Renault Scénic 1.6 Energy dCi Bose

9. veljače 2017.
Test - Renault Scénic 1.6 Energy dCi Bose
piše: Hrvoje Gattin  foto: Saša Lisjak, AUTONET 

Automobil budućnosti za obitelj današnjice

Osobna iskaznica

IME
Scénic 1.6 Energy dCi Bose
OBUJAM
1,6 l
SNAGA
160 KS
BRZINA
194 km/h
CIJENA
259.649 kn (34.842 Eur)
tehnički podaci »
Nema mnogo automobila koji su u svojoj kategoriji ostvarili kultni status i na koje se ugledaju svi ostali proizvođači. Renaultov je Scénic pokretač ideje koja je tijekom godina postala nezaobilaznim dijelom svake iole ozbiljne modelne palete. Testirali smo najopremljeniju i najsnažniju dizelsku izvedbu
9002
Kada neki automobil ostvari status poput onoga kojim se može podičiti Scénic, cijela klasa automobila svoj će uspjeh mjeriti upravo prema njemu. Uostalom, nakon dvadeset godina i gotov pet milijuna prodanih primjeraka, prvi kompaktni jednovolumen u svojoj je četvrtoj generaciji moćniji, privlačniji, praktičniji i opremljeniji nego li ikada.

Četvrta generacije Renaulta Scénic svjetlo je dana ugledala na prošlogodišnjem salonu u Ženevi, a dva mjeseca kasnije javnosti je predstavljena i dulja izvedba, nazvana Grand Scénic. I, upravo kako sam proizvođač naglašava, nekoliko ključnih čimbenika stoji iza uspjeha prethodnih generacija (Scénic je proglašen Europskim automobilom godine 1997.), no nesumnjivo jamči svijetlu budućnost i četvrtoj: privlačan izgled, praktičnost, učinkovitost i visoka tehnologija.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost


9002
Ako ste ikada gledali neki od pametno napravljenih SF filmova, automobili izgledaju upravo poput ovom prilikom testiranog Scénica. Dakle, trend koji je kod Renaulta započeo novim Espacéom je tu: jednovolumenska karoserija koja pruža najbolju iskoristivost prostora i ujedno je najčvršća, veliki kotači koji lako prelaze preko sve lošijih cesta budućnosti i povišena podnica. Doduše, nedostaje nam tek pogon na sva četiri kotača, no crossoverski duh novog Scénica pogodio je upravo takvu, doista realnu viziju budućnosti.

No, ovaj se dinamično i atraktivno oblikovani automobil odlično uklapa u trendove već danas, a svojim zanimljivim izgledom i dvobojnom karoserijom bez sumnje privlači mnoštvo pogleda. Oni malo upućeniji u automobile brzo će primijetiti posebno istaknut detalj - 20-colne kotače s gumama neobično male širine (195 mm). Na takvim "nogama" Scénic djeluje moćno i moderno, premda bi smo o praktičnosti 20-colnih kotača (posebice u gradu) mogli još pričati...

9002
U interijeru je priča vanjštine izvrsno prenesena, a premda dosta "korporativan" s mnogo detalja koji su prisutnu u većini game renaultovih vozila, ovakav dizajn izvrsno pristaje modernom automobilu poput Scénica. Već poznati raspored 8,7-inčnog (22 cm) zaslona infotainment sustava R-Link i prekidača koji ga okružuju, pregledna ploča s instrumentima, udobna sjedala i doista solidna ponuda prostora odlike su koje će se zasigurno dopasti svima. Uostalom, za duge kilometre provedenu u automobilu itekako je bitno kako izgleda njegova unutrašnjost, a ne isključivo vanjština.

Pričamo li o unutrašnjosti, vrijedno je napomenuti i kako ovaj automobil nudi i 506 / 1554 dm3 obujma prtljažnika, a tu su i drugi detalji koji će boravak u Scénicu učiniti ljepšim i udobnijim: tri zasebna sjedala otraga, sklopivi stolići na stražnjoj strani prednjih sjedala, mogućnost produživanja sjedalnog dijela na prednjim sjedalima itd. Posebno simpatična je činjenica da Scénic nudi Isofix priključak na sjedalu suvozača što je itekako praktično ukoliko ste u automobilu sami s djetetom.

Serijska i dodatna oprema


9002
Kao najviši od ponuđenih paketa opreme, Bose očekivano nudi doista pregršt detalja. Dakako, to na prvom mjestu podrazumijeva surround sound sustav renomirane američke tvrtke, Pure Vision Full LED glavna svjetla, zatamnjena stražnja stakla, alu-naplatke Quartz, sustav Multi Sense za podešavanje parametara vozila, šest zračnih jastuka, sustav pomoći pri parkiranju sprijeda i otraga, prepoznavanje prometnih znakova, LDW, navigaciju, Internet povezivost, Bluetooth podršku... Popis je, vjerujemo, predug kako bi smo naveli baš sve čime je opremljen ovaj automobil!

Od ponuđene dodatne opreme, testirani je Scénic imao kožne presvlake u interijeru, zaštitnu mrežu u prtljažniku, paket Krstarenje (aktivni tempomat, Head-up zaslon), paket Zima (grijana prednja sjedala, sustav za pranje prednjih svjetala), paket City Plus (nadzor mrtvog kuta, pomoć pri parkiranju 360°, kamera za vožnju unatrag, Easy Park Assist +), rezervni kotač za privremenu uporabu te grijanje i masažu na prednjim sjedalima.

Uz ovaj popis detalja protiv kojeg se doista ne bi smo bunili, ukupna cijena testiranog automobila porasla je za 25.249 kn, na ukupno 259.649 kn koliko je potrebno izdvojiti za Scénic 1.6 Energy dCi Bose poput testiranog. Potrebno je napomenuti i kako navedena cijena uključuje trenutno važeći popust u iznosu od 3.000 kn.

Motor i prijenos


9002
O renaultovom smo 1,6-litrenom dizelskom pogonskom stroju iz obitelji Energy pisali već nekoliko puta. Točnije, susreli smo ga u Espaceu i Talismanu Grandtour. I u slučaju ovom prilikom testiranog Scénica, oduševljava nas vrlo povoljno položena krivulja okretnog momenta zahvaljujući kojoj je elastičnost naglašena, dok su međuubrzanja na otvorenoj cesti doista uvjerljiva.

U kombinaciji sa 6-stupanjskim EDC mjenjačem s dvije spojke, ovaj motor pretvara Scénic u doista ugodan i sasvim dinamičan obiteljski automobil. Promjene stupnjeva su vrlo brze, pogotovo u ručnom načinu rada (dostupan je isključivo putem ručice mjenjača jer poluga uz upravljač nema), a zamjerku EDC mjenjaču bi smo mogli uputiti tek zbog određenog kašnjenja pri kretanju iz mirovanja.

Na kraju svakog testa podvlačimo crtu pod rezultat potrošnje, koja je u prosjeku ovog puta iznosila 7,2 l/100 km. Prevedeno u gradski promet, to znači 7,8 litara na 100 km, a na otvorenoj se cesti potrošnja goriva spustila do solidno niskih 6,8 litara. Spomenimo i kako je Scénic 1.6 Energy dCi sa 160 KS sposoban ubrzati do 100 km/h za 11,0 sekundi (proizvođač propisuje 10,7 s), a najveća brzina koju smo izmjerili iznosila je 194 (200) km/h.

Za upravljačem


9002
Udobnost na prvom mjestu, ostalo slijedi... Tako bi smo, u najkraćoj rečenici mogli opisati ponašanje ovog automobila u vožnji, no, ima tu još mnogo detalja. Za početak, recimo da unatoč naglašenoj udobnosti, unutrašnjost (ali i podvozje) nije premekana što jamči da će te se dobro osjećati i nakon dugih kilometara provedenih u ovom automobilu.

Nadalje, sigurno ponašanje u zavojima ulijeva povjerenje, premda od Scénica nismo očekivali da će tko zna kako dobro proći na testu dinamičnije vožnje. Ipak, izgleda da su u Renaultu itekako dobro razumjeli da s izvrsnim 1,6-litrenim i 160 KS snažnim dizelom pod prednjim poklopcem mnogi vozači neće ostati tek na "polaganoj, obiteljskoj vožnji".

U konačnici, dug popis sigurnosne opreme jamstvo je da će Scénic ostati na željenoj putanji u svakoj situaciji, posebno s obzirom da su svi navedeni sigurnosni sustavi serijski dio opreme već od početnog paketa. Renault, kao što već znamo godinama, ništa ne prepušta slučaju pa je tako i ovaj obiteljski jednovolumen ponosni vlasnik pet Euro NCAP zvjezdica, uz 82% osvojenih bodova u zaštiti djece te čak 59% kada su u pitanju sustavi potpore vozaču. Uostalom, ima li što bitnije od sigurnosti, kada je riječ o obiteljskom automobilu?

I na kraju...


9002
I u svojoj četvrtoj generaciji renaultov je Scénic dokazao kako predstavlja pravog "voditelja" ideje kompaktnih obiteljskih jednovolumena. Doduše, netko će možda reći da nam se testirani automobil morao svidjeti, barem stoga što ima najjači paket opreme i najsnažniji dizelski motor. No, potsjetimo se, Scénic već od početka ponude nudi doista mnogo.

S paketom opreme Bose, Scénic 1.6 Energy dCi je doista luksuzan obiteljski automobil koji se može pohvaliti prostranošću i nenadmašnom praktičnošću. Uostalom, četiri generacije su itekako bile dovoljne da se do krajnosti preispitaju svi prohtjevi obitelji te da se ta saznanja pomno ugrade u automobil koji se sada pred nama "pravi važan" svojim futurističkim izgledom i izvrsno osmišljenom unutrašnjošću.

Renault Scénic na hrvatskom tržištu

U ponudi zastupništva Renault Nissan Hrvatska, na našem je tržištu dostupno ukupno 18 verzija Renaulta Scénic u kraćoj karoserijskoj izvedbi. Od toga, pet modela pokretano je benzinskim motorima Energy TCe snage od 114 i 131 KS (1198 cm3). Dizelski Energy dCi isporučuje se uz razine snage od 95 i 110 KS (1461 cm3) te 131 i 160 KS (1598 cm3).

Nadalje, tu su ručni 6-stupanjski mjenjač kao i automatski s dvostrukom spojkom, EDC, u izvedbama sa 6 (isključivo uz Energy dCi sa 160 KS) i 7 stupnjeva prijenosa (isključivo uz Energy dCi sa 110 KS). Paketa opreme je pet: Life, Zen, Intens, Edition One (promotivna izvedba) te Bose. Cijene Renaulta Scénic kreću od 136.400 kn (Energy TCe 115 Life), početni dizel stoji 146.400 kn (Energy dCi 95 Life), a najskuplja izvedba ujedno je i ovom prilikom testirani Energy dCi 160 EDC Bose za koji je, bez dodatne opreme, potrebno izdvojiti 234.400 kn.

GALERIJA: Renault Scénic 1.6 Energy dCi Bose
U izvedbi sa 160 KS, ovaj je 1,6-litreni Energy dCi naš stari znanac. Tako se motorizirani Scénic, u kombinaciji s EDC mjenjačem odlikuje doista solidnim performansama
U interijeru je priča vanjštine izvrsno prenesena. Unutrašnjost odiše modernim i privlačnim izgledom koji bi doista mogao poslužiti kao primjer mnogim proizvođačima
Tvorničke podatke o potrošnji u gradskoj vožnji i onoj otvorenom cestom, očakivano, nismo dosegli. No, uz ostvarenih 7,8 i 6,8 l/100 km sasvim smo zadovoljni
Digitalna ploča s instrumentima nudi četiri dizajna, a tu je još i mogućnost promjene boja te
Head-up zaslon (dodatna oprema), koji se automatski podiže pri pokretanju motora, pruža osnovne funkcije kojima će pomoći vozaču da manje skreće pogled s ceste
U interijeru susrećemo već poznati raspored 8,7-inčnog (22 cm) zaslona infotainment sustava R-Link i prekidača koji ga okružuju. Dva USB te po jedan AUX i SD priključak smješteni su ispod poklopca središnjeg rukonaslona
Scénic je opremljen Hands-free ulaskom u vozilo i pokretanjem motora, bez vađenja kartice iz džepa. Tu je i praktično automatsko zaključavanje kad se udaljite od vozila
U kombinaciji sa 6-stupanjskim EDC mjenjačem s dvije spojke, ovaj motor pretvara Scénic u doista ugodan i sasvim dinamičan obiteljski automobil
Kamera za vožnju unatrag te sustav Easy Park Assist + detalji su s popisa dodatne opreme. Vjerujemo da će se za njih odlučiti mnogi ljubitelji gadgeta...
Ako dijete stavite na neko od stražnjih sjedala, malo dodatno ogledalo će biti itekako koristan detalj. Unutrašnji je retrovizor elektrokromatski, tj. automatski se zatamnjuje
Maksimalno iskorištenje prostora jedna je od bitnih značajki obiteljskih automobila. Neobično je tek da Scénic nije opremljen zračnim jastukom za zaštitu koljena vozača
Električno sklapanje vanjskih retrovizora još je jedan od praktičnih detalja. Dakako, svi su prozori opremljeni automatskim podizačima, a stražnja bočna stakla imaju i sjenila
Kao najviši od ponuđenih paketa opreme, Bose očekivano nudi doista pregršt detalja. Dakako, to na prvom mjestu podrazumijeva surround sound sustav renomirane američke tvrtke
Posebno simpatična je činjenica da Scénic nudi Isofix priključak na sjedalu suvozača što je itekako praktično ukoliko ste u automobilu sami s djetetom
Prednja su sjedala doista udobna, a testirana pripadaju detalju s popisa dodatne opreme. Iako privlačna, svijetla koža je doista sklona prljanju
Tri zasebna sjedala otraga nesumnjivo će pripomoći udobnosti. Tu su i dva Isofix priključka pa tako u Scénicu možete voziti ukupno troje djece :-)
Sklopivi stolići na stražnjoj strani prednjih sjedala već su uobičajeni detalj u Scénicu, no uvijek nas potsjete kako Renault pazi na svaki (obiteljski) detalj
Ovaj automobil nudi i 506 / 1554 dm3 obujma prtljažnika što je doista dovoljno čak i za obitelji s više od jednog djeteta
U središtu rezervnog kotača za privremenu uporabu smješteno je
Alu naplaci Quartz, dakako dimenzije od 20 cola, dio su opreme paketa Bose. Činjenicom jest da na 20-colnim kotačima ovaj automobil izgleda futuristički
Pored raskošnog prtljažnika, Scénic nudi i obilje prostora za pohranu manjih predmeta. Samo u središnju, prema dužini podesivu konzolu stane 13 dm3
od prve skice do gotovog proizvoda, novi se Scénic i nije pretjerano promijenio. To je još jedan dokaz futurističkog usmjerenja dizajnerske ekipe pod vodstvom Agnete Dahlgren
Nakon dvadeset godina i gotov pet milijuna prodanih primjeraka, prvi kompaktni jednovolumen u svojoj je četvrtoj generaciji privlačniji nego li ikada

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing