Značajniji modeli

11. travnja 2016.
piše: Goran Topić  foto: Saša Lisjak, AUTONET 

Ukratko o najznačajnijim premijerama 14. međunarodnog salona automobila u Zagrebu

8014
 
> Povratak na glavni članak

Audi Q2


8014
Audi je nakon nešto duže najavne kampanje napokon na ženevskom salonu predstavio konačnu produkcijsku izvedbu modela Q2, odnosno svog najmanjeg crossovera koji će se na tržištima naći najkasnije u drugoj polovici ove godine.

Proizvođač iz Ingolstadta opisuje Q2 kao "urbano vozilo za svakodnevnu upotrebu i rekreaciju, koje ujedinjuje progresivni dizajn s visokom razinom funkcionalnosti". Vizualno se Q2 donekle odmaknuo od ostatka ponude, čemu je vjerojatno razlog kako je prvenstveno namijenjen mlađim kupcima pa su audijevi dizajneri dobili veću slobodu u prilagodbi izgleda vozila.

Unutrašnjost je prepoznatljiva audijeva, a isto vrijedi i za kvalitetu materijala te bogatu opremu s naglaskom na infotainmentu i sigurnosti, gdje će se posebno isticati razni elektronički sustavi potpore vozaču.

Ovaj je model dimenzija 4,19 x 1,79 x 1,51 m, dok mu je međuosovinski razmak dug 2,6 m pa bi unatoč kompaktnim dimenzijama ponuda prostora unutar putničke kabine trebala biti više no dostatna. Zapremina prtljažnika iznosi 405 / 1050 dm3.



Audi Q2 će pokretati šest različitih motora snage između 116 i 190 KS. Ulazna verzija dolazi s 1,0-litrenim 3-cilindričnim TFSI, a slijede ga benzinci obujma od 1,4 i 2,0 litre te dizelaši obujma od 1,6 i 2,0 l. Ovi će motori biti upareni sa 6-stupanjskim ručnim te opcijskim 7-stupanjskim S-tronic automatskim mjenjačem s dvije spojke, a recimo i kako će kupci uz 2.0 TFSI i TDI moći odabrati i pogon na sva četiri kotača. Inače, je riječ o vozilu koje u temeljnim izvedbama dolazi s pogonom na prednje kotače.

Kia Sportage


8014
Posjetimo se, prvi je Sportage na tržišta stigao još davne 1993. Druga ga je generacija slijedila 2004, a prethodni se model prodavao od 2010. godine. Činjenica kako je C-SUV segment sve značajniji ne samo kod nas nego i širom Europe upućuje na važnost koju ovi modeli imaju za svoje proizvođače. Kod nas je Sportage posebno interesantan za domaćeg predstavnika s obzirom da je u prethodnoj godini bio najprodavaniji model svog segmenta u Hrvatskoj - prodano su, respektabilna, 422 primjerka. U godini prije Sportage je bio na trećem mjestu, a 2013. je bio također najprodavaniji.

Dakle, veliki uspjeh prethodnika pred novi Sportage postavlja težak zadatak i obavezu, no prvi dojmovi ukazuju na to da će ga novitet s lakoćom ispuniti unatoč sve konkurentnijem okruženju. Naime, dotjerani i moderni dizajn eksterijera i interijera, bogata i napredna oprema, novi i unaprjeđeni motori i mjenjači, već poznato kijino rekordno 7-godišnje jamstvo te prihvatljiva cijena, ovom bi modelu trebali osigurati ponovno zauzimanje samog vrha popularnosti među našim kupcima.



Više o novoj Kiji Sportage pročitajte u izvještaju s nacionalne prezentacije.

Mercedes-Benz E klasa


8014
Dolazak nove generacije E klase definitivno je jedan od onih dana kada ništa drugo u automobilskoj industriji nije važno. No, to i nije veliko iznenađenje, s obzirom da je riječ o ključnom modelu njemačkog automobilskog diva koji je povijesno gledajući učestalo, sa svakim novim vozilom redefinirao standarde u segmentu poslovnih limuzina.

Mercedes-Benz tu stečenu reputaciju s novom E klasom (W 213) prenosi i u budućnost s mnoštvom inovacija primjerenih epitetima koje uživa više od tri desetljeća svog postojanja. Dizajn odlikuju poznate proporcije limuzine marke iz Stuttgart-Untertürkheima na kojima se ističe produženi poklopac motora u kombinaciji s kupeovskom linijom krova, dok straga dominiraju jednodjelna svjetla s dvostrukim svjetlosnim trakama, obuhvaćena karoserijom vozila. Ova elegantna karoserija može se pohvaliti i rekordno niskim koeficijentom otpora zraka koji iznosi tek 0,23.



Više o novoj generaciji Mercedes-Benz E klase pročitajte u rubrici Premijere.

Opel Astra Sports Tourer


8014
Premda je svjetsko predstavljanje opelova Astra 11. generacije, na prošlogodišnjem međunarodnom salonu u Frankfurtu, doživjela istovremeno kao kombilimuzina te kao karavan, potonja karoserijska izvedba stigla je "na red" nekoliko mjeseci kasnije. Točnije, ovog proljeća započet će prodaja nove karoserijske izvedbe koja je nadopunila ponudu hatchbacka te zajedno već sada imaju više od 100.000 narudžbi.

Najmlađa članica generacije karavana iz kompaktne klase slijedi tradiciju kojoj je Opel vjeran još od 1963. kada je predstavio svoj prvi Kadett A CarAvan. Do sada je u karavanskoj izvedbi bilo 5,4 milijuna, od 24 milijuna ukupno prodanih, Kadetta i Astri. Nova Astra Sports Tourer deseta je generacija opelova kompaktnog karavana.

Kako je i za očekivati, novu Astru Sports Tourer karakteriziraju iste napredne osobine kao i njezinu 5v "sestru". Dakle, riječ je o automobilu modernog izgleda, nove arhitekture (oko 190 kg manje mase), vrhunske aerodinamike (koeficijent ootpora zraka iznosi niskih 0,28) naprednih sigurnosnih i konfornih sustava (Opel OnStar, IntelliLink) te posve nove palete pogonskih strojeva zahvaljujući kojima je ovaj automobil još štedljiviji.



Više o novoj Opel Astri Sports Tourer pročitajte u izvještaju s međunarodne prezentacije.

Renault Scénic


8014
Renault je na ženevskom auto salonu predstavio novu, četvrtu generaciju modela Scénic koji je na tržištu pristupan više od dvadeset godina tijekom kojih je prodano više od pet milijuna primjeraka. Nova generacija je u usporedbi s prethodnikom dulja 40 te šira za 20 mm, a vanjski izgled se izravno temelji na konceptnom modelu R-Space.

Drugim riječima, tu je uspravnije vjetrobransko stalo, kratki poklopac motora, prednja svjetla u obliku slova C, ovisno o paketu opreme LED tehnologija i sl, a navodno će 20-colni kotači s gumama dimenzija 195/55 biti dio standardne opreme na svim modelima, dok će dvobojni eksterijer biti opcijski dostupan.

U unutrašnjosti nalazimo karakteristično renaultovo uređenje, više no zadovoljavajuću ponudu prostora unutar putničke kabine, zapreminu prtljažnika od 572 l te dodatne 63 l prostora uza odlaganje u dodatnim pretincima.

Ponudu motora će činiti 1,5 i 1,6-litreni dCi dizelski pogonski strojevi snage između 95 i 160 KS, dok će ljubiteljima benzinaca biti ponuđena dva TCe motora snage od 115 i 130 KS. U ponudi će se nešto kasnije naći i opcijski Hybrid Assist, a riječ je o sustavu koji putem regenerativnog kočenja prikuplja energiju za električni motor koji prema potrebi pomaže dizelskom Energy dCi 110.



Na popisu dodatne opreme će se nalaziti i 4Control sustav upravljanja stražnjim kotačima, kao i sustav MultiSense putem kojeg vozač može personalizirati pojedine postavke poput odziva motora, brzine izmjena stupnjeva automatskog EDC (Efficient Dual Clutch) mjenjača s dvije spojke, tvrdoće upravljača, ambijentalnog osvjetljenja, masažne funkcije sjedala (gdje je dostupna) i sl.

Renault Talisman


8014
U Renaultu jasno naglašavju kako Talisman ne smatraju "novom Lagunom". Naime, napuštajući koncept petih vratiju francuski proizvođač od sada u D segmentu nudi "pravu" limuzinu te njezinu karavansku inačicu. S uzbudljivim smo se Talismanom upoznali u okviru međunarodne prezentacije održane u okolici Firenze. Bila je to prilika da u prekrasnom toskanskom ambijentu otkrijemo sve prednosti automobila kojim Renault nastavlja s obnovom svoje game. Riječ je o, trenutno, jednoj od najmlađih paleta modela bilo kojeg proizvođača, a Talisman ne samo da cilja na vrh francuskog D segmenta već i planira pokvariti račune najuspješnijim "kraljevima" ove automobilske klase.

"U Renaultu svoje automobile oblikujemo promatrajući živote naših kupaca. U slučaju Talismana, rezultat je velika, elegantna limuzina snažne pojave. Njegov je interijer osmišljen kako bi se najbolje brinuo za putnike i njihovu prtljagu. Renault Talisman, sa svojim vanjskim izgledom i interijerom naglašava visoku razinu udobnosti na putovanjima te užitka u vožnji". Riječi su to Laurensa van den Ackera, starijeg potpredsjednika korporativnog dizajna u Renaultu. I, doista, Talisman se već na prvi pogled nameće svojom pojavom koja je istovremeno profinjena i luksuzna, ali i dovoljno dinamična. Uz sve to, ovaj će automobil cijenom ipak biti pravim, vrlo konkurentnim predstavnikom D segmenta.



Više o novoj Renaultu Talisman pročitajte u izvještaju s međunarodne prezentacije.

Smart ForTwo Cabriolet


8014
Smart je , putem zastupništva Star Import, na naše tržište doveo novu kabriolet izvedbu svog manjeg modela. Cabrio se temelji na ForTwo Coupeu od kojeg ga razlikuje manji B krovni nosač i nešto snažnija sigurnosna ćelija, odnosno kruća šasija (torzijska krutost povećana za 15% u odnosu na prethodnika) potrebna zbog izostanka fiksnog krova.

Smart ForTwo Cabrio je dobio platneni sklopivi krov koji će se putem elektromotora pomicati duž vodilica u okviru te u konačnici sklapati iznad prtljažnika. Vozač, dakako, može izabrati u kojem će ga položaju zaustaviti. Inače, krov se u potpunosti otvara, odnosno zatvara za 12 sekundi s time da će te vodilice svakako morati sami vratiti ukoliko ste ih prije toga pospremili u prtljažnik.

Recimo i kako će krov biti dostupan u tri boje, odnosno crnoj, plavoj i crvenoj, a tu je i stakleni stražnji prozor. Dodajmo i kako će se krovom moći upravljati neovisno o brzini vozila, a također i daljinski izvan vozila.

Prilikom lansiranja kupci će moći birati između dva 3-cilindrična motora. Prvi je obujma od 1,0 litre i snage od 71 KS te najvećeg okretnog momenta od 91 Nm, a drugi turbo 0,9 snage od 90 KS i najvećeg okretnog momenta od 135 Nm. Ove će motore biti moguće upariti sa standardnim 5-stupanjskim ručnim te opcijskim automatskim mjenjačem s dvije spojke.



> Povratak na glavni članak

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing