Renault Mégane R.S. (Kolekcija 2012)

13. studenog 2012.
28 147
Test - Renault Mégane R.S. (Kolekcija 2012)
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET 

Za sladokusce i praktične ljude

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Mégane R.S.
OBUJAM
2,0 l
SNAGA
265 KS
BRZINA
249 km/h
NA CESTU
240.800 Kn (31.970 Eur)
tehnički podaci »
S pravom su renaultovi modeli iz obitelji Sport već poodavno proglašeni predmetom želja. Složit ćemo se, postoje kudikamo snažniji, brži i napredniji sportski automobili, no prije Renaulta takav paket zabave nitko nije uspio ponuditi u ovom cjenovnom razredu
3799
Renault Sport Technologies ime je koje se proslavilo među "običnim smrtnicima" predstavljanjem prve generacije Clia R.S. 172, 1999. godine. Bio je to nasljednik ništa manje uzbudljivog modela Clio Williams, ali i automobil koji je istinske sportske užitke po prvi puta približio onima koji takve performanse nikada nisu imali prilike iskusiti.

Dakako, povijest Renault Sporta (R.S.) kudikamo je dulja i vratila bi nas sve do 1970-ih, a u priči o tvornici iz francuskog Dieppea morali bismo spomenuti i legendarni A110, no ostanimo u 21. stoljeću. Mégane s potpisom Renault Sporta nastao je u drugoj generaciji ovog popularnog modela iz C segmenta, prošavši kroz nemali broj verzija tijekom dvije generacije svog postojanja.

Testirani model pripadnik je ponude Méganea III koju Renault naziva Kolekcija 2012 i koji, uz navedene dodatke, nudi jednako koliko se prije predstavljanja "kolekcije" moglo dobiti u obliku Méganea R.S. Trophy. Kako god bilo, riječ je o 265 KS snažnom sportašu koji na našem tržištu vrijedi 199.900 Kn, odnosno 40.900 Kn više s navedenom dodatnom opremom.

3799
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

U svojoj trećoj generaciji, Mégane je izgubio kutijast oblik koji je vjerojatno odbio jednak broj kupaca prethodnika koliko ih je i pridobio. Donekle konzervativnije oblikovan, treći Mégane najviše atraktivnosti nudi (očekivano) upravo u izvedbi s potpisom Renault Sporta.

Prednji spojler, bočni pragovi, stražnji krovni spojler, stražnji branik s difuzorom i redišnje smještenim trapeznim otvorom ispušne cijevi kao i 18-colni naplaci s crvenim kočničkim kliještima nesumnjivo izdvajaju testirani Mégane od ostatka ponude. Dakako, tu je i svojevrsni zaštitni znak obitelji R.S, vrišteća žuta boja koja jamči da nećete ostati nezamijećeni.

U interijeru, očekivano, izmjena ima manje. U odnosu na prethodne izvedbe Méganea R.S. podloga okretomjera sada je smirenije, bijele boje, plastika na središnjoj konzoli (uz mjenjač) je lakirana i dodan je tek tu i tamo poneki ukras.

3799
I dalje smatramo da vrlo položeni brojčanici Méganeovih instrumenata nisu najsretnije rješenje, jednako kao niti (pre)velik obruč upravljača koji svojim dimenzijama ne odgovara jednom istinskom sportskom automobilu. Prostranost zadovoljava jer, riječ je o solidno dimenzioniranom automobilu iz C segmenta, a vrhunska prednja sjedala značajno podižu dojam interijera.

Par riječi o sjedalima. Naime, testirani je Mégane R.S. bio dodatno opremljen sjedalima tvrtke Recaro. Riječ je o jednakim sjedalima poput onih iz nedavno testiranog Clia RS Edition Akrapovič. Očekivano uz ime njemačkog proizvođača, riječ je o vrhunskim sjedalima koja pružaju odličnu potporu tijelu, visoku sigurnost zahvaljujući integriranom naslonu za glavu te udobnost, čak i na duljim putovanjima.

Ova sjedala, u "civilnoj" verziji model Sportster CS, napravljena su na školjci od umjetnog materijala, a u testiranom su R.S.-u bila izvedena u kombinaciji umjetne kože i tkanine te opremljena bočnim zračnim jastucima (od izvedbe Kolekcija 2012. sjedala imaju kožne bočne stranice kako bi se spriječilo oštećivanje tkanine).

3799
Recimo i to da je Renault Hrvatska u ovom slučaju napravio doista vrhunsku ponudu, jer je za Cup podvozje, 18-colne alu-naplatke, diferencijal s blokadom i opisana sjedala potrebno nadoplatiti tek 20.200 Kn (samo za žutu R.S. boju nadoplatit ćete 12.700 Kn!). Kod hrvatskog zastupnika za Recaro, kataloška cijena modela Sportster CS iznosi 8.045 Kn za jedno sjedalo (tkanina), odn 10.333 Kn za sjedalo sa zračnim jastukom (tkanina). Za kombinaciju umj. kože i Alcantare potrebno je doplatiti 455 Kn.

Vezano uz unutrašnjost, zamjerku bismo mogli uputiti tek preglednosti bočno (prilikom prestrojavanja) koja je, najblaže rečeno, očajna. Razlog su tome visok stražnji dio vozila te mali prozori. No, reći će neki, u ovakvom automobilu ionako ne gledate iza sebe...

Komentar opreme

Vrhunska razina sigurnosti kod ovako se brzog automobila podrazumijeva, a nemojmo zaboraviti kako je ovo već druga generacija Méganea s osvojenih maksimalnih 5 Euro NCAP zvjezdica (Mégane II je bio prvi automobil u svom segmentu s takvim rezultatom).

3799
Tako serijska oprema podrazumijeva ESP uređaj, ABS, šest zračnih jastuka, komplet od tri sig. pojasa i tri naslona za glavu na stražnjoj klupi te pirotehničke zatezače prednjih i stražnjih pojaseva.

Od zabavnih gadgeta testirani je Mégane R.S. također imao sve što bi nam moglo ustrebati. Dvozonska automatska klima, USB konektor, Bluetooth i sl. zadovoljit će vjerojatno većinu, dok izostanak navigacijskog uređaja, u eri pametnih telefona vjerojatno ne treba niti navoditi.

Iako je grafika oba zaslona, za današnje pojmove pomalo arhaična, pohvale treba uputiti intuitivnosti i jednostavnosti korištenja izbornika. Posebno se to odnosi na korištenje mobilnog telefona, uz napomenu da je Bluetooth povezivanje s ICS-om te iOs-om 5 prošlo u trenu.

3799
Motor i prijenos

Rasprave o tome treba li motoru dodati prednabijanje ili mu povećati obujam, kako bi automobil bio snažniji, nerijetko imaju smisla tek ovisno o kojem se proizvođaču radi. Renault je, naime, već poodavno dokazao da njegovi sportski automobili pružaju izvrsnu svakodnevnu upotrebljivost, što je jednako uspješno nastavljeno i s testiranim 2-litrenim benzinskim turbo motorom.

Riječ je o 16V pogonskom stroju s promjenjivim upravljanjem usisnih ventila i aluminijskom glavom koji pri 5500 o/min razvija 265 KS, dok mu najveći moment dostiže 360 Nm u rasponu između 3000 i 5000 o/min. Najveći broj okretaja (limitator) ograničen je na 6500, a sve navedeno popraćeno je najvećim natpritiskom turbopunjača od 2,5 bara.

Kolekcija 2012 donosi funkciju prekidača ESP sustava nazvanu R.S. Dynamic Management s dodatkom izmjenjive mape rada motora. Naime, u standardnom načinu rada, uz punu funkciju ESP programa elektroničke stabilnosti (i TCS-a), najveća je snaga motora ograničena na 250 KS, a dostupno je i 340 Nm.

3799
Pritiskom na prekidač ESP-a, sustav stabilnosti "popušta" u smislu kasnijeg regiranja i omogućavanja vozaču korištenja većeg kuta upravljača prilikom prekoupravljanja. Također, u ovom načinu rada (ESP Sport) oslobađa se potpuna snaga motora, što znači dodatnih 15 KS i 20 Nm te se ubrzava odziv na gas. Konačno, duljim pritiskom na prekidač ESP sustav je moguće u potpunosti isključiti.

Ipak, za gradsku vožnju preporučamo defaultne postavke ESP-a jer je uz pojačani odziv gasa ovaj Renault, najblaže rečeno, previše nervozan za urbani promet tipa "kreni-stani".

Ručni 6-stupanjski mjenjač testiranog R.S.-a jedan je od onih prijenosa koji u svakom slučaju zadovoljavaju, premda bismo u sportskom automobilu snažnom 265 KS očekivali nešto kraće i preciznije hodove. Nije to toliko stvar performansi, koliko se radi o ukupnom feelingu za upravljačem.

Konačno, recimo i par riječi o performansama i potrošnji. Naime, tijekom ovog testa ostvarili smo najveću brzinu od 249 km/h (proizvođač: 255), dok nam je za ubrzanje od 0 do 100 km/h bilo potrebno 6,2 s (6,0 s). U konačnici, izmjerili smo i vrijednosti potrošnje koje u gradu dostižu, za ovakav automobil itekako razumnih, 13,6 l/100 km, dok je vrijednost na otvorenoj cesti iznosila 9,3 l/100 km. Dakako, nemojte nam zamjeriti činjenicu da ovaj automobil nismo vozili sporo. Nikada.

3799
Za upravljačem

Nešto niži položaj sjedenja nego li u Cliu R.S. svakako ostavlja dobar dojam pri prvom ulaskom za upravljač Méganea R.S. iz Kolekcije 2012. udobno smješteni u vrhunska recarova sjedala pokrećemo motor koji se, zahvaljujući sada donekle izmijenjenom ispušnom sustavu, javlja još atraktivnijim i prodornijim zvukom. Dakako, riječ je o ispuhu koji je "podnošljiv" u svakodnevnoj upotrebi i koji nije toliko glasan (ili atraktivan) poput Akrapovičevog Slip-on ispuha.

Uz Cup podvozje kakvim je uz doplatu od vrlo razumnih 20.200 Kn bio opremljen testirani automobil, dolazi i jedan doista koristan detalj koji će pomoći sigurnijim prolascima kroz zavoje. Dakako, riječ je o mehaničkom diferencijalu s 35-postotnom blokadom koji će se pobrinuti da vaša željena putanja niti u oštrim i skliskim zavojima ne bude narušena.

3799
Također, Cup podvozje sa sobom donosi i stabilizatore većeg promjera, dvosmjerne amortizere, kruće opruge i donekle izmijenjeni set-up upravljačkog sustava. Dakako, električni servoojačivač upravljača ipak je odnio poneku "žrtvu" u smislu izostanka dijela povratnih informacija s podloge, no nemojmo zaboraviti da je R.S. izvedba ipak izvedenica velikoserijskog Méganea i kao takva vas neće obradovati iznimno tvrdim podvozjem koje na vaše tijelo prenosi svaku, pa čak i najmanju neravninu.

Za zaustavljanje Méganea R.S. u izvedbi s Cup šasijom brinu se moćne kočnice koje potpisuje talijanski Brembo. Prednji ventilirani diskovi s kanalima, dimenzija 340 x 28 mm i puni stražnji (290 x 11 mm) zaustavit će ovaj automobil u trenu, uz zaustavni put s brzine od 100 km/h za 36 m. Naviknuti se treba tek na potrebu za dosta snažnim pritiskom na papučicu kočnice, tipičnu za sportske automobile te ujedno način podešenja koji jamči najbolje doziranje snage kočenja. U serijsku opremu, dakako, spadaju i ABS te EBD.

3799
Ukupno uzevši, u vožnji 265 KS snažnog automobila opremljenog podvozjem koje potpisuju doista vrhunski stručnjaci koji su svoja znanja stjecali u svim granama automobilskog sporta, užici su zajamčeni. Neutralnost prilikom prolaska kroz zavoje je očita već i pri prvim bržim kilometrima, no pune performanse ovog automobila dostupne uz potpuno isključen ESP preporučamo da ostavite za zatvorenu stazu.

Za prosječne ceste, ovaj je Mégane doista poprilično brz. S druge pak strane, razumno brzo vijuganje brdskom cestom pokazat će sve prednosti agilne šasije ovog automobila, kao i njegovu izraženu preciznost.

I na kraju...

Pitanje je koliko nam snage ili kilometara na sat treba za puni užitak u vožnji? Automobil poput Méganea R.S. puni užitak, bez sumnje, pruža u cijelosti. Dakako, za više novaca moguće je voziti se i brže i, možda, uživati više. No, postoji granica. Riječ je o granici realne vožnje, one na stvarnim cestama. Pogotovo u Hrvatskoj, to je uostalom i jedino što nam preostaje, jer vremena provedena na trkaćoj stazi ionako možemo zaboraviti.

S Méganeom R.S. iz Kolekcije 2012 francuski je proizvođač još jednom demonstrirao svoju vještinu u kreiranju sportskih automobila koji, ujedno, nude svakodnevnu praktičnost. Upravo ta univerzalnost, koliko god to neobičnim može zvučati, postavlja ovaj model na poziciju možda i jedinog automobila u obitelji. Dakako, ukoliko ste dovoljno drski...
GALERIJA: Renault Mégane R.S. (Kolekcija 2012)
Testirani Mégane R.S. pokreće 2-litreni benzinski turbo motor koji pri 5500 o/min razvija 265 KS, dok mu najveći moment dostiže 360 Nm u rasponu između 3000 i 5000 o/min
Doista vrhunske vrijednosti ovog motora potkrijepljene su specifičnom snagom od 97,6 kW/l (132,6 KS/l)
Iako je interijer uređen vrlo korektno, i dalje smatramo da vrlo položeni brojčanici instrumenata nisu najsretnije rješenje, jednako kao niti (pre)velik obruč upravljača
U odnosu na prethodne izvedbe Méganea R.S. podloga okretomjera sada je smirenije, bijele boje. Tijekom ovog testa ostvarili smo 249 km/h (proizvođač: 255), dok nam je za ubrzanje od 0 do 100 km/h bilo potrebno 6,2 s (6,0 s)
U interijeru, očekivano, izmjena ima manje nego li na vanjštini. Uostalom, kao i kod sličnih sportskih modela, unutrašnjost je gotovo jednaka onoj velikoserijske izvedbe
6-stupanjski mjenjač testiranog R.S.-a jedan je od onih prijenosa koji zadovoljavaju, premda bismo u sportskom automobilu snažnom 265 KS očekivali nešto kraće i preciznije hodove
Kolekcija 2012 donosi funkciju prekidača ESP sustava nazvanu R.S. Dynamic Management s dodatkom izmjenjive mape rada motora
Prednji su prozori opremljeni elektropodizačima. Lakirani rukohvat i jednako uređena plastika oko mjenjača neki su od novih detalja pristiglih s Kolekcijom 2012
Vrhunska razina sigurnosti kod ovako se brzog automobila podrazumijeva, a nemojmo zaboraviti kako je ovo već druga generacija Méganea s osvojenih maksimalnih 5 Euro NCAP zvjezdica
Testirani je Mégane R.S. bio dodatno opremljen sjedalima tvrtke Recaro. Riječ je o vrhunskim sjedalima koja pružaju odličnu potporu tijelu, visoku sigurnost zahvaljujući integriranom naslonu za glavu te udobnost, čak i na duljim putovanjima
Vezano uz unutrašnjost, zamjerku bismo mogli uputiti tek preglednosti bočno (prilikom prestrojavanja). Razlog tome su visok stražnji dio vozila te mali prozori
Prtljažnik Méganea Coupe zaprima dovoljnih 344 / 991 dm3
Ispod podnice prtljažnika smješten je solidno dimenzionirani pretinac
Testirani je automobil bio opremljen lijevanim naplacima s gumama dimenzija 235/40 R 18
Za zaustavljanje Méganea R.S. u izvedbi s Cup šasijom brinu se moćne kočnice koje potpisuje talijanski Brembo. Prednji ventilirani diskovi s kanalima, dimenzija 340 x 28 mm i puni stražnji (290 x 11 mm) zaustavit će ovaj automobil s brzine od 100 km/h, za 36 m

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing