Škoda Fabia 1.2 Ambiente

10. svibnja 2010.
Rabljeni - Škoda Fabia 1.2 Ambiente
tekst i foto: AUTONET 

Minimalizam, u svakom pogledu

Godina proizvodnje: 2005; Stanje putomjera: 31.681 km; Snaga: 54 KS; Moment: 106 Nm; Zapremnina: 1198 ccm; Najveća brzina 151 km/h; Ubrzanje 0-100 km 18,4 s; Cijena: 41.900 Kn
866
Jedan od gradskih automobila s doista dugim stažem na hrvatskom tržištu svakako je i Škoda Fabia. Najmanja Škoda prvi je puta javnosti predstavljena 1999. na salonu u Frankfurtu, a prva je generacija, kojoj pripada i testirani automobil, prošla kroz jedan umjereni facelift, malo su se mijenjali paketi opreme i motori, a nakon inicijalnog hatchbacka ponuđeni su i limuzina te karavan.

Škoda je u svibnju 2007. hrvatskom tržištu predstavila drugu generaciju Fabie, no velik uspjeh i kvaliteta prve Fabie učinili su da starije automobile te obitelji i dalje često srećemo na našim cestama.

Testirani model bio je pokretan početnim benzinskim motorom iz ponude u godini 2005. Riječ je o pogonskom stroju skromnih performansi, no i beskompromisnom kada je u pitanju štednja u gradskoj vožnji. Uz to, ovo je jedan od automobila koji "iza sebe" imaju doista minimalan broj prijeđenih kilometara, a pridodamo li tome i nisku cijenu, Fabia 1.2 Ambiente predstavlja zanimljiv izbor za svakodnevnu, gradsku upotrebu.

866
Karoserija

Škoda je poodavno zaključila kako će na imidžu najuspješnije poraditi kvalitetom i prema tom pitanju je u svakom slučaju osvojila brojne kupce u Europi, pa tako i na našem tržištu. Srebrna karoserija testirane Fabie hatchback odlično se nosi sa svojih pet godina i ne pokazuje bilo kakve znakove umora. Uz to, ovakav je metalik doista zahvalan jer se manje nečistoće na njemu praktički i ne vide. A, protiv činjenice da su srebrne metalik karoserije među onima koje se ponajviše griju na jakom suncu, testirani će auto ponuditi poluautomatski klima uređaj.

866
Motor

Iako ih nekoliko proizvođača nudi u svom proizvodnom programu, 3-cilindrični motori doista su prava rijetkost. Testirani 1.2 u Fabiji prve generacije bio je ponuđen u izvedbama snage od 54 te 64 KS, ovisno o glavi sa 6 ili 12 ventila. Slabije motorizirana Fabia, kakvu smo ovom prilikom isprobali, doista vas neće oduševiti performansama (najveća brzina 151 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 18,4 s), no u gradu će se prema pitanju potrošnje uspješno nositi s mnogim dieselima malog obujma. Tvornički propisana vrijednost potrošnje od 7,7 l/100 km sasvim je realna.

Kod starijih benzinskih izvedbi Fabie pažnju je potrebno posvetiti konektorima električnih sustava, a s obzirom da s vremenom znaju popustiti prema pitanju vodonepropusnosti.

866
Mjenjač

Niti na koji način poseban, no 5-stupanjski ručni mjenjač najslabije motorizirane benzinske Fabie zadovoljava svojim radom. Donekle je neprecizan, no upravo onoliko koliko je to bio slučaj i na posve novim automobilima ove generacije Fabie. S obzirom na 100-postotnu gradsku namjenu automobila poput ovog, pažnju treba uputiti tek prvom stupnju prijenosa. Naime, kod jeftinijih gradskih automobila prvi stupanj (odn. polužni sustav mjenjača) nerijetko strada kao posljedica nasilnog "guranja" ručice dok se vozilo još kreće. Pa ipak, zapinjanje mjenjača pri prebacivanju "u prvu" više je razlog da prodavaču skinete još kojih stotinjak Kuna, nego li razlog za ozbiljniju zabrinutost.

866
Podvozje

Ovjes Fabie 1.2 zasigurno nikoga neće fascinirati, no u gradu pruža solidnu udobnost, barem za putnike na prednjim sjedalima. Otraga ionako nebi trebalo prevoziti nikoga jer sa svojih skromnih 106 Nm najvećeg okretnog momenta ovaj 3-cilindraš doista nije namijenjen podnošenju iole većih opterećenja. Upravljački sustav je dovoljno robustan i u stanju je podnijeti kudikamo više kilometara od 30-ak tisuća koliko je prešla testirana Fabia, a kao i uvijek, pažnju treba obratiti na istrošenost prednjih kočničkih obloga.

866
Unutrašnjost

Kao što smo naučili i pišući test rabljene Fabie Combi, ono na što treba obratiti pozornost su električni, odn. elektronički sustavi koji katkada mogu biti problematični. Tako pri kupnji starijih godišta Fabije nije na odmet provjeriti ispravnost elektronike kod npr. klima uređaja. Drugim riječima, pogledajte rade li grijanje i hlađenje ispravno. Uz to, katkada se mogu javiti i teškoće s prekidačima za podizanje prozora, posebno na primjercima s većim "stažem".

Potražite više: Škoda Fabia na Automobili.hr 866

GALERIJA: Škoda Fabia 1.2 Ambiente

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing