Opel Meriva 1.7 CDTI Cosmo A/T

26. travnja 2011.
Test - Opel Meriva 1.7 CDTI Cosmo A/T
piše: Goran Topić  foto: AUTONET 

Potvrda velikog napretka

Nakon što smo imali priliku testirati benzinsku, turbo izvedbu nove generacije opelovog manjeg MPV-a, sada je red došao i na turbodieselsku inačicu. Kako nam se svidjela Meriva s većim okretnim momentom, bogatijom opremom i automatskim mjenjačem pročitajte u nastavku
2178
Nova je Meriva na hrvatsko tržište pristigla krajem prošle godine i riječ je o drugoj generaciji ovog modela. Sa svojom ostarjelom prethodnicom, koja se na tržištu zadržala osam godina, novi model dijeli malo toga zajedničkog. Riječ je o novitetu koji će kupce prvenstveno privući modernijim dizajnom, većom ponudom prostora, bogatijom opremom i neobičnim rješenjem vratiju koje, tvrde u Opelu, značajno povećava praktičnost automobila.

Nova je generacije Meriva na našem tržištu dostupna u osam različitih izvedbi, ukoliko govorimo o motorima. Naime, u ponudi su tri benzinska i pet dieselskih pogonskih strojeva. Redom radi se o je 1,4-litrenom benzincu koji u atmosferskoj izvedbi razvija snagu od 100 KS, dok mu se uz pomoć turbopunjača snaga penje na 120 i 140 KS.

2178
Dieselsku ponudu čine 1,3 i 1,7-litreni CDTI motori, gdje prvi razvijaju snagu od 75 i 95 KS, a drugi 100, 110 i 130 KS. Svi motori su standardno upareni s 5 ili 6-stupanjskim ručnim mjenjačima, osim naslabijeg dieselaša koji dolazi sa 6-stupanjskim automatikom u standardnoj opremi. Tu su i tri paketa opreme: Selection, Enjoy i Cosmo.

Ovaj smo puta imali priliku testirati najslabiju dieselsku inačicu s najbogatijim paketom opreme.

2178
U teoriji...

Među dvije najvažnije karakteristike nove Merive spadaju činjenice novog izgleda i povećane ponude prostora. Prva je dio usklađivanja dizajna s ostatkom opelove obitelji čiji je izgled dobro primljen. Druga je posljedica rasta dimenzija ovog modela koji više i nije tako mali kao prije.

Naime, Meriva je narasla oko 24 cm u duljinu te 12 cm u širinu, odnosno dimenzije joj iznose 4288 x 1812 x 1615 mm, a međuosovinski razmak 2644 mm. Dakle, nova se Meriva smjestila između Astre i Corse, odnosno ponuda prostora joj je dovoljna kako ju se moglo nazvati obiteljskim automobilom.

2178
Praktičnosti interijera će svakako pripomoći i veliki broj pretinaca (gdje posebno valja istaknuti FlexRail sustav središnjih pretinaca i držača), pomična i preklopiva stražnja klupa, obujam prtljažnika od 400 do 1500 litara... U istom bi smjeru trebala ići i stražnja straga ovješena vrata (FlexDoors), popularno zvana "suicide vrata". Kao i većina drugih rješenja tako i ovo ima svoje prednosti i nedostatke. Najveća prednost je široki kut pristupa stražnjoj klupi.

Testirani je automobil shodno najvišem paketu opreme, Cosmo, odlično opremljen i teško je pronaći neki nedostatak. Također tu je bogata dodatna oprema u vrijednosti od 30.300 Kn. Serijska oprema tako uključuje detalje kao što su dvozonski automatski klima uređaj, CD-radio (MP3, AUX-in, 4 zvučnika) s kontrolama na upravljaču, električni podizači prednjih i stražnjih stakala, putno računalo, tempomat, prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, zračne zavjese, prednji i stražnji parkirni senzori, alarm, ABS, ESP…

2178
Što se dodataka tiče, riječ je o paketu Cosmo Plus (grijanje sjedala i upravljača, prilagodljiva halogena svjetla s 9 programa rada) te sportskim prednjim sjedalima, navigaciji sa zaslonom u boji veličine 17 cm, USB ulazu, Bluetooth-u, QuickHeat sustavu za dodatno grijanje i odmrzavanje, FlexFix stražnjem nosaču za bicikle, aluminijskim naplacima veličine 18 cola te metalik boji.

U praksi...

Kao što smo već ranije rekli testirani je automobil pokretao 1,7-litreni CDTI turbodieselski motor snage od 74 kW (101 KS) pri 4000 o/min te najvećeg okretnog momenta od 280 Nm pri 2300 o/min.

2178
Riječ je o, za ovakav automobil sasvim prikladnom pogonskom stroju ili motoru koji nudi optimalan omjer snage i potrošnje za jedan obiteljski automobil. Tijekom testa prosječna nam se potrošnja kretala oko 8,0 l/100 km.

S druge strane, slabiju stranu pogonskog sklopa je činio automatski 6-stupanjski mjenjač. Razlog za kritiku leži u njegovoj tromosti prilikom brže vožnje pa se, ukoliko želite više dinamike, ručni mjenjač čini boljim izborom. S druge strane, ako ste pobornik ujednačenije vožnje i dobar dio kilometara odrađujete na otvorenoj cesti, automatskom ćete mjenjaču teško naći zamjerku.

U Merivi se sjedi vrlo udobno, a vozač će posebno cijeniti visoki stupanj ergonomije, zahvaljujući kojem je vrijeme prilagodbe na interijer vrlo kratko. Preglednost je uglavnom dobra, a najveći problem čini široki B stup, što zahtijeva dodatnu pozornost vozača.

2178
Ponašanje automobila u vožnji je upravo onakvo kako se očekuje od jednog obiteljskog jednovolumena. Dakle, naglasak je na udobnosti, a pri bržoj vožnji zavojima primjećuje se određeno naginjanje karoserije te blaže zanošenje stražnjeg kraja, no sve ipak ostaje "u granicama normale". Uostalom tu su i elektronička pomagala koja će u svakom trenu spremno priskočiti u pomoć.

Kada sve uzmemo u obzir nova je Meriva više no solidan automobil. Radi se o modelu koji će zadovoljiti veliki broj kupaca različitih ukusa. Najveći problem testiranom primjerku čini njegova cijena. Nažalost sve ono što ovaj model nudi, u Opelu vrijedi 26.150 Eura.

Realno govoreći to i nije tako viska cijena koliko je visoka za prosječnog hrvatskog obiteljskog kupca pa na našim prometnicama vjerojatno nećemo vidjeti puno ovakvih Meriva. Šteta, jer testirani automobil nudi uistinu puno. S druge strane ima i jeftinijih izvedbi...

Pogledajte i test Opel Merive 1.4 Turbo Enjoy
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn ++ Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes ++ Motor ++ Mjenjač +-
Performanse ++ Potrošnja goriva ++ Cijena +-
GALERIJA: Opel Meriva 1.7 CDTI Cosmo A/T

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing