Volkswagen Passat 1.6 TDI BlueMotion Trendline

11. svibnja 2015.
Test - Volkswagen Passat 1.6 TDI BlueMotion Trendline
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Saša Lisjak 

Za samo par kapi diesela

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Passat 1.6 TDI BlueMotion Trendline
OBUJAM
1,6 l
SNAGA
120 KS
BRZINA
198 km/h
NA CESTU
198.366 Kn (26.189 Eur)
tehnički podaci »

Euro NCAP

ukupno
5 zvjezdica
sigurnost putnika
85 %
sigurnost djece
87 %
sigurnost pješaka
66 %
sigurnosni sustavi
76 %
crash test »
Najnovija je generacija volkswagenovog bestsellera ispunila sva naša, nikad skromna očekivanja. Još jednom, riječ je u svestranom obiteljsko - poslovnom automobilu koji uvjerljivo opravdava svoj vodeći tržišni status. Testirali smo početnu dieselsku izvedbu
6865
Volkswagenov je Passat svoju povijest započeo 1973, godinu dana prije još jednog legendarnog modela - Golfa, a osmišljen je kao prvi model nove generacije volkswagenovih modernih automobila s naprijed smještenim vodom hlađenim motorom te pogonom na prednje kotače. Nešto više od četiri desetljeća kasnije, osma generacija nastavlja putem koji su utemeljili prethodnici. I, gotovo da nema rasprave o tome hoće li ovo biti još jedan dobitni model - Passat je ionako na većini tržišta najuspješnija obiteljsko - poslovna limuzina ikad.

Na hrvatskom tržištu, zastupnik Porsche Croatia, nudi Volkswagen Passat u limuzinskoj i karavanskoj (Variant) izvedbi. Limuzina je zastupljena kroz čak 21 izvedbu, u ponudi uz tri paketa opreme poznatih imena: Trendline, Comfortline i Highline. Široka ponuda pogonskih strojeva jasno stavlja naglasak na diesele pa je tako novi Passat (interne oznake B8) moguće naručiti uz TDI motore obujma od 1,6 litara (120 KS) te 2.0 (150, 190 i 240 KS). Benzinska su motora u ponudi trenutno tek dva i to 1.4 u izvedbama snage od 125 i 150 KS.

6865
Uz navedeno, Passat nudi ručne te DSG mjenjače s dvije spojke kao i izvedbe s pogonom na sva četiri kotača. Cijene kreću od 186.971 Kn koliko je potrebno izdvojiti za model 1.4 TSI BMT (BlueMotion Technologies) Trendline pa do 362.186 Kn koliko stoji prestižni Passat 2.0 TDI BMT DSG 4x4 Highline s 240 KS. Testirani je automobil drugi u ponudi i ujedno početni dieselski Passat čija cijena, bez navedene dodatne opreme, iznosi 186.943 Kn (24.681 Eur) do registracije.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost


6865
Priča o tradicionalizmu u volkswagenovom dizajnu već je odavno poznata stvar i nova generacija Passata se u to sjajno uklapa. Istina jest da se tu ne radi isključivo o podilaženju očekivanjima kupaca, kako nas iz Wolfsburga žele uvjeriti, već i o činjenici da izlaskom nove generacije nekog modela prethodnik ne postaje trenutno "star", što je velika boljka mnogih marki. Ukratko, možemo zaključiti da bez obzira na izvjesnu konzervativnost, novi Passat izgleda moderno i atraktivno te podosta luksuzno - što više očekivati od limuzine koja istovremeno "planira" biti obiteljska i poslovna?

U interijeru zatječemo vrlo prepoznatljiv dizajn. Zapravo, estetska priča unutrašnjosti i nije se posebno promijenila u odnosu na prethodnu generaciju, no s druge pak strane, ako dizajn djeluje dovoljno moderno, a pri tome je i uspješan, čemu ga mijenjati? Ono što možemo, u manjoj mjeri, zamjeriti interijeru novog Passata jest činjenica da uglati dizajn unutrašnjosti u kombinaciji relativno monotonih boja sve više nalikuje na onaj škodinih automobila. Dakako, to ne znači ništa loše, no pitanje je briše li se polako granica između te dvije marke...

6865
Ergonomija i sjedala testiranog Passata 1.6 TDI BlueMotion Trendline, premda je riječ o automobilu praktički s početka ponude, zaslužuju visoku ocjenu. Vozaču je sve lako dostupno, položaj sjedenja je dobar (ako već ne i nizak koliko bi smo mi to željeli), a jedino što nas je zasmetalo je nedostatak senzora za pomoć pri parkiranju koji bi (barem stražnji) doista trebali biti serijski dio opreme svakog primjerka ove 4767 mm duge limuzine.

Prostranost novog Passata, očekivano, nitko ne bi trebao dovoditi u pitanje. Mjesta za koljena, ali i glave putnika na stražnjim sjedlaima ima na pretek i tamo će se čak i na duljim putovanjima doista udobno moći smjestiti dvije odrasle osobe. Konačno, ne zaboravimo niti prtljažnik čiji obujam od čak 586 litara čini Passat fantastično upotrebljivim obiteljskim automobilom.

Komentar opreme


6865
I europski automobili polako hvataju korak prema pitanju opremljenosti pa tako niti početni paket dostupan uz novi volkswagenov Passat nije pretjerano skroman. Za početak, spomenimo da je puna sigurnosna oprema tu i stoga nas ne čudi da je i ova obiteljsko-poslovna limuzina ponosni vlasnik 5 Euro NCAP zvjezdica.

Od navedenih detalja dodatne opreme svakako se slažemo s izborom metalik boje i lijevanih naplataka (premda smo stava da bi 17 ili 18 cola izgledalo kudikamo atraktivnije na ovom velikom automobilu), dok je 3-zonska klima zgodan, no ipak ne odveć potreban detalj (možda je primjenjivija u poslovnoj izvedbi, no ta ionako ne bi dolazila s početka ponude).

Nekoliko detalja bi smo svakako rado vidjeli u automobilu poput ovog, posebno s obzirom da je riječ o vozilu koje je gotovo stvoreno za putovanja - tu prvenstveno mislimo na tempomat, a uz AUX konektor i SD utor ne bi bilo loše imati i nekakav napredniji oblik povezivanja s infotainment sustavom (barem USB, ako već ne i BT). Konačno, višenamjenski upravljač s nekoliko osnovnih prekidača na sebi danas je postao praktički Must have. No, srećom, Volkswagen nudi još dva paketa opreme iznad navedenog, ali i bogat popis dostupnih opcija, doista razumne cijene.

Motor i prijenos


6865
Pod prednjim poklopcem testiranog Passata našao se 1,6-litreni dieselski motor s kojim smo se već susretali, primjerice u 15 KS slabijoj izvedbi koja je pokretala prethodnu generaciju ovog automobila. Konkretna izvedba, koja razvija 88 kW (120 KS) između 3600 i 4000 o/min te 250 Nm između 1750 i 3500 o/min opremljena je BlueMotion tehnologijama koje podrazumijevaju sustav Start & Stop, regeneraciju energije kočenja, gume niskog otpora kotrljanju te određena aerodinamička unaprjeđenja.

Potrošnja goriva nas je iznenadila. Istini za volju, nismo očekivali vrijednosti pretjerano bliske tvorničkima, a i pogonski strojevi relativno malog obujma u pravilu troše više od očekivanog. No, s Passatom 1.6 TDI se treba "sprijateljiti" i izgubiti strah od visokih stupnjeva prijenosa. Zahvaljujući solidnim zalihama okrentog momenta (za jedan motor obujma od 1,6 l) 5. i 6. stupanj prijenosa idealni su za krstarenje otvorenom cestom, čak i na srednjim uzbrdicama. Upravo u jednoj takvoj duljoj vožnji, zabilježili smo potrošnju od 4,2 l/100 km, premda nam dinamika nije bila odveć umjerena, štoviše.

6865
Tako motorizirani Passat pokazuje kako su najviše koristi od downsizinga imali upravo dieselski motori jer uz mali obujam i dalje zadržavaju dosta okretnog momenta - upravo suprotno od problematičnih "downsizanih" benzinaca. Uostalo, ovdje govorimo o relativno velikom automobilu teškom 1369 kg u kakvom, do prije tek par godina, ne bi smo očekivali ništa manje od dvolitrenog motora.

Ipak, tako sjajan rezultat potrošnje nismo uspjeli ostavriti u gradskim uvjetima gdje je brojka bila osjetnije veća od tvornički propisane. No, uzmimo da je za jedan velik i ne odveć lagan automobil 7,0 l/100 km doista povoljno. A, unatoč solidnim zalihama okretnog momenta, relativno skromna snaga ovog pogonskog stroja osjeća se i prilikom pretjecanja koja nisu (niti mogu biti uz 1.6) posebno "eksplozivna".

Mjenjač, tema za kraj ovog odlomka, ispunjava sva naša očekivanja kada je riječ o prijenosu iz VW grupacije. Solidna preciznost i ne pretjerano dugi hodovi odlike su ručice koja dobro leži u ruci, dok su prijenosni omjeri (unatoč relativno "gradskom" obujmu motora) dobro prilagođeni putovanju (od tuda i niska potrošnja na otvorenoj cesti) uz podosta "dug" 5. i 6. stupanj.

Za upravljačem


6865
Od obiteljske putne limuzine kakav je Passat na prvo ćemo mjesto, bez sumnje, staviti udobnost i, prema tom pitanju visoka očekivanja, testirani je automobil u potpunosti opravdavao. Dosta neutralno ponašanje podvozja ulijeva povjerenje i omogućava male gubitke brzine pri vožnji kroz zavoje, a jedino što bi smo mijenjali su gume čiji (pre)visoki presjek uzrokuje ponešto ljuljanja karoserije i malo nemirniju vožnju na zavojitoj, neravnoj cesti. No, takve gume na neki su način postavle već svojevrsni trademark jeftinijih izvedbi volkswagenovog Passata.

Zaključit ćemo da ovo vrlo stabilno podvozje ne pokazuje posebnu želju niti za podupravljanjem, a niti prekoupravljanjem, no ipak ne komunicira s vozačem onoliko koliko bi smo to željeli pa mu je granice teško pretpostaviti.

6865
Učinkovite kočnice (ventilirani / puni disk) opremljene su vrlo korisnom funkcijom Auto Hold koja nakon zaustavljanja automatski aktivira kočnice kako bi se spriječilo pomicanje vozila. To je posebno korisno u gradu, gdje na malim nagibima mnogi prekasno primijete da im se vozilo počelo kretati npr. unatrag. Dodajmo tome da je ovaj automobil serijski opremljen i električnom parkirnom kočnicom koja je doista praktičan detalj, barem za nas "razmažene". Konačno, kočnice su opremljene sustavom pojačavanja sile kočenja (BAS) koji je za naš ukus ipak "malo previše djelotvoran", tj. njegovo bi djelovanje moglo biti malo umjerenije.

I na kraju...


Premda je riječ o praktički početnoj izvedbi nove generacije, Volkswagen Passat 1.6 TDI BMT Trendline jasno pokazuje sve prednosti koje su proslavile ovaj automobil tijekom dugog niza godina. Limuzina možda i nešto više "naginje" poslovnoj namjeni od karavana, a testirani se automobil odlikuje udobnošću, vrhunskom prostranošću i povoljnom potrošnjom. Hoće li vaš izbor biti ovakav model uz ponešto dodatne opreme ili neka više rangirana izvedba, ostaje osobnim odabirom, no u svakom slučaju riječ je o provjerenom receptu koji zadovoljava i najzahtjevnije ukuse.

---

Pogledajte test generacije B7: Volkswagen Passat 1.6 TDI BlueMotion Trendline
GALERIJA: Volkswagen Passat 1.6 TDI BlueMotion Trendline
Pod prednjim poklopcem testiranog Passata našao se 1,6-litreni dieselski motor koji razvija 88 kW (120 KS) između 3600 i 4000 o/min te 250 Nm između 1750 i 3500 o/min
U interijeru zatječemo vrlo prepoznatljiv dizajn. Zapravo, estetska priča unutrašnjosti i nije se posebno promijenila u odnosu na prethodnu generaciju, no s druge pak strane, ako dizajn djeluje dovoljno moderno
Potrošnja goriva nas je iznenadila. Na otvorenoj cesti zabilježili smo potrošnju od 4,2 l/100 km, premda nam dinamika nije bila odveć umjerena
Ipak, uglati dizajn unutrašnjosti u kombinaciji relativno monotonih boja sve više nalikuje na onaj škodinih automobila
Mjenjač ispunjava sva naša očekivanja kada je riječ o prijenosu iz VW grupacije. Solidna preciznost i ne pretjerano dugi hodovi odlike su ručice koja dobro leži u ruci
Automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg retrovizora zgodan je detalj opreme ove putne limuzine
Praktičnih pretinaca nikad dosta pa tako i ovaj, smješten lijevo od upravljača neće biti na odmet. prednjih svjetala za maglu u paketu Trendline nema
Iako je riječ o početnom paketu opreme, sva su četiri prozora opremljena elektropodizačima, a vanjski su retrovizori i grijani. Donji prekidač daljinski otvara poklopac prtljažnika
I europski automobili polako hvataju korak prema pitanju opremljenosti pa tako niti početni paket dostupan uz novi volkswagenov Passat nije pretjerano skroman
Ergonomija i sjedala testiranog Passata 1.6 TDI BlueMotion Trendline, premda je riječ o automobilu praktički s početka ponude, zaslužuju visoku ocjenu
Mjesta za koljena, ali i glave putnika na stražnjim sjedlaima ima na pretek i tamo će se čak i na duljim putovanjima doista udobno moći smjestiti dvije odrasle osobe
Automatska 3-zonska klima je zgodan, no ipak ne odveć potreban detalj dodatne opreme uz početni paket Trendline
Raspored klimatizacije 3-zonskog automatskog uređaja: možda je ovaj detalj opreme primjenjiviji u poslovnoj izvedbi, no ta ionako ne bi dolazila s početka ponude
Prtljažnik, čiji obujam iznosi čak 586 litara, čini Passat fantastično upotrebljivim obiteljskim automobilom
Premda je mjesto za rezervni kotač predviđeno ispod podnice prtljažnika, testirani je automobil bio opremljen daleko praktičnijim kompletom za popravak guma
Lijevani naplaci Aragon dimenzija 6,5J x 16 s gumama dimenzija 215/60 R 16 podižu estetski dojam početnog TDI modela, no 17 ili čak 18 cola izgledalo bi kudikamo ljepše
BlueMotion tehnologije podrazumijevaju sustav Start & Stop, regeneraciju energije kočenja, gume niskog otpora kotrljanju te određena aerodinamička unaprjeđenja
Napravljen na modularnoj platformi MQB, Passat B8 štedi na masi zahvaljujući pažljivom odabiru materijala. U Wolfsburgu tvrde da je nova generacija u prosjeku lakša za 85 kg

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing