Opel Astra 1.4 Turbo LPG Enjoy Plus

10. veljače 2014.
Test - Opel Astra 1.4 Turbo LPG Enjoy Plus
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET 

Vožnjom do uštede

Sa svojom širokom paletom modela, Opel je nedavno krenuo u pravu ofenzivu LPG vozila. Kao prvog predstavnika te obitelji imali smo priliku isprobati 140 KS snažnu Astru i uvjeriti se u isplativost njenog korištenja, vidljivu već nakon relativno malog broja kilometara
5283
Krajem listopada prošle godine hrvatski je zastupnik za Opel predstavio paletu vozila pokretanih ukapljenim naftnim plinom. Točnije, riječ je o automobilima s tzv. plinskom instalacijom, dakle onima koji su tehnički jednaki benzinskim modelima, uz dodataka spremnika plina i sustava za njegovo ubrizgavanje. Ono što je potrebno posebno napomenuti jest da se ovdje radi o tvorničkoj ugradnji plinske instalacije što je značajno, kako prema pitanju pouzdanosti tako i jamstva na cijelo vozilo.

Opel na našem tržištu nudi Astru s petorim vratima 1.4 Turbo, plinskom LPG instalacijom i paketom opreme Enjoy Plus za iznos od 131.950 Kn. Testirani je automobil, uz sasvim solidan popis dodataka, stajao 151.481 Kn. Ukupno gledajući, Opel LPG instalacijom opremio praktički cjelokupnu svoju paletu modela, njih čak šest. O kojim se automobilima radi te kako su izračunati troškovi posjedovanja istih pogledajte u izvještaju s predstavljanja opelove LPG palete vozila.

5283
U teoriji...

Ovom prilikom o izgledu i prostranosti opelove Astre s petorim vratima nećemo trošiti previše riječi i ponavljati već nekoliko puta rečeno. Skrativši sve maksimalno, recimo tek da opet moramo pohvaliti izvrsna AGR sjedala (doplata za 3.625 Kn) te da uz solidnu ergonomiju i preglednost ovaj automobil nudi i dovoljno prostora.

Dakako, glavni dio naše koncentracije "vrtio" se oko plinske LPG instalacije koja je tvornički bila ugrađena u testirani automobil. Pored činjenice da jamči veću pouzdanost, tvornička ugradnja instalacije koju potpisuje vjerojatno najjači europski proizvođač - talijanski Landi Renzo, sa sobom donosi i izdržljivije ventile s pojačanim ležištima kao i vrlo diskretan prekidač kojim se odabire izvor goriva, smješten lijevo na vrhu središnje konzole. Motor se uvijek (automatski) pokreće korištenjem benzina, a ako je plin prethodno bio odabran, automatski se prebacuje u takav način rada nakon kraćeg vremena (ovisno o tome koliko je motor prethodno zagrijan).

5283
A, sa štednjom kao temeljnom idejom vodiljom, ovaj je automobil uz plinsku instalaciju svakako trebao biti opremljen i sustavom Start & Stop. Pojašnjenje kako je to tehnički oproblematično napraviti, jednako kao i ugraditi putno računalo koje bi pokazivalo potrošnju plina i benzina, zasebno, teško možemo prihvatiti. Uostalom, tu je pokazivač količine goriva u spremniku, zajednički za oba goriva. Uostalom, da stvari pogledamo iz drugog kuta, recimo kako je Opel još krajem 1920-ih imao funkcionalan raketni automobil pa nam je stoga malo čudno da danas nije u stanju napraviti ova dva, sasvim uobičajena, sustava :-)

5283
Bez obzira na plinsku instalaciju, testirana je Astra gotovo u svim aspektima jednaka ostalim verzijama s petorim vratima. Jedina razlika jest u prtljažniku. Naime, kako se Astra obično isporučuje s rezervnim kotačem za privremenu uporabu, 49-litreni spremnik plina koji je postavljen na njezino mjesto zauzima više prostora u visinu. Zato je i osnovni položaj pomične podnice prtljažnika podignut, tj. podnica se nalazi u razini otvora prtljažnika. Time, dakako, gubimo podosta na obujmu prtljažnika, no ako uzmemo u obzir da se radi o automobilu koji je najisplativiji u gradskoj vožnji, zaključit ćemo da prostora za takvu namjenu Astre ima sasvim dovoljno.

U serijskoj opremi testiranog automobila, s paketom opreme Enjoy Plus, našli su se 2-zonski automatski klima uređaj, CD MP3 audio uređaj s AUX i USB priključcima, elektropodizači prednjih prozora, šest zračnih jastuka, prednji nasloni za glavu s povećanom zaštitom, ESP, svjetla za maglu... A, od dodataka ukupno vrijednih 19.531 Kn izdvojit ćemo zatamnjena stražnja stakla, metalik boju, AGR ergonomska prednja sjedala, električnu parkirnu kočnicu, LED dnevna svjetla, alu-naplatke te paket Perimeter Protection i Sight & Light. Ukupno gledajući, možemo reći da većina atraktivnih detalja testirane Astre dolazi s police dodatne opreme.

5283
U praksi...

Opelov je izračuna jasan: uz činjenicu da Astra s petorim vratima, 1.4 Turbo motorom (140 KS) i plinskom instalacijom stoji 4.500 Kn više od one bez mogućnosti vožnje s LPG-om kao gorivom, nakon 12 mjeseci i prijeđenih 30.000 km trebali bi ste uštedjeti nešto više od 5 tisuća Kuna. To, netko će reći, možda i nije tako mnogo da bi se razmišljalo o kupnji LPG vozila, no slika se drastično mijenja ako cijelu priču gledamo iz perspektive npr. taksi-prijevoznika.

A, kako ta priča izgleda u praksi? Naša su mjerenja pokazala da je potrošnja u gradskoj vožnji iznosila oko 10,0 l/100 km ukapljenog naftnog plina (proizvođač propisuje potrošnju u mješovitoj vožnji od 7,9 l/100 km LPG-a i 6,0 benzina). S druge strane, potrošnja benzina je tijekom ovog testa u gradu iznosila 9,2 l/100 km. To razliku i ne čini posebno velikom, pa uz trenutni odnos cijene benzina (95) i LPG-a na svakih 100 km vožnjom na plin štedimo 37,14 Kn, odnosno 11.142 Kn nakon prijeđenih 30.000 km. Ostatak izračuna prepuštamo vama :-)

5283
Što se pak performansi tiče, proizvođač ne navodi vrijednosti snage ovog motora posebno za svaku vrstu goriva. Doduše, u slučaju Corse 1.2 ta razlika prema Opelu iznosi tek 2 kW pa nije niti čudo da ju nema neke posebne potrebe navoditi. Uostalom, uz činjenicu da je 1.4 Turbo doista solidan motor za pokretanje ovog (premda ne odveć laganog) automobila, moramo reći da doista nismo primijetili razlike u performansama pri vožnji na benzin, odnosno LPG. Uz navedenih 140 KS, tu je i solidnih 200 Nm dostupnih u širokom rasponu između 1850 i 4900 o/min. To, bez sumnje, ovu Astru čini vrlo vozljivom te ujedno i smanjuje potrebu za prečestim posezanjem za, ionako ne odveć preciznom, ručicom 6-stupanjskog mjenjača.

I na kraju...

U vremenima kada se cijene goriva mijenjaju na tjednoj osnovi, teško je za pretpostaviti da će njihova krivulja kroz neko dulje razdoblje imati silaznu putanju. Upravo stoga, svaka je ušteda dobrodošla, a za očekivati je da će omjer cijena benzina i ukapljenog naftnog plina ostati na razini sličnoj poput trenutne. Upravo stoga, LPG se postavlja kao smislena alternativa dieselskim motorima jer nudi osjetno veće uštede i, što je posebno značajno, za razliku od diesela, već i nakon manjeg broja prijeđenih kilometara.

Dodamo li tome da u vožnji automobila poput Astre 1.4 Turbo LPG Enjoy doista nema razlike u performansama između dvije vrste goriva te činjenicu da tvornički ugrađena plinska instalacija svakako nudi veću pouzdanost, automobili pokretani plinom nameću se kao razuman pristup kako prema pitanju uštede tako i ekološke prihvaltjivosti koja, prisjetimo se, od prošlog srpnja igra značajnu ulogu u cijeni vozila.
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn ++ Sigurnost ++
Oprema +- Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes +- Motor ++ Mjenjač +-
Performanse ++ Potrošnja goriva ++ Cijena ++
GALERIJA: Opel Astra 1.4 Turbo LPG Enjoy Plus

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing