Volkswagen Golf Sportsvan

3. srpnja 2014.
Vozili smo - Volkswagen Golf Sportsvan
piše: Goran Topić  foto: AUTONET, Volkswagen AG 

Nacionalna prezentacija

Na hrvatsko je tržište upravo pristigao nasljednik Golfa Plus, model Sportsvan, koji, između ostalog, uz nešto dinamičnije ime kupcima nudi isto takav dizajn, veću ponudu prostora, osjetno bogatiju opremu te naprednija vozna svojstva
5778
Prvi Golf Plus je predstavljen još 2005, a njegov nasljednik 2009. Pet godina kasnije na naše tržište stiže treći u liniji obiteljskih Golfova koji, u odnosu na prethodnike, nosi drugo "prezime". Bez bojazni otac im je isti, no želja za povećanjem atraktivnosti modela i njegovog približavanja mlađim kupcima, istaknuta prije svega i dinamičnijim dizajnom, rezultirala je promjenom naziva iz Plus u Sportsvan. Domaći zastupnik za vozila marke Volkswagen, tvrtka Porsche Croatia, hrvatskim je medijima predstavila Sportsvan početkom tjedna na prezentaciji održanoj u Umagu.

Cijene Volkswagen Golfa Sportsvan kreću se u rasponu između 136.121 do 246.416 Kn.

Inače, u prethodne dvije generacije Plus izvedbe činile su oko 10-ak posto prodaje ovog modela na europskim tržištima pa tako i kod nas, a od Sportsvana se u najmanju ruku očekuje da ostvari iste rezultate. Naime, Golf Sportsvan je u odnosu na svog prethodnika u potpunosti nov automobil koji se može pohvaliti većom ekonomičnošću, naprednijom motorizacijom, bogatijom sigurnosnom i infotainment opremom, novom platformom, manjom masom, boljim voznim osobinama, većom ponudom prostora, višim stupnjem funkcionalnosti i sl. pa se od njega ustvari očekuju čak i bolji prodajni rezultati.

5778
Bogatije u svakom pogledu

Kada je riječ o dizajnu, Sportsvan je svakako osjetno dinamičnijih linija od modela Plus, a iste su u osnovi, zajedno s ukrasnim elementima i sl, dakako preuzete s posljednje generacije Golfa. Sviđaju li vam se one više ili manje u odnosu na prethodnika predstavlja pitanje osobnog ukusa. Ono što je jednostavno pitanje činjenica su dimenzije ovog automobila, njegova ponuda prostora i dakako varijabilnost i funkcionalnost interijera, razina opremljenosti i sl.

Konkretnije, Sportsvan je 13 cm dulji, neznatno niži i širi od Golfa Plus, a međuosovinski mu je razmak 10 cm dulji što se sve pozitivno odrazilo na ponudu prostora unutar putničke kabine, dok je istovremeno narasla i zapremina prtljažnika i to na 500 dm3, odnosno 76 više od prethodnika. Stražnja klupa je pomična i podesivih nagiba naslona (kada je pomaknuta u potpunosti prema naprijed obujam prtljažnik raste na 590 dm3), koji su dakako i preklopivi pa obujam prtljažnog prostora može narasti na najvećih 1520 dm3, a dostupno je i suvozačevo sjedalo s preklopivim naslonom pa je u Sportsvanu moguće prevesti poprilično duge predmete.

5778
Također, kupcima na raspolaganju stoje novi i veći pretinci i prostori za ostavu što uz veće staklene površine također doprinosi kvaliteti interijera ovog modela. No, ponajviše će se u Volkswagenu pohaliti proširenim popisima standardne i dodatne opreme, gdje ja naglasak stavljen dakako na sigurnost i infotainment. Nabrajanje iste bi nas odvelo izvan formata ove rubrike, no već od početnog paketa kupci će teško pronaći pravu zamjerku.

Dakako, Sportsvan je dostupan u tri uobičajena volkswagenova paketa opreme: Trendline, Comfortline i Highline, a kupcima će biti ponuđena i proširena paleta boja gdje možda posebno vrijedi istaknuti kako će sada četiri biti dostupne bez nadoplate (Pure bijela, Tornado crvena, crna i Urano siva). Recimo i kako kupci će dodatno moći personalizirati svoj automobil, proširenim izborom presvlaka interijera te naplacima različitih izgleda i veličine od 15 do 18 cola.

5778
Provjerena i ekonomičnija motorizacija

Golf Sportsvan se temelji na modularnoj platformi MQB te će težiti između 1320 i 1492 kg, ovisno o opremi, motorizaciji, mjenjačima i sl. Ovjes je također unaprijeđen, a čine ga McPherson prednja osovina, dok se otraga nalaze polukruta torzijska osovina kod modela s motorima snage do 81 kW, odnosno Multilink kod modela snage iznad 92 kW. Udobnosti i sigurnosti za vrijeme vožnje pripomoć će i velik broj elektroničkih sustava pomoći vozaču od kojih je većina dostupna od paketa opreme Comfortline.

Spomenimo ovdje usput i tvrdnju koja dolazi iz Volkswagena, a koja kaže kako Sportsvan sa svojim prvoklasnim paketom sigurnosti sastavljenim od robusne strukture karoserije, vrlo učinkovite kombinacije sigurnosnih pojaseva, sjedala i zračnih jastuka te inovativnih sustava pomoći pripada među najsigurnije automobile na svijetu. Potvrđuje to i nedavno ostvaren rezultat od maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP-ovom testu sigurnosti.

5778
Nadalje, u Golf Sportsvan će se ugrađivati nekoliko otprije poznatih volkswagenovih benzinskih i dieselskih 4-cilindričnih turbo motora manjeg obujma koji svi zadovoljavaju Euro 6 norme. Konkretnije, benzince će predstavljati 1.2 TSI snage od 63 kW (85 KS) i 81 kW (110 KS) te 1.4 TSI snage od 92 kW (125 KS) i 110 kW (150 KS). Dieselsku će ponudu činiti 1.6 TDI u izvedbama snage od 66 kW (90 KS) i 81 kW (110 KS) te 2.0 TDI sa 110 kW (150 KS).

Ponuda mjenjača će također biti bogata, a njihova dostupnost će ovisiti o razini opreme i konkretnom motoru. Inače, riječ je o 5 i 6-stupanjskim ručnim te 6 i 7-stupanjskim automatskim DSG mjenjačima. Spomenimo samo kako će se potrošnja benzinske motorizacije kretati između 4,9 i 5,6 l/100 km, a dieselske između 3,9 i 4,8 l/100 km.

5778
I na kraju...

Za novi Golf Sportsvan je potrebno izdvojiti otprilike 5 do 7% više nego za standardni Golf hatchback s petorim vratima, a u odnosu na prethodnu generaciju (Golf Plus) cijena je također nešto viša. Ipak u Volkswagenu to ne vide kao problem za potencijalne kupce s obzirom da je popis standardne opreme sada toliko bogatiji da ako u računicu uključimo novu serijsku, a prethodno opcijsku opremu, ispada da je Sportsvan ustvari osjetno jeftiniji model od jednako opremljenog Golfa Plus.

Inače cijene ovog automobila se, za benzince, kreću od 136.121 Kn za 1.2 TSI (85 KS) Trendline do 226.506 Kn za 1.4 TSI (150 KS) DSG7 Highline, odnosno za dieselske modele od 159.139 Kn za 1.6 TDI (90 KS) Trendline do 246.416 Kn za 2.0 TDI (150 KS) DSG6 Highline.

Na kraju dodajmo i kako je proizvodnja ovog modela povjerena volkswagenovim pogonima u Wolfsburgu, inače najvećoj tvornici automobila na svijetu koja upošljava preko 50.000 radnika te ima dnevni kapacitet proizvodnje od oko 3.800 vozila. Iz Volkswagena tvrde da je činjenica proizvodnje u toj tvornici samo još jedan u nizu jamaca visoke kvalitete konačnog proizvoda.
GALERIJA: Volkswagen Golf Sportsvan

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing