Škoda Fabia Combi 1.9 SDI Ambiente

20. ožujka 2008.
Rabljeni - Škoda Fabia Combi 1.9 SDI Ambiente
tekst: AUTONET  foto: Saša Lisjak 

Štedljivost je tek jedna od vrlina

Godina proizvodnje: 2005; Stanje putomjera: 73.734 km; Snaga: 64 KS; Moment: 125 Nm; Zapremnina: 1896 ccm; Najveća brzina 162 km/h; Ubrzanje 0-100 km 18,3 s; Cijena: 72.900 Kn
289
Fabia prve generacije značila je mnogo za Škodu. Naime, bio je to među prvim modelima s kojima je proizvođač iz Mlada Boleslava počeo mijenjati svoj image. Ovo je bila, recimo to tako, druga moderna Škoda nakon mnogo desetljeća (predstavljena je tri godine nakon prve Octavie, u Frankfurtu 1999.), ali i prvi model svog proizvođača koji je trebao postati masovan, odnosno naklonjen kupcima jeftinijih automobila. Prva generacija bila je temeljena na platformi volkswagenovog Pola koji će biti predstavljen tek dvije godine kasnije, a nova se kompaktna Škoda brzo probila na tržištima zahvaljujući svom modernom izgledu, lijepo uređenom interijeru te visokom dojmu kvalitete. Ipak, malo je tko krajem 1990-ih uopće mogao pretpostaviti koliki će uspjeh u narednim godinama ostvariti malena Fabia.

Točno godinu dana nakon predstavljanja kombilimuzine, pariški je salon 2000. bio mjesto prvog predstavljanja Fabie Combi, karavana namijenjenog onima koji u kompaktnom gradskom automobilu traže veće prijevozničke mogućnosti. A, shodno pravilima volkswagenovog koncerna, Fabia je ubrzo nakon predstavljanja ponudila bogatu paletu pogonskih strojeva, kako benzinskih tako i dieselskih. Među potonjima prvu stepenicu svakako predstavlja ovom prilikom testirani SDI koji, budimo iskreni, nudi tek jedno: štedljivost kakva, ruku na srce, nikome neće biti na odmet.

289
Karoserija

Kao što smo već zaključili, Škode su kvalitetni automobili i to se, bez iznimke, odnosi i na Fabiu. Kao relativno nov primjerak (testirana je Fabia Combi 2005. godišta), automobil koji smo imali prilike isprobati nije pokazivao niti najmanje nedostatke na limu. Srebrna metalik boja, i inače veoma postojana kroz dugi niz godina, možda i nije posebno atraktivna, no bez ikakve sumnje je veoma zahvalna. Na njoj se, naime, ne vide nikakvi tragovi niti nakon mnogo godina izloženosti jačem suncu, a činjenica je i kako srebrni metalik automobili kudikamo bolje podnose prljanje nego li oni u kakvim drugim bojama. To je, bez sumnje, dosta dobra osobina posebno za službeni automobil koji mnogo vremena provodi na putovanjima, bez čestih prilika za posjet kakvoj praonici.

289
Motor

Kao najslabiji dieselski motor u ponudi, 1,9-litreni SDI doista je štedljiv pogonski stroj skromnih performansi, ali sjajne izdržljivosti. Dakako, nije neka posebna mudrost zaključiti da se ovih 1,9 litara bez problema nosi s "poslom" razvijanja samo 64 KS i da je pred svakim tako malo opterećenim motorom dug životni vijek. Za razliku od 1,4-litrenih benzinaca u Fabiji koji su katklada skloni naglijem propadanju zupčastog remena ili brtve glave motora, kod testiranog SDI pogona pažnju je potrebno posvetiti tek spojevima električnih instalacija koji na starijim Fabijama katkada znaju propustiti vodu. Skromnih performansi, ovaj će pogonski stroj svoje najbolje pokazati upravo prema pitanju potrošnje goriva koja tijekom ovog testa u gradu niti jednom nije prešla 6,7 l/100 km. A to je, složit ćete se, doista niska brojka.

289
Mjenjač

U načelu, s 5-stupanjskim ručnim mjenjačima na Fabijama nikada nije bilo značajnijih problema. Ovisno o tome tko je, ili bolje rečeno "kako", vozio automobil poput ovoga, mjenjač može tijekom godina malo izgubiti na preciznosti. No, to će mu u pravilu biti i jedina zamjerka. Naime, ne zaboravimo da je upravo poput pogonskog stroja i mjenjač ovako motoriziranog automobila dosta malo opterećen. Kada već pričamo o Fabiji, napomenimo tek kako je poznato da kod benzinskih modela probleme mogu stvarati automatski (4 stupnja) mjenjači, no, to je ipak tema koju ostavljamo za neki drugi Test rabljenog.

289
Podvozje

Udobno no, očekivano, bez ikakvih sportskih pretenzija, bio bi najkraći opis podvozja Fabije Combi 1.9 SDI. Napravljen s prvenstvenom namjenom da što manje umori svog vozača i putnike tijekom duljih vožnji, ovaj ovjes jednostavne sheme s polukrutom osovinom otraga dugotrajan je i izdržljiv. Doduše, udobnost na stražnjoj klupi osjetno je lošija nego li ona sprijeda, no... Kada govorimo o kvaliteti podvozja, kao što je slučaj i s jednim drugim proizvođačem s bivšeg "istoka", u zemljama koje su dugi niz desetljeća imale veoma loše ceste nastaju automobili otpornih i trajnih podvozja. Ipak, potrebno je napomenuti da se kod, inače sasvim zadovoljavajuće učinkovitih, kočnica na Fabijama može pojaviti problem s ABS sustavom. Stoga pri prvom sjedanju u ovakav automobil uvijek pomno pripazite dali se lampica ABS uređaja upalila, pa potom ugasila pri prvom davanju kontakta.

289
Unutrašnjost

Kao i u slučaju rabljene Octavie koju smo testirali prošle godine, niti Fabia ne pokazuje nikakve nedostatke govorimo li o trajnosti njezine unutrašnjosti. Ono na što treba obratiti pozornost su električni (elektronički) sustavi koji katkada mogu biti problematični. Tako pri kupnji starijih godišta Fabije nije na odmet provjeriti ispravnost elektronike kod npr. klima uređaja, tj. radi li grijanje i hlađenje kako treba. Uz to, katkada se mogu javiti i teškoće s prekidačima za podizanje prozora. Također, na Fabijama je primjećena jedna mala, no katkada neugodna sitnica: crijevo sustava za špricanje stakla na prtljažniku katkada zna ispasti što može rezultirati tekućinom za pranje stakla na krivom mjestu - u prtljažniku. Ništa strašno, no ipak vrijedno kratke provjere.

Potražite više: Škoda Fabia na Automobili.hr 289

GALERIJA: Škoda Fabia Combi 1.9 SDI Ambiente

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing