Opel Mokka X

12. rujna 2016.
Vozili smo - Opel Mokka X
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, © GM Company 

Međunarodna prezentacija

Osvježena edicija megapopularne Mokke donosi moderniji izgled, novu tehnologiju i visoku razinu povezivosti. Opel je tako uspješno zadržao sve prednosti izvorne izvedbe, nadopunivši ju detaljima koji će Mokki X osigurati vodeću ulogu u B-SUV segmentu. Cijene kreću od 139.853 kn do registracije
8492
Kombinacija otvorene ceste, off-roada i gradske vožnje predstavlja vjerojatno najbolji poligon za upoznavanje s automobilom od kojeg proizvođač iz Rüsselsheima ima doista velika očekivanja. A, nakon što je predstavljena 2012, Opel Mokka je osvojila više od 600 tisuća kupaca što jasno govori koliki je uspjeh ovog kompaktnog SUV modela.

Premda smo tek prisustvovali međunarodnoj prezentaciji koja je održana u glavnom gradu Škotske, Edinburghu i njegovoj okolici, Opel je već pripremio i cijene za hrvatsko tržište. Time se jasno daje do znanja da ovaj i kod nas popularan automobil kuca na vrata postojećih, ali i novih kupaca. Uostalom, Mokka je jedan od opelovih modela s najboljim rezultatom kada je riječ o "preotimajju" kupaca drugim automobilskim markama.

8492
Opel Mokka X na našem će se tržištu isprva naći u šest benzinskim te pet dizeslkim motorima pokretanih izvedbi, što u kombinaciji s tri ponuđena paketa (Selection, Enjoy, Innovation) opreme predstavlja ukupno čak 22 različlite izvedbe ovog automobila. Ponuda pogonskih strojeva podijeljena je na benzinski 1.6 te 1.4 Turbo, dok dizelaše predstavlja 1.6 CDTI. Konačno, u ponudi su ručni mjenjači s 5 i 6 stupnjeva prijenosa te 6-stupanjski automatik kao i izvedbe s pogonom na prednje te na sva četiri kotača.

Kao što smo već naveli u podnaslovu, cijene Opel Mokke X na našem tržištu kreću od 139.853 kn, a zaustavljaju se na i dalje povoljnih 207.090 kn.

Povezivost i visoka tehnologija


8492
Napredna elektronička oprema neizbvježan je detalj današnjih automobila. Tako će čak dvije verzije nove generacije informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink po prvi puta biti predstavljene upravo u Opel Mokki X. IntelliLink tako donosi svijet pametnih telefona u automobil preko projiciranja zaslona mobitela pomoću platformi Apple CarPlay i Android Auto (gdje je to dostupno).

Tijekom razvoja Mokke X opelovi su inženjeri slijedili strategiju prema kojoj se inovativne tehnologije čine dostupnima širokom broju kupaca predstavljanjem prilagodljivih prednjih svjetala s Full-LED tehnologijom. Novi AFL LED sustav prilagođuje funkcije osvjetljavanja prednjih svjetala situaciji u prometu tako da se dobivaju najbolje moguće performanse bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu.

Ovaj sustav ima devet različitih funkcija kao što su gradsko svjetlo, svjetlo za otvorenu cestu i turistički način rada. Ovaj sustav zamjenjuje prethodni biksenonski AFL+. S druge strane, LED nudi kvalitetu osvjetljenja koja omogućuje viđenje predmeta u stvarnim bojama, što je ugodnije za vid. Uz to, nema mehaničkih dijelova u kućištu svjetla, LED svjetla su brža i točnija u reakcijama te su pouzdanija tijekom vremena. Nova prednja svjetla troše i manje energije, pa su još ekonomičnija.

8492
Kamera Opel Eye s višom razlučivosti i povećanom snagom obrade slike podupire cijeli niz funkcija, uključujući pomoć pri korištenju dugih svjetala sustava AFL LED. Zbog poboljšane kamere i opcijske podrške navigacije prilikom slanja prometnih znakova računalnom sustavu vozila, u novoj Mokki X unaprijeđena je i značajka prepoznavanja prometnih znakova. Pokazatelj udaljenosti spram vozila ispred (FDI) koristi prednju kameru kako bi otkrio vozila koja se kreću ispred, a upozorenje na moguć nalet na vozilo ispred poboljšano je reflektivnim LED zaslonom za prikaz upozorenja. Kad se udaljenost između vozila i automobila ispred prebrzo smanjuje, crvene se LED diode reflektiraju u vjetrobranskom staklu, a zvučni signal upozorava vozača da mora kočiti.

Upozorenje na napuštanje prometne trake automatski se aktivira pri brzinama većim od 60 km/h i upozorava vozača u slučaju nenamjernog napuštanja trake vizualnim signalom na ploči s instrumentima i zvučnim upozorenjem.

Svjež i dinamičan dizajn, pročišćena unutrašnjost


8492
Novi izgled prednjeg dijela Mokke X u skladu je s opelovim novim dizajnom, uključujući vodoravnu rešetku u obliku krila i dominantnu oštru liniju prednjih LED svjetala za dnevnu vožnju. Cijeli je prednji dio vozila dobio još preciznije i elegantnije oblikovane površine. Vizualno to rezultira širim i robusnijim izgledom. Ti se elementi protežu i na stražnji dio s još jednom linijom u obliku krila kod opcijskih LED stražnjih svjetala.

Bočni dio karoserije zadržava svoje skulpturalne i elegantne detalje i sportski dojam dok su donji dijelovi karoserije oblikovani s dodatkom estetskih detalja koji pojačavaju dojam dinamičnosti. Nove atraktivne boje karoserije kao što su Amber narančasta i Absolute crvena zajedno s opcijskim paketom OPC Line Sport Pack s nižim prednjim i stražnjim branikom i bočnim pragovima dodatno naglašavaju sportski i ekskluzivan izgled Mokke X.

8492
Iznutra je kabina osvježenog opelovog SUV-a posve redefinirana. Nova ploča s instrumentima organizirana je oko vodoravno orjentiranih elemenata pa sada izgleda jednostavnije i preglednije. Središnji je dio iznova razvijen oko dodirnih zaslona u boji dijagonale od 7 ili 8 inča koji pripadaju informacijsko-multimedijskim sustavima nove generacije. Također, unaprijeđena je i čitljivost središnjeg informacijskog dijela smještenog između glavnih instrumenata, a zahvaljujući novim zaslonima (monokromatskim ili u boji), dijagonale od 3,5 ili 4,2 inča s bijelim LCD osvjetljenjem.

Motori, mjenjači i nezaobilazni 4x4 pogon


8492
Opel Mokka X se opcijski može opremiti prilagodljivim sustavom pogona na sva 4 kotača koji je pomogao prethodnom modelu da u Njemačkoj osvoji dvije nagrade za automobil godine s pogonom na sve kotače. Taj prijenos može neprimjetno raspodijeliti moment između prednje i stražnje osovine u omjerima od 100:0 do 50:50, tako da u svakodnevnim uvjetima Mokka X funkcionira kao ekonomičan automobil s pogonom na prednje kotače.

Sustav pogona na sva 4 kotača dostupan je u kombinaciji s poznatim 1,4-litrenim benzinskim motorom sa 103 kW (140 KS) i posebno tihim dizelskim motorom 1.6 CDTI koji razvija 100 kW (136 KS). U oba slučaja Mokka X se isporučuje sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Za one koji ipak žele kombinirati automatski mjenjač s pogonom na sva četiri kotača, Opel je pripremio Mokku X pokretanu 1,4-litrenim benzinskim turbo motorom snage od 152 KS. U početku prodaje, ovaj je pogonski stroj dostupan isključivo u kombinaciji s pogonom na sva četiri kotača te automatskim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa.

I na kraju...


8492
Osim što je jedan od najbolje povezanih automobila u segmentu, Opel Mokka X se može pohvaliti i time da je najudobnija. Kao kod većine opelovih modela, ergonomska sjedala koja je testirao i certificirao AGR (Aktion Gesunder Rücken / Kampanja za zdravija leđa, koju predvode nezavisni stručnjaci), a koja su jedinstvena u segmentu, čine maksimalno udobnima duga putovanja autocestom i avanturističke izlete izvan asfaltiranih puteva.

S dimenzijama od 4275 x 2038 x 1658, Opel Mokka X je kompakt koji će se izvrsno snaći u gradskoj vožnji, no nudi i dodatnu zalihu sigurnosti zahvaljujući opcijskom pogonu na sva četiri kotača. Osvježenog izgleda, modernije opreme i s bogatim izborom kombinacija pogona i prijenosa, ovaj SUV kompaktne klase na putu je uspjeha kakav je njegov prethodnik ostvario tijekom prve četiri godine tržišne prisutnosti.

---

Pogledajte izvještaj s međunarodne prezentacije Opel Mokke održane u listopadu 2012.

GALERIJA: Opel Mokka X

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing