će ovisiti o raznim uvjetima.

Pri tome je zanimljivo i pomalo neobično za europsku marketinšku praksu, da je Opel napravio i izravnu usporedbu dosega izravnih konkurenata Amperi-e. Iz ove je grafike vidljivo kako prvi konkurent ima čak 25% slabiji rezultat, dok se na dnu ljestvice nalazi volkswagenov model sa skromnih 190 km dosega.

No, to nije sve. Naime, ovaj model pokreće 150 kW, odnosno 204 KS snažni električni motor najvećeg okretnog momenta od 360 Nm što će biti dovoljno za doista dinamičnu vožnju. Točnije, za ubrzanje od 0 do 50 km/h Amperi-e trebaju 3,2 s, od 80 do 120 km/h 4,5 sekunde, dok će najveća brzina iznositi 150 km/h. Baterija ovog automobila, koju je razvio LG Chem, sastoji se od 288 litij-ionskih ćelija ukupnog kapaciteta od 60 kWh.

Pored rekordnog dosega, Ampera-e bi trebala biti i prostran automobil koji će u svojoj 417 cm dugoj karoseriji moći smjestiti petero putnika, kao i prtljažnik obujma od 381 dm3.

Za sada nije točno poznato koja će biti cijena ni kada se može očekivati dolazak ovog modela na europska tržišta, no za vjerovati je kako će se to dogoditi tijekom iduće godine.

> Povratak na glavni članak

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing