Peugeot 3008 2.0 BlueHDi Allure

8. prosinca 2016.
Test - Peugeot 3008 2.0 BlueHDi Allure
piše: Goran Topić  foto: Saša Lisjak 

Kandidat za vrh

Osobna iskaznica

IME
3008 2.0 BlueHDi Allure
OBUJAM
2,0 l
SNAGA
150 KS
BRZINA
201 km/h
CIJENA
311.740 kn (41.345 Eur)
tehnički podaci »
Novi Peugeot 3008 je još jedan od automobila koji su s novom generacijom odlučili promijeniti svoj identitet, odnosno pozdraviti se s jednovolumenskim i prigrliti sve popularniji SUV/crossover karoserijski oblik. Prvo testno druženje s ovim automobilom nas je uvjerilo kako je riječ o pravom potezu koji bi se Peugeotu svakako trebao isplatiti
Jednovolumeni (iako im moderna europska povijest traje tek malo više od tri desetljeća) kao jadni dinosaurusi mogu samo promatrati kako ih veliki SUV/crossover asteroid briše s automobilske karte svijeta. Jedan za drugim svoje mjesto s novim generacijama prepuštaju ovim "ne-rezonskim" vozilima koje bi sve više nas htjelo posjedovati što iz pomodarstva, što zbog većeg osjećaja sigurnosti ili bolje preglednosti, ili lažnog osjećaja veće ponude prostora i sl. Kako god bilo crossoveri su tu i, kako stvari sada stoje, namjeravaju vladati automobilskom industrijom do nekog sljedećeg trenda ili tehnološkog skoka koji će ih učiniti zastarjelim.

8790
Tako je i jednovolumensku 3008-icu, voljom njegovog proizvođača, zamijenio SUV. I to ne bilo kakav, već takav koji s cijelim arsenalom aduta cilja na sam vrh svog segmenta. No, krenimo redimo i recimo da je na našem tržištu ukupno dostupno osam izvedbi ovog automobila, a sve su pokretane dizelskim motorima. Točnije, kupcima su ponuđeni 1,6 i 2,0-litreni BlueHDi motori, od kojih prvi razvija snagu od 120 KS, a drugi dolazi u dvije izvedbe snage od 150 i 180 KS. Potom, tu su i četiri paketa opreme, ulazni Access, potom Active i Allure te GT koji ekskluzivno dolazi sa snažnijim pogonskim strojem 2.0 BlueHDi. Također, treba napomenuti i kako se u ponudi nalaze ručni te automatski 6-stupanjski mjenjači.

Recimo i kako novi Peugeot 3008, u ponudi zastupništva P Automobil Import, cijenom kreće od 169.971 kn za izvedbu 1.6 BlueHDi 120 Access, sam paket Allure od 210.092 kn, a testirani 2.0 BlueHDi 150 bez dodatne opreme stoji 237.620 Kn. Sve cijene nove 3008-ice objavili smo u izvještaju s nacionalne prezentacije.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost


8790
Moderan i vrlo privlačan dizajn je svakako jedan od glavnih aduta ovog automobila, a isto vrijedi i za vanjštinu i za interijer. Konkretnije, teško je reći koji je od ta dva elementa bolje zamišljen. Naime, eksterijer je u osnovi ogledni prikaz novih peugeotovih obiteljskih linija koje djeluju podjednako moderno i prepoznatljivo te agresivno i elegantno, a veći broj detalja je skladno uklopljen u cjelinu pa je izbjegnuta pretjerana nakićenost, iako svaki pogled na automobil otkriva nešto novo. Čista petica, posebno kada se svemu dodaju LED prednja svjetla, dvobojna karoserija s crnim krovom te 18-colni naplaci.

Glavna priča kod unutrašnjosti je, dakako, nova izvedba peugeotovog i-Cockpita koji se može podičiti vrlo modernim high tech izgledom, ali puno je važnije i to što su instrumenti i prekidači vrlo pregledni i lako dostupni te što cjelokupna prednja armatura djeluje vrlo kvalitetno. Od detalja pažnju posebno privlače izdignuti središnji zaslon, prekidači koji prema riječima proizvođača podsjećaju na klavirske tipke te posebno redizajnirani i još kompaktniji obruč upravljača s dva ravna dijela. Također, vrijedi istaknuti i digitalnu instrumentnu ploču s prilagodljivim prikazom, vrlo zanimljivih i svježih grafičkih rješenja.

8790
Prednja sjedala su vrlo udobna, no zato pružaju nešto slabiju potporu tijelu vozača i suvozača u zavojima. Prostora sprijeda i otraga ima više no dovoljno, a slično je i s prtljažnikom koji nudi zapreminu od 520 odnosno od maksimalnih 1482 litara. Poklopac prtljažnika kod testnog je primjerka bio hidraulički pomičan, a otvoriti ga je moguće i pokretom noge ispod stražnjeg branika što je korisna opcija ukoliko su vam ruke zauzete. Samo, katkada nije najjednostavnije pronaći ono pravo mjesto gdje senzor najbolje radi... Recimo i kako se ispod podnice prtljažnika nalazio i rezervni kotač za privremenu upotrebu, s pneumatikom dimenzija 135/55 R18.

Serijska i dodatna oprema


8790
Kada u obzir uzmete da je novi 3008 atraktivno i moderno dizajniran automobil kojem je cilj ne samo privući mnoge kupce već i poslužiti općem naporu Peugeota u redefiniranju svoje pozicije na tržištu te povećanju vrijednosti marke, onda je sasvim jasno da će te već početnu izvedbu morati poprilično dobro opremiti. Realno, izborom paketa Access će vam malo što nedostajati u vozilu, no onda odete još dva paketa gore prema Allureu i svemu tome još dodate opcijsku opremu u vrijednosti od 65.400 Kn… Samim time vam je sasvim jasno da je testni automobil, što se razine opremljenosti tiče prava tzv. near-premium "bomba", ili "bombon", kako vam drago.

8790
S aspekta sigurnosti (od zračnih jastuka do naprednih sustava pomoći vozaču), infotainmenta i praktičnih značajki poput hands-free otključavanja i pokretanja vozila, sve što će vam ikad zatrebati je tu. To jamči treći od četiri paketa opreme te sva sila dodatne opreme koja uključuje metalik boju, prednja LED svjetla i svjetla za maglu sa Cornering funkcijom, Grip Control + HADC pomoć kod kretanja na nizbrdici, krov u crnoj boji Black Diamond, grijanje prednjih sjedala i masiranje u lumbalnom dijelu, uzdužne aluminijske krovne nosače, 3D Navigaciju s funkcijom prepoznavanje glasovnih naredbi i video izlazom...

Nadalje, tu su i Paket sustava za pomoć u vožnji (uključuje sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti, rano upozorenje na nadolazeći sudar, sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake, sustav za nadzor mrtvog kuta, automatsko upravljanje dugim svjetlima), otključavanje i pokretanje vozila bez korištenja ključa i otvaranje prtljažnika bez ključa te Visiopark 1 (180° kamera) koja uključuje prednje i stražnje senzore za pomoć pri parkiranju.

Skoro pa previše, zar ne?

Motor i prijenos


8790
Testirani je automobil pokretao 2,0-litreni 4-cilindrični turbodizelski pogonski stroj BlueHDi koji razvija snagu od 110 kW, odnosno 150 KS pri 3750 o/min te najveći okretni moment od 370 Nm pri 2000 o/min. Nadalje, ovaj je pogonski stroj uparen s preciznim ručnim 6-stupanjskim mjenjačem dobro podešenih prijenosnih omjera te pogonom na prednje kotače. Motor je, zahvaljujući dobroj izolaciji, tih, no ono što treba cijeniti još više je činjenica da je riječ o vrlo elastičnom pogonskom stroju koji se podjednako dobro snalazi u vrlo širokom rasponu broja okretaja pa je prilagodljiv različitim stilovima vožnje i u svakom će znati pokazati svoje prednosti.

Među tim prednostima posebno se ističe potrošnja. Naime, nama se ista tijekom testa u gradu kretala između 7 i 7,5 l/100 km, a novu 3008-icu svakako nismo štedjeli, dok je na otvorenoj cesti razinu potrošnje moguće spustiti na 5,5 l/100 km pa čak i manje (dakako, ovisno o uvjetima u prometu). Sve u svemu, riječ je o zadovoljavajućim vrijednostima za jedno 1425 kg teško vozilo, koje će, prema tvorničkim podacima do 100 km/h ubrzati za 9,6 s (test: 9,9 s), odnosno dosegnuti najveću brzinu od 207 km/h (test: 201 km/h).

Za upravljačem


8790
Naći se za upravljačem ovog automobila uistinu je ugodan osjećaj. Cjelokupni kokpit, iako u potpunosti nov, djeluje poznato zbog odlične preglednosti i dobre ergonomije pa je vrijeme navikavanja na vozačko okruženje vrlo kratko, a vožnja vrlo komforna, opuštena i ne zamarajuća čak i na duljim relacijama. Tome dakako doprinose i udobna sjedala, više no dostatna ponuda prostora i sl.

Što se samog vozila tiče ono se definitivno najbolje snalazi na otvorenoj cesti. Uostalom kao i svaki drugi automobil ove vrste, no nova 3008-ica djeluje vrlo snalažljivo i u gradu gdje će manevriranju u škakljivim situacijama pripomoći parkirni senzori i kamera za vožnju unatrag, koja nas je u jednom ipak razočarala. Naime, prilikom vožnje unatrag na središnjem ekranu se vidi i slika okolice vozila od 360 stupnjeva, no to nije Live feed, već slika kreirana od isječaka snimljenih stražnjom 180o kamerom u koju je umetnut položaj automobila. Dakle, sve OK kada je riječ o rubnjacima i drugim nepomičnim preprekama, no ako je riječ o objektima u pokretu oni možda više nisu na snimljenom položaju pa tu treba pripaziti.

8790
Vezano uz ostale sustave pomoći vozaču nemamo nikakvih zamjerki, no vrijedi napomenuti kako sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake (dakako) ne predstavlja autonomno upravljanje i premda odlično radi, nakon nekog vremena i par upozorenja će prepustiti upravljanje vozaču. S druge strane, ako niste jako umorni i vozite po sporednim zavojitim cestama bolje ga je isključiti jer će te često prelaziti središnju crtu, a on će vas kao "dobar školarac" nastojati vratiti u traku manjim intervencijama na upravljaču što je donekle iritantno.

Sustavi za upozorenje na blizinu drugog vozila i za nadzor mrtvog kuta su svjetlosnim oznakama nekoliko puta upozorili na nepostojeće vozilo, no radilo se o uvjetima vrlo lošeg vremena, kiše, vjetra i lišća koji su uspjeli tek nakratko prevariti središnje računalo i senzore, no riječ je o minornim događajima jer nisu praćeni nikakvom drugom reakcijom vozila. Spomenimo ovdje još jedan manji detalj, a to je činjenica kako s položaja vozača možete vidjeti svjetlo vlastitih pokazivača smjera u vanjskom gornjem vrhu bočnih retrovizora, ono je dakako žuto isto kao i indikator upozorenja za vozilo u mrtvom kutu, koje je tek koji centimetar udaljeno od pokazivača na samom ogledalu retrovizora pa dok se ne naviknete, ovo bi moglo djelovati malo zbunjujuće.

8790
Upravljač je vrlo solidan, komunikativan i izravan, kočnice na razini zadatka, snažne i pouzdane, ovjes optimalno podešen upravo onako kako se očekuje od SUV-a, odnosno upravo tako da prije svega ponudi udobnost jednog obiteljskog automobila, no u situacijama kada se tata sam zaigra za upravljačem na zavojitoj cesti možete se pouzdati u načelnu stabilnost i činjenicu da će automobil na vrijeme javiti da pretjerujete. Sama naginjanja karoserije su daleko u granicama tolerancije. Također, za sigurnost je tu i cijeli niz aktivnih i pasivnih sustava te onih za pomoć vozaču, kao i mogućnost podešenja sustava Grip Control između pet načina rada Normal, Snijeg, Blato, Pijesak i Isključen ESP, a spomenimo i sustave pomoći pri vožnji uzbrdo i nizbrdo.

I na kraju...


Odličan izgled, prebogata oprema, visoki stupanj sigurnosti, zadovoljavajuća ponuda prostora, snažna i štedljiva motorizacija. Ukratko, to je testirani 3008. Nažalost, sve spomenuto nosi i svoju cijenu pa je tako za automobil poput testiranog potrebno izdvojiti (uključujući PDV i posebni porez) 311.740 kn, odnosno 41.345 Eura. Popriličan iznos, ali i popriličan automobil. Zaključimo, ako razmišljate o kupnji SUV/crossovera nikako ne biste smjeli previdjeti novi 3008!

---

Novi je Peugeot 3008 na hrvatsko tržište stigao početkom studenog.
GALERIJA: Peugeot 3008 2.0 BlueHDi Allure
Testirani je automobil pokretao 2,0-litreni 4-cilindrični BlueHDi turbodizelski pogonski stroj koji razvija snagu od 110 kW, odnosno 150 KS pri 3750 o/min te najveći okretni moment od 370 Nm pri 2000 o/min
Glavna priča kod unutrašnjosti je dakako nova izvedba peugeotovog i-Cockpita koji se može podičiti vrlo modernim high-tech izgledom, ali puno je važnije i to što su instrumenti i prekidači vrlo pregledni i lako dostupni te što cjelokupna prednja armatura djeluje vrlo kvalitetno izrađena
Manji obruč upravljača je prvi detalj koji mnogi primjećuju kad prvi put zavire u unutrašnjost novih peugeotovih modela. Riječ je o domišljatom rješenju za koje je potrebno kratko vrijeme privikavanja, a u 3008-ici s dva ravna dijela otvara dodatni prostor za noge vozača i djeluje pomalo sportski
Digitalna instrumentna ploča s prilagodljivim prikazom zanimljivih i svježih grafičkih rješenja je odličan izbor kako zbog informativnosti, tako i zbog premium dojma koji stvara
Središnjim dijelom prednje armature dominira visoko postavljeni zaslon koji je u osnovi središnji dio infotainment sustava, a dva reda prekidača ispod njega su odlično rješenja za one fizičke prekidače koji su ostali nakon znatnog
Motor je bio uparen s preciznim ručnim 6-stupanjskim mjenjačem dobro podešenih prijenosnih omjera te pogonom na prednje kotače. Njihova kombinacija je omogućila zadovoljavajuću razinu potrošnje od oko 7,5 l/100 km u gradu te 5,5 na otvorenoj cesti
Sjajno rješenje pojednostavljene središnje konzole se posebno ogleda u dva reda prekidača kojima se upravlja nekolicinom on-bord sustava
Kako i odgovara jednom ovakvom automobilu, elektrifikacija je potpuna, odnosno svi prozori su električno pokretani, a retrovizori električno podesivi i preklopivi
Prednja sjedala su vrlo udobna pa su i dulja putovanja manje zamorna, a jedini nedostatak im je nešto slabije držanje tijela u zavojima
Otraga ima dovoljno prostora i za troje putnika, no dvoje će se puno ugodnije osjećati, posebno kada spuste središnji naslon za ruke iza kojeg se nalazi tzv. tunel za skije
Prtljažnik nudi zapreminu od 520 odnosno od maksimalnih 1482 litara, a naslon stražnje klupe je preklopiv u omjeru 60 : 40. Poklopac prtljažnika kod testnog je primjerka bio hidraulički pomičan, a otvoriti ga je moguće i pomicanjem noge ispod stražnjeg branika što je korisna opcija ukoliko su vam ruke zauzete

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing