Renault Espace

25. svibnja 2015.
Vozili smo - Renault Espace
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Renault Group 

Nacionalna prezentacija

U svojoj je petoj inkarnaciji legendarni renaultov model otišao u radikalno novom smjeru. Espace više nije tek prostrani obiteljski jednovolumen već istovremeno spaja svježinu crossovera, sve prisutnije teme u svijetu trendy automobila
6911
Od ranih početaka i Matre, preko skromnih rezultata u prvim mjesecima prodaje 1984, Renault Espace je izrastao u istinsku ikonu obiteljskog prijevoznika. Ne samo da je to bio prvi jednovolumen novog doba, već je svojim oblikom Espace pokrenuo lavinu koja do danas nije zaustavljena. Od čelične šasije s plastičnim karoserijskim površinama predstavljene pred više od tri desetljeća proteklo je mnogo vremena, ideja i tehničkih rješenja. A, aktualna peta generacija Renaulta Espace kreće još jednom u samo sebi svojstvenom smjeru koketirajući s danas sve popularnijim crossoverima.

Zastupnik, Renault Nissan Hrvatska, predstavio je novi Renault Espace domaćim medijima na konferenciji održanoj krajem proteklog tjedna u Istri. Za početak prodaje, našem su tršištu dostupna tri paketa opreme (uključujući i ekskluzivni Initiale Paris), ručni i EDC mjenjači s dvije spojke te dvije izvedbe 1,6-litrenog diselskog motora, sa 130, odn. 160 KS. Cijene se kreću u rasponu između 279.900 i 369.900 kn. Narudžbe za novi Espace već se zaprimaju, a automobil na naše tržište dolazi krajem kolovoza.

Veliki crossover


6911
"Novi Renault Espace crossover je raskošnih dimenzija koji se odlikuje kvalitetnom tehnologijom i opremom te pobuđuje osjećaje kao nikad dosad. Poziva sve putnike da u potpunosti uživaju u putovanju", rekao je Laurens van den Acker, viši potpredsjednik odjela za dizajn Grupe Renault. I doista, riječ je o automobilu koji zadržavajući ili nadmašujući prostranost prethodnika, u potpunosti ostavlja iza sebe kutijaste linije klasičnih jednovolumena te prikazuje nov, svjež i doista dinamičan stil.

Uz velike kotače promjera od 17 do 20 cola, novi Espace s dimenzijama od 4,86 x 1,89 x 1,68 m nudi nižu liniju krova od prethodnika, što ga čini dinamičnijim, no istovremeno ima 40 mm veću udaljenost od podloge (ukupno 160 mm) te 2880 mm dug međuosovinski razmak što je 16 mm više nego li je nudio prethodni Grand Espace (7 sjedala). Tako dimenzioniran, novi će Renault Espace u svoju unutrašnjost udobno primiti do sedam osoba, uz prtljažnik koji zaprima između 247 (7 sjedala) i 2101 dm3.

Novi Espace dostupan je uz devet boja karoserije koje najbolje ističu njegove linije. To su osam metalik boja: sive Cassiopée i Platine, bež Dune, plava Céleste, smeđa Glacé, crna Etoilé i Améthyste (rezervirana za izvedbu Initiale Paris) te bijela Pearlescent i jedna obična boja, bijela Glacier.

Interijer vrhunske udobnosti


6911
I u svom interijeru, novi Espace nudi jednako dinamičan i futuristički stil. Prednja sjedala udobno prihvaćaju vozača i suvozača, a veliki nasloni za glavu pridonose osjećaju sigurnosti. Nasloni sjedala prilagođavaju se građi svakog putnika. Povišen vozački položaj jamči vrhunsku preglednost tijekom dugih putovanja, a visina sjedala, nagib naslona i sjedišta te razina potpore u lumbalnom dijelu mogu se podesiti električnim putem zahvaljujući trima tipkama smještenim na bočnoj strani sjedala ili putem ekrana sustava R-Link 2, koji može zapamtiti do šest zasebnih profila.

Sjedala se mogu pomicati prema dužini za 24 cm, a duljina samog sjedalnog dijela može se prilagoditi za 6 cm. U izvedbi Initiale Paris sjedala se mogu podesiti u 10 smjerova (osam smjerova električnim putem) te vozaču i suvozaču nude potpunu slobodu kako bi pronašli idealan položaj. Straga, u drugom redu putnike dočekuju tri jednaka zasebna sjedala, a u treći se red mogu smjestiti dva putnika.

Oprema koja podsjeća na kokpit zrakoplova


6911
Umreženi sustav Renault R-Link također izmijenjen je za potrebe novog Espacea te ga sada odlikuju osvježen izgled i nove, praktične funkcije. U središtu "priče" nalazi se R-Link 2, kontrolni centar novog Espacea. Ova napredna tehnologija uključuje kapacitivni 8,7-inčni okomito postavljen zaslon te jednostavno grafičko sučelje osmišljeno za što lakšu upotrebu u automobilu (glavni su instrumenti ispred vozača također prikazani na digitalnom zaslonu s nekoliko promjenjivih dizajna).

R-Link 2 funkcionira poput tableta i odlikuje se istim mogućnostima upravljanja dodirom: zumiranje s dva prsta, prelistavanje stranica, drag-and-drop itd. Tu su i realističan prikaz navigacijskog sustava (3D prikazi zgrada), glasovno upravljanje (navigacijom, telefonom), čitanje e-pošte naglas, telefoniranje slobodnih ruku i reprodukcija glazbe putem Bluetooth streaminga. Također, brojne mogućnosti povezivanja i punjenja dostupne su za sve putnike: za prednja sjedal tu su dva USB-priključka, jedan AUX (3,5 mm), 12V utičnica na dnu središnje konzole i utor za SD karticu. Putnicima na drugom redu sjedala dostupna su dva USB-priključka, jedan AUX i 12V utičnica dok je za treći red sjedala dostupna jedna 12V utičnica.

Vrhunski zvučni sustav BOSE premijerno predstavlja tehnologiju BOSE Surround Sound on-board. Paket sustava Visio za bolju vidljivost donosi upozorenje na nenamjeran izlazak iz vozne trake, automatsko kratko/dugo svjetlo, sustav prepoznavanja prometnih znakova te nadzor mrtvog kuta, a paket napredne sigurnosti sadrži mogućnost održavanje sigurnosnog razmaka i aktivni sustav kočenja u nuždi.

Multi-Sense omogućava savršenu prilagodljivost


6911
U vožnji se novi Renault Espace ističe prilagodivom udobnošću putovanja i ozračjem. Sustav Multi-Sense usklađuje rad ugrađenih tehnologija i prilagođava ponašanje vozila željama vozača i putnika. Novi Espace odlikuje se jedinstvenim voznim obilježjima zahvaljujući podvozju 4Control (upravljanje na sva četiri kotača) i elektroničkom nadzoru rada amortizera koji 100 puta u sekundi analizira uvjete.

Multi-Sense je sustav koji upravlja radom brojnih sustava koji se mogu pronaći u novom Espaceu, čime se stvara jedinstveno te individualizirano vozačko iskustvo. Odgovoran je za rad sustava 4Control, elektronički nadzor rada amortizera, upravljača, motora i EDC mjenjača te instrumentne ploče, zvuka motora i ambijentalnog osvjetljenja. Multi-Sense prilagođava rad svih sustava ugrađenih u novi Espace željama vozača. Bez obzira želi li sportsku vožnju, udoban i opuštajuć doživljaj ili samo učinkovitost, novi Renault Espace prilagođava se jednim pritiskom tipke.

Sustav Multi-Sense nudi izbor između četiri pretprogramirana načina rada (Neutral, Eco, Comfort i Sport), a tu je i izbornik Perso za individualno podešavanje pojedinih podsustava, prema vlastitim ukusima i željama.

Jedan motor, dva lica


6911
Isprva će na hrvatskom tržištu Novi Renault Espace biti dostupan uz dvije izvedbe poznatog 1,6-litrenog turbodieselskog dCi motora. Snažnija verzija raspolaže sa 180 KS i 380 Nm najvećeg okretnog momenta dostupnog već od 1750 o/min, a opremljena je s dva turbopunjača kako bi se omogućio optimalni odziv već i pri nižim brzinama rada. Ovaj je motor uparen sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke (EDC) te ga odlikuje ubrzanje od 80 do 120 km/h u VI stupnju prijenosa za 7,9 s, potrošnja goriva u mješovitoj vožnji od 4,6 l/100 km te emisija CO2 od od 120 g/km.

Slabija izvedba motora Energy dCi razvija 131 KS i 320 Nm od 1750 o/min. Riječ je o već dobro poznatoj izvedbi ovog dieselskog stroja koja je opremljena turbopunjačem promjenjive geometrije. Ovako motorizirani Espace isporučuje se s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a odlikuje se potrošnjom goriva u mješovitoj vožnji od 4,0 l/100 km te emisijom CO2 od 116 g/km. Konačno, kasnije će biti dostupna i benzinska izvedba pokretana 1,6-litrenim TCe motorom snage od 200 KS i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm pri 2200 o/min. Ovaj je turbo uparen sa 7-stupanjskim EDC mjenjačem, a 1609 kg teškom Espaceu jamči ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,6 s, najveću brzinu od 211 km/h, potrošnju u mješovitoj vožnji od 7,8 l/100 km te prosječnu emisiju CO2 od 140 g/km.

I na kraju...


6911
Renault Nissan Hrvatska se ne hvali prodajnim predviđanjima za novi Espace. Možda je to i rezultat iskustava s automobilima koji okreću novu stranicu u modelnoj politici ove francuske marke, no činjenicom ostaje da je ovo nasljednik linije jednovolumena koja je oblikovala novo doba obiteljskog prijevoza. Dodamo li tome i činjenicu da je Espace krenuo putem crossovera, strelovito rastuće ideje u svijetu automobila, lako je pretpostaviti da će i ovaj automobil bez mnogo problema zauzeti jednu od vodećih pozicija u svom segmentu. Uostalom, on je još jednom prvi - novi predstavnik svoje klase.

Renault Espace: Cjenik game na hrvatskom tržištu

Model Snaga Emisija CO2 Potrošnja Cijena do reg.
Espace 1.6 dCi 130 Life 96 kW (131 KS) 119 g/km 4,5 l/100 km 279.900 kn
Espace 1.6 dCi 130 Zen 96 kW (131 KS) 119 g/km 4,5 l/100 km 294.900 kn
Espace 1.6 dCi 160 Zen 118 kw (160 KS) 123 g/km 4,7 l/100 km 324.900 kn
Espace 1.6 dCi 160 Initiale Paris 118 kw (160 KS) 123 g/km 4,7 l/100 km 369.900 kn

Produženo jamstvo: 5 godina / 150.000 km - 11.400 kn


---

Detaljne tehničke podatke novog Renaulta Espace potražite u rubrici Premijere
Posjetite microsite Renaulta Espace

GALERIJA: Renault Espace

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing