Peugeot 107 1.0 12V Trendy

13. veljače 2008.
Rabljeni - Peugeot 107 1.0 12V Trendy
tekst i foto: AUTONET 

Japansko jamstvo trajnosti

Godina proizvodnje: 2007; Stanje putomjera: 14.406 km; Snaga: 68 KS; Moment: 93 Nm; Zapremnina: 998 ccm; Najveća brzina 157 km/h; Ubrzanje 0-100 km 13,7 s; Cijena: 67.900 Kn
290
Kada je predstavljen u proljeće 2005, najmanji peugeotov model svakako nije prošao nezapaženo. Brat blizanac citroënovog modela C1 i toyotinog Ayga, 107 je nastao kao plod neobične suradnje francuske grupacije PSA i japanskog automobilskog diva. Za "mjesto događanja", odnosno tvornicu, odabran je češki Kolin te je tako maleni trojac ponio doista multinacionalni predznak. Podjela poslova brzo je obznanjena. Toyota je ponudila dio tehnike te organizaciju proizvodnje što je, neminovno, za sobom povuklo cijene više nego što smo bili navikli kada je riječ o automobilima iz A segmenta. I upravo je ta, ne odveć niska, početna cijena ostala glavnim razlogom da predstavnici kolinskog trojca ostanu relativno rijetkima na siromašnijim tržištima, poput našega.

Ovom prilikom testirani Peugeot 107 pokretan je 1-litrenim 3-cilindričnim benzinskim motorom snage od 68 KS koji je osmislila upravo Toyota i koji je moguće naručiti, pored modela C1 i Aygo, u toyotinom Yarisu. Bio je to, ujedno, prvi motor s kojim je 107 predstavljen. U ponudi domaćeg zastupnika nalaze se dva paketa opreme za model 107, od kojih je ovom prilikom testirani Trendy bogatiji. Sve zajedno čini praktično motoriziran i zadovoljavajuće opremljen minijaturni gradski auto, no ipak, malo prevelike cijene. Shodno tome, "naš" rabljeni 107 koji je prvu registraciju imao prošle godine (cijena novog automobila iznosi 76.700 Eura do reg.) također nije mogao biti posebno jeftin.

290
Karoserija

Cijena, barem najčešće, ima strukturu u kojoj je opravdana svaka lipa ili cent, kako vam drago. Tako je i s najmanjim Peugeotom koji je možda i skuplji od očekivanog, no toyotini su standardi kvalitete doista visoki. Usudili bismo se reći kako se radi o standardima koji podosta nadilaze ono na što smo navikli kod ostalih modela ovog francuskog proizvođača. Upravo stoga, pred testiranim su Peugeotom 107 još mnogi kilometri i godine tijekom kojih zasigurno neće biti problema s limom. Dakako, s obzirom da je riječ o automobilu godišta 2007, karoserija testiranog vozila bila je u besprijekornom stanju.

290
Motor

Trocilindrični benzinski motori u pravilu su malog obujma i, jednako tako, u pravilu su osmišljeni da se bzo vrte. Sve navedeno vrijedi i za ovom prilikom testirani 12V, toyotin proizvod koji iz obujma od 998 kubičnih centimetara razvija 68 KS pri 6000 o/min. Tako i Peugeot 107, s obzirom na svoje dimenzije i masu ima sasvim dovoljno snage za uspješan "nastup" u gradskoj gužvi, barem dok pred njega ne postavite kakvo brdo ili dok ga previše ne opteretite. Naime, iako je predviđen za tek četiri osobe, maleni 107 se pod takvim opterećenjem neće najbolje snaći što, dakako, razloge ima u činjenici da je pod prednjim poklopcem "skriveno" samo 93 Nm najvećeg okretnog momenta. A, govorimo li o trajnosti, činjenicom jest da su svi toyotini proizvodi ove vrste neupitne kvalitete i, što je posebno značajno, da s godinama ne mijenjaju karakteristike niti potrošnju. Ista je u slučaju ovog testa iznosila 7,1 l/100 km u gradskoj vožnji.

290
Mjenjač

Kažu da mjenjači ne odveć preciznog te pretežno laganog hoda dulje izdrže, pa će nam takvo mišljenje ostati kao utjeha nakon testa ovog rabljenog Peugeota 107. Nepreciznost i (pre)dugi hodovi ručice mjenjača u ovom slučaju nisu stvar činjenice da automobil za sobom ima nekih 14 i pol tisuća kilometara, već su uzrokovani konstrukcijom koja ostavlja sve samo ne solidan dojam. Manje sitničavima od nas to zasigurno neće odveć smetati, no...

290
Podvozje

Jednostavna shema podvozja kakvim je opremljen Peugeot 107 upotrijebljena je iz prvenstvenog razloga da se cijena vozila zadrži na što je moguće nižoj razini. Uostalom, za minijaturni gradski auto nekakva posebna svojstva ležanja na cesti doista i nisu u prvome planu. Ono što se brzo primjećuje jest da ovjes Peugeota 107 nije predviđen da podnese neka posebna opterećenja, no s druge pak strane mekan kakav jest udobnije će vas prevesti preko raznoraznih neravnina i rupa na cesti. Ipak, pri kupnji rabljenog potrebno je obratiti pozornost na stanje podvozja, a s obzirom na prilično "filigransku" kontrukciju ovjesa najmanjeg Peugeota.

290
Unutrašnjost

Siva i monotona, unutrašnjost Peugeota 107 ne odlikuje se dojmom posebno kvalitetnih materijala. Ta se tvrdnja odnosi kako na upotrijebljene tkanine tako i na plastične dijelove koji su, kao i elementi ovjesa, doista veoma nježno napravljeni. S obzirom da smo testirali nepunih godinu dana star automobil, tragova "umora" u interijeru Peugeota 107 nismo zatekli. Ipak, pažnju treba posvetiti podnim tkaninama koje su sklone trošenju (posebno ispod nogu vozača) te sitnim polugama za kontrolu ventilacije koje će teško u jednom komadu izdržati mnogo godina upotrebe. Nježna ruka svakako je dobrodošla osobina korisnika ovog francuskog mališana.

Potražite više: Peugeot 107 na Automobili.hr 290

GALERIJA: Peugeot 107 1.0 12V Trendy

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing