Renault Mégane 1.5 dCi Dynamique

6. kolovoza 2008.
Rabljeni - Renault Mégane 1.5 dCi Dynamique
tekst i foto: AUTONET 

U sjeni hirovite elektronike

Godina proizvodnje: 2004; Stanje putomjera: 184.955 km; Snaga: 101 KS; Moment: 200 Nm; Zapremnina: 1461 ccm; Najveća brzina 170 km/h; Ubrzanje 0-100 km 14,3 s; Cijena: 72.900 Kn
284
Renault je hrabro uzeo kocku u ruke kada je predstavio radikalni Avantime i tek nešto smireniji Vel Satis. A onda je 2002.u Parizu javnosti predstavljena druga generacija Méganea, više nego li hrabro dizajniranog modela. Kritike su počele pljuštati, nešto manje po prednjem, a kudikamo više po stražnjem dijelu novog kompaktnog Renaulta, no francuski je proizvođač dobar dio istih brzo ušutkao osvojivši maksimalnih, pet Euro NCAP zvjezdica na testu sigurnosti. Bio je to prvi automobil koji je ostvario takav rezultat.

U međuvremenu se obitelj Mégane proširila na praktički sve zamislive kategorije te je pored kombilimuzine s trojim i petorim vratima ponuđena i klasična limuzina, karavan (ova dva modela imaju dulji međuosovinski razmak), a poglede je izmamio CC s tvrdim sklopivim krovom. U dobro nam poznatoj tradiciji Renaulta, Mégane je ponuđen uz cijelo mnoštvo motora te bogatu paletu paketa opreme.

Tijekom proteklih godina kroz naše je ruke prošao doista impresivan broj renaultovih Méganea, u doista svim izvedbama, prije, kao i poslije osvježenja uvedenih 2006. Ukupno gledajući, riječ je o automobilu koji je izuzetno ugodan u vožnji, okretan i praktičan u gradu. Raspolaže s dovoljno prostora u unutrašnjosti i u pravilu je većina primjeraka veoma solidno opremljena. No, možda je upravo nestabilnost elektroničkih i električnih sustava ove obitelji glavnim razlogom kritika koje su upućene otkada je Mégane postao čest sudionik prometa na našim cestama. Testirani je primjerak godišta 2004, dakle prije facelifta. Pokreće ga štedljiv 1,5-litreni dieselski motor.

284
Karoserija

Solidna zaštita karoserije osigurava dugovječnost Méganea. Jedine zamjerke koje je vrijedno navesti su nepreciznost pojedinih spojeva (npr. prijelaz ruba blatobrana na branik) te boja koja se uslijed kakvog udarca zna oljuštiti. Ipak, dobra antikorozivna zaštita zaustavlja daljnju štetu.

Motor

284
I dok su dieselskim motorima pokretani primjerci Méganea nešto skuplji od benzinskih, naš je dojam kako je upravo Common Rail najbolje rješenje za ovaj automobil.

Dakako, uz 101 KS nemožemo očekivati tko zna kakve performanse, no vrijedno je napomenuti da ovo nije posebno težak automobil (1175 kg) pa će njegovih 200 Nm odraditi mnogo korisnog posla. Tvornički podaci koji propisuju 5,5 l/100 km, odnosno 3,9 na otvorenoj cesti su, očekivano, daleko od dostižnog. No, ovo je i dalje dosta štedljiv automobil koji neće potrošiti mnogo iznad 7,5 l/100 km u gradskoj vožnji. S motorom 1.5 dCi u pravilu nema neugodnih iznenađenja, dakako, pod uvjetom da je redovno servisiran.

284
Mjenjač

Pet stupnjeva prijenosa i pogon na prednje kotače ono su što i očekujemo od ovako motoriziranog automobila. Ipak, već "tradicionalno" predugi te nevjerojatno neprecizni hodovi ručice mjenjača nešto su što kod Renaulta doista ne razumijemo. Uz to, ova se nepreciznost s godinama i povećava što sve zajedno narušava osjećaj u vožnji, premda nema utjecaja na funkcionalnost samog automobila.

284
Podvozje

Zamišljen kao obiteljska kombilimuzina (Hatchback), Mégane 1.5 dCi se izvrsno nosi s lošim prometnicama, dobro upijajući sve neravnine. Dakako, osjetno naginjanje karoserije i tek prosječne kočnice uz ovakav će vas automobil zadržati daleko od bilo kakvih pokušaja sportske vožnje. Trajnost podvozja je zadovoljavajuća, no povremeni pregled amortizera nije na odmet, posebno kada se bropj prijeđenih kilometara približava vrijednosti od 200.000.

284
Unutrašnjost

Pored činjenice da se na svim Méganeima prednje staklo nevjerojatno magli, čemu u pomoć uspješno priskače stalno upaljeni klima uređaj, Renault je tijekom posljednjih godina stekao "slavu" proizvođača opterećenog nemalim brojem problema s elektroničkim i električnim sustavima. Iznimku tu ne predstavlja niti Mégane te je stoga pri kupnji posebno bitno provjeriti sve moguće prekidače, funkciju putnog računala, rad kartice za otključavanje vozila ali i stanje elektronike motora. Nažalost, Renault i dalje nema pravog lijeka za svoju, najblaže rečeno, "nestašnu" elektroniku.

Potražite više: Renault Mégane na Automobili.hr 284

GALERIJA: Renault Mégane 1.5 dCi Dynamique

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing