Opel Astra 1.4 Turbo Dynamic

9. svibnja 2016.
Test - Opel Astra 1.4 Turbo Dynamic
piše: Hrvoje Gattin  foto: Saša Lisjak, AUTONET 

Bestseller s pokrićem

Atraktivna nova Astra privlači nas u kojem je god obliku isprobali. Ovom smo prilikom testirali benzinsku izvedbu snažnu 150 KS i opremljenu vrhunskim paketom Dynamic. Nova Astra doista predstavlja ogroman korak naprijed za Opel
8104
Ako je neki model s pravom zaslužio okititi se prestižnim titulama automobila godine, onda to nesumnjivo vrijedi za aktualnu Opel Astru. I, premda prethodnici doista nismo imali što zamjeriti, Astra K pokazuje kako u Rüsselsheimu grabe naprijed doista velikim koracima. Bilo da je riječ o dizajnu, naprednoj opremi u kojoj prednjače sigurnost i povezivost ili npr. LED Matrix svjetlima, riječ je o automobilu koji stoji uz bok svim konkurentima iz viših sfera ponude. No, nakon svega navedenog, Opel ima još jedan argument - cijenu na koju drugi proizvođači, za sada, nemaju adekvatnog odgovora.

8104
Paleta izvedbi jedanaeste generacije Opel Astre, u ponudi domaćeg zastupništva, itekako je bogata, a izbor nam je još "teži" otkako se i na našem tržištu pojavila ništa manje atraktivna Astra Sports Tourer (karavan). No, spomenimo kako je Astra s petorim vratima dostupna uz pakete opreme Selection, Enjoy, Innovation i Dynamic te uz benzinske motore obujma od 1,0, 1,4 i 1,6 litara (100, 105, 125, 150 i 200 KS) te dizelski 1,6-litreni (95, 110, 136 i 160 KS). U ponudi su i ručni te automatski mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa.

Cijene Opel Astre K na našem tržištu kreću od 120.860 kn koliko stoji izvedba 1.4 (100 KS) Selection, početni dizelski model 1.6 CDTI Selection stoji 135.350 kn, a najsuplja Astra s petorim vratima trenutno je 200 KS snažna 1.6 Turbo Dynamic za koju je potrebno izdvojiti 169.833 kn. Testirani automobil pripada gornjem dijelu ponude i stoji 151.255 kn, a uz navedenu dodatnu opremu 180.023 kn do registracije.

U teoriji...


8104
Kada već izgled vanjštine nove opelove Astre hvalimo svakom prilikom, red bi bio da se "uhvatimo" nekog drugog detalja. Možda bi smo, ovoga puta, mogli detaljnije opisati unutrašnjost? Dogovoreno, no prije toga recimo tek da nam se na karoseriji ovog automobila ne dopada jedan jedini detalj - nepotrebno velik poklopac otvora za ulijevanje goriva. Pomislili bi smo da je tako velik zbog dodatnog otvora za AdBlue kod CDTI motora, no tome nije tako...

U Opelu naglašavaju kako je najveća promjena u interijeru Astre, u usporedbi s desetom generacijom ovog hatchbacka, prelazak na horizontalnu organizaciju prednje armature. Ljudskim rječnikom govoreći, radi se o tome da je infotainment sustav IntelliLink preuzeo dobar dio prekidača sa središnje konzole koja je, zahvaljujući tome, estetski znatno pročišćenija. Upravo stoga, prekidači (koji su preostali) sada su raspoređeni pretežno vodoravno, a ne okomito kao na ranijim izvedbama. No, to i dalje ne znači da je unutrašnjost Astre (posebno u najbogatijem paketu opreme) lišena brojnih prekidača - kratkim pogledom na naše slike izbrojali smo ih 49 u prednjem dijelu vozila, što dakako, ne uključuje funkcije infotainmenta. Huh!

8104
Činjenicom ostaje da je unutrašnjost nove Astre doista lijepo i moderno oblikovana, premda se odlikuje možda i s pomalo previše raznoraznih detalja (poput kromiranih obruba) i svakojakih boja što sve zajedno stvara popriličnu "estetsku gužvu".

Drugi dio priče o unutrašnjosti onaj je koji se tiče ergonomije i prostranosti. Govorimo li o mjestu za koljena putnika na stražnjoj klupi, usudit ćemo se prenijeti komentar iz prethodnog testa Astre K: "Unatoč 2 cm kraćem međuosovinskom razmaku, prostor za koljena putnika na stražnjoj je klupi povećan za 35 mm. Konačno, uz 5 cm manju ukupnu dužinu, zadržan je jednak osnovni obujam prtljažnika koji zaprima 370 (/1210) dm3".

A, s ergonomske strane doista nemamo zamjerki i, po tko zna koji puta, moramo naglasiti kako se doplata za opelova ergonomska sjedala AGR doista isplati. Naime, mišljenja smo kako su među serijskim (školjkasta trkaća sjedala ovdje isključujemo iz rasprave) sjedalima uvjerljivo najbolja, barem za osobe prosječne visine i težine. Vrhunska potpora leđima, ali i dobra bočna potpora te itekako korisna mogućnost produžavanja sjedalnog dijela tek su dio priče o sjajnim AGR sjedalima koja prednjače i pred rješenjima iz daleko skupljih automobila.

Komentar opreme


8104
Kao najbogatiji paket u trenutnoj ponudi nove Astre, Dynamic doista donosi sve što bi smo mogli poželjeti u jednom kompaktu iz C segmenta. Zvuči li vam ova rečenica poznato? No, činjenicom jest da (srećom po nas :-)) nerijetko testiramo automobile iz viših razina ponude. Tako je i "naša" Astra 1.4 Turbo Dynamic serijski bila opremljena sa šest zračnih jastuka, ESP sustavom, Bluetooth podrškom, lijevanim naplacima, LED dnevnim svjetlima, svjetlima za maglu sprijeda i otraga...

Nadalje, za automobil opremljen poput testiranog potrebno je izdvojiti solidnih 28.768 kn više od kataloške cijene Astre 1.5 Turbo Dynamic, zahvaljujući dodacima kao što su Paket inovacije (LED Matrix glavna svjetla, napredni IntelliLink infotainment...), Paket dizajn (dodatno zatamnjena stražnja stakla, električno preklopivi i grijani vanjski retrovizori...), Akustički paket (vjetrobran s akustičkom izolacijom), 18-colni dvobojni lijevani naplaci (Dizajn F), AGR ergonomska sjedala, sustav pomoći pri parkiranju sprijeda i otraga te Zimski paket (grijanje prednjih sjedala i obruča upravljača).

U praksi...


8104
Potpuno nova paleta pogonskih strojeva jedanaeste generacije Opel Astre jamči dobre performanse i umjerenu potrošnju. U to smo se uvjerili već i tijekom prezentacije za upravljačem dieselskih izvedbi, kao i početne 1-litrene benzinske, a ovoga je puta u našu "test-kliniku" došao uvjerljivi 1,4-litreni benzinac. Riječ je o potpuno aluminijskom 16V motoru s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem koi razvija solidnih 150 KS te 230 Nm najvećeg okretnog momenta.

Tako motorizirana Astra Dynamic, zahvaljujući i razumnoj masi od 1203 kg, može se pohvaliti dinamičnošću koja je u skladu s nazivom njezina paketa opreme (posebno kada pritiskom na prekidač Sport oslobodimo pune performanse ovog ECOTEC-a). No, uz omjer od 8 kg po jednoj KS, ova bi Astra zasigurno mogla pokazati i više kada bi prijenosni omjeri mjenjača bili drukčije postavljeni. Ipak, u Opelu su (što je, uostalom, slučaj i sa svim proizvođačima) opterećeni stalnom potragom za nekakvim kompromisom između performansi, potrošnje i emisija što ponekad rezultira rješenjima koja su ispod očekivanog. Inače, riječ je o mjenjaču zadovoljavajuće preciznih, no relativno dugih hodova ručice. Istini za volju, vidjeli smo i bolje...

8104
Sa 150 KS pod prednjim poklopcem malo koji vlasnik automobila iz C segmenta ne bi trebao biti zadovoljan. A, upravo zahvaljujući navedenoj snazi te, posebno, najvećem okretnom momentu koji je dostupan u širokom rasponu između 2 i 4 tisuće o/min, testirana Astra ne iziskuje prečesta posezanja za ručicom mjenjača, a svoju potrošnju zadržava na doista povoljnim vrijednostima. U gradskoj smo vožnji tako izmjerili 7,9 l/100 km, a na otvorenoj cesti niskih 5,8. Tako ćemo, uz spremnik goriva koji zaprima 48 litara, benzinsku crpku posjetiti tek svakih 608 km vozimo li se isključivo u gradu.

A, kada je riječ o iskustvima vezanim uz ponašanje automobila u vožnji, neobično jest da je Astra 1.4 T pokazala značajnije drukčije karakteristike podvozja nego li npr. prošle godine testirana izvedba 1.6 CDTI. Naime, osim nešto izraženijeg podupravljanja (što, ipak, može biti i zbog kombinacije zimskih guma i relativno toplog vremena u doba testiranja), neobičan detalj predstavlja stražnja osovina koja je vrlo osjetljiva na poprečne neravnine. Također, ukupno uzevši, podvozje ovog automobila bi trebalo pružiti nešto više udobnosti te bolju kontrolu pri vožnji lošijim podlogama. Upravo zbog svega navedenog, ali i činjenice da se ranije testirana izvvedba pokazala u kudikamo boljem svjetlu, Astra 1.4 T zaslužuje dva minusa u našoj ocjeni ovjesa.

I na kraju...


Uzmemo li u obzir da idealan automobil ne postoji, Astri 1.4 Turbo Dynamic neke kritike doista možemo progledati kroz prste. S druge strane, ostaje nam činjenica da je ovaj model pokretan izvrsnim, modernim motorom, da se odlikuje vrlo dobrim dizajnom te doista bogatom opremom. Nova je Astra, o kojoj god da se izvedbi radi, napravila doista velik pomak u odnosu na prethodnu generaciju, ali i starije opelove modele uopće. A, uz sve navedeno, treba uzeti u obzir i kako se radi o automobilu čija ga itekako konkurentna cijena stavlja u sam vrh našeg izbora među kompaktima ovog segmenta.

---

Pogledajte i prvi test 11. generacije opelovog bestsellera: Opel Astra 1.6 CDTI Dynamic
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn ++ Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes -- Motor ++ Mjenjač +-
Performanse ++ Potrošnja goriva +- Cijena ++
GALERIJA: Opel Astra 1.4 Turbo Dynamic

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing