Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi Style

20. svibnja 2015.
Test - Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi Style
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Saša Lisjak 

Karavan za poželjeti

Nesumnjivo privlačan obiteljima kojima je prostranost uvijek na prvom mjestu, 308 SW otkriva nam sve tajne svoje praktičnosti, ali i bogate opreme te štedljive motorizacije koje donosi uz itekako razumnu cijenu
6897
S novom generacijom modela 308, čija je karavanska inačica SW prisutna na našem tržištu od svibnja prošle godine, Peugeot je doista okrenuo jednu posve novu stranicu svoje povijesti. Izgledom nesumnjivi favorit u C segmentu, čak i kao karavan, novi 308 djeluje atraktivno i dinamično. A, ispod te upadljive vanjštine krije se mnogo prostora s kojim će se zadovoljiti i doista zahtjevne obitelji. Ovom smo prilikom isprobali izvedbu iz sredine ponude, premda pri pogledu na opremljenost testiranog 308 SW 1.6 e-DHi Style ostaje dojam kao da se radi o nekoj od najskupljih verzija.

U ponudi domaćeg zastupnika, tvrtke Peugeot Hrvatska, 308 SW moguće je naručiti uz pakete opreme Access, Active, Style, Allure i GT. Nadalje, tu su benzinski motori 1.2 PureTech (sa 110 i 131 KS) i 1.6 THP (207 KS). Dieselsku ponudu predstavljaju 1,6 i 2,0-litreni HDi motori snage od 99 i 120 KS (1.6) te 150 i 181 KS (2.0). Konačno, u ponudi su ručni 5 i 6-stupanjski mjenjači te automatski sa 6 stupnjeva prijenosa.

Cijene karavanske izvedbe Peugeota 308 kreću od 135.408 Kn koliko je potrebno izdvojiti za početni 308 SW 1.2 PureTech Access, preko 141.851 Kn koliko stoji početni dieselski model - 308 SW 1.6 BlueHDi Access pa sve do 236.245 Kn koliko stoji 308 SW 2.0 BlueHDi GT sa 181 KS snažnim dieselskim motorom. Testirani je automobil pripadao sredini ponude i za njeg aje potrebno izdvojiti 163.420 Kn.

U teoriji...


6897
Ako u današnjim vremenima izgled odnosi pobjedu u svijetu automobila, Peugeot je s novom edicijom modela 308 pogodio "u sridu". Uz to, ovo je jedan od rijetkih automobila kod kojih je atraktivnost vanjskog dizajna uspješno prenesena i u interijer koji se odlikuje modernim rješenjima, prostranošću i dobrom preglednošću.

Karavanska izvedba sada nazvana samo SW, spomenutu je atraktivnost u potpunosti zadržala što je rijetkost u svijetu ove vrste automobila. Interijerom također dominiraju moderni detalji, uz vrlo dobro rješenje spretnog, malog obruča upravljača i instrumenata koje gledamo preko njega.

Također, tu je i doista sjajni infotainment zahvaljujući kojem je središnja konzola gotovo u potpunosti "očišćena" od prekidača. Mehanički "gumbi" ostali su tek za funkcije koje je potrebno brzo aktivirati ili kada je osjećaj zaslona osjetljivog na dodir za tu svrhu neadekvatan. Spomenimo još i kako je dojam kvalitete materijala upotrijebljenih u interijeru doista visok, a u odnosu na prethodnika značajno je uznapredovala i ergonomija.

6897
Prostranost, koja je dakako temeljni argument svakog karavana, Peugeot 308 SW čini posebno zanimljivim. Pored činjenice da će se na stražnja sjedala bez problema smjestiti odrasle osobe, tu je i prtljažnik raskošnih dimenzija - zaprima između 610 i 1660 dm3 pri čemu treba imati na umu i praktičnost stražnjih podiznih vratiju te niskog utovarnog praga što olakšava prijevoz doista velikih predmeta.

Kratak pregled serijske opreme testiranog Peugeota 308 SW 1.6 e-HDi Style otkriva nam detalje kao što su stražnji senzori za pomoć pri parkiranju, prednja svjetla za maglu, 16-colni alu-naplaci, zatamnjena stražnja stakla, automatski 2-zonski klima uređaj, sportski upravljač, infotainment s 9,7-inčnim zasonom osjetljivim na dodir (USB, Bluetooth), dnevna LED svjetla, ESP, šest zračnih jastuka...

Povrh navedenog, automobil kakav smo testirali bio je opremljen s ponešto atraktivnih detalja dostupnih u paleti peugeotove dodatne opreme: električno preklopivim vanjskim retrovizorima s osvjetljenjem pristupa vozilu, 17-colnim alu-naplacima Diamant + rezervnim kotačem manjih dimenzija, CD playerom i navigacijom + kartama Europe + upravljačem presvučenim kožom više kvalitete i kamerom za pomoć pri vožnji unatrag s prednjim parking senzorima. Sve navedeno, podiglo je cijenu testiranog automobila na 172.387 Kn.

U praksi...


6897
Uz opasnost da ćemo se doista početi ponavljati, recimo još jednom kako je testirani 1,6-litreni diesel doista uvjerljiv pogonski stroj koji se pored sasvim zadovoljavajuće snage od 116 KS pri 4000 o/min može pohvaliti i s čak 270 Nm raspoloživih već od 1750 o/min. Upravo su ovako solidne zalihe okretnog momenta zaslužne za sposobnost testiranog SW-a da "izađe na kraj" i s većim opterećenjima. Uostalom, obiteljski odlazak na odmor nikada ne predstavlja lak posao za automobil :-)

Dakako, potrošnja goriva se i tijekom ovog testa podosta razlikovala od tvornički predviđenih vrijednosti pa smo u gradskoj vožnji izmjerili 7,2 l/100 km, a na otvorenoj cesti 6,5. To su svakako dobri rezultati za jedan pristojno dimenzionirani obiteljski karavan, a navedenom treba pridodati i podatak o 193 km/h najveće brzine te 10,6 sekudni potrebnih za ubrzanje iz stanja mirovanja do brzine od 100 km/h. Sasvim solidno, jer, ovo je ipak automobil koji doista nema nekih sportskih ambicija.

6897
Ipak, da ne bi tkogod zaključio kako samo hvalimo testirane automobile, recimo i to da je ovaj Peugeot 308 bio opremljen 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji se doista ne može pohvaliti kratkoćom ili preciznošću hodova, posebno usporedimo li ga s ugodnim iznenađenjem koje nam je svojedobno priredio mjenjač jednako motoriziranog 308 hatchbacka.

Podvozje je, bez sumnje, osmišljeno s udobnošću na prvom mjestu. Kako je to već i uobičajeno, kod sve većeg automobila (posebno iz C segmenta) osjetljivost stražnje osovine na poprečne neravnine je dosta izražena, a općenito ponašanje ovjesa moglo bi biti i nešto bolje, barem s obzirom da performanse ovog karavana nisu posebno skromne.

I na kraju...


Peugeot je s novom generacijom modela 308 doista napravio ogroman korak naprijed. Atraktivnog izgleda i bogate opreme, ovaj prostrani obiteljski karavan univerzalan je kakvu mu god namjenu dali. Pri tome ne smijemo smetnuti s uma da je ovdje riječ tek o srednje opremljenoj i motoriziranoj izvedbi koja, pak, nudi itekako više nego li "top-modeli" nekih konkurenata. I konačno, potrebno je uzeti u obzir cijenu koja ovakvu kombinaciju čini doista privlačnom.

---

Pogledajte i ranije testove: Peugeot 308 1.6 e-HDi Allure i Peugeot 308 1.6 THP Allure
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn ++ Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes -- Motor ++ Mjenjač --
Performanse ++ Potrošnja goriva ++ Cijena ++
GALERIJA: Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi Style

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing