Opel Adam

23. studenog 2012.
Premijere - Opel Adam
piše: Goran Topić  foto: Adam Opel AG 

Još jedan korak naprijed

S novim modelom Opel ulazi u segment u kojem glavnu riječ vode premium mališani poput Minija ili Fiata 500. Ima li Adam materijala suprotstaviti se etabliranim imenima saznat ćemo tek kad stigne na tržište, no za sada djeluje obećavajuće
3835
Udio malenih premium automobila na tržištima u posljednje vrijeme raste i činjenica je kako se trenutno radi o hit segmentu. Stoga ne čudi kako se proizvođači nastoje što prije i što kvalitetnije uključiti u tržišnu borbu i na ovom području. Predvodnici su svakako Mini i Fiat 500 pa je sasvim razumljivo da noviteti, u usporedbi s njima, ne smiju ponuditi ništa manje stila, opreme i kvalitetnih voznih svojstava ako žele biti ozbiljni igrači.

Upravo nam takav model najavljuju iz Rüsselsheima. Naime, Adam, nazvan prema osnivaču Opela, je "maleni, urbani i chic automobil koji će ponuditi hrabar i snažan dizajn s velikim mogućnostima personalizacije koja će svaki primjerak učiniti jedinstvenim". Također, Adam nudi tehnologiju iz viših segmenata uključujući i napredni infotainment sustav čime pristup Internetu postaje i odlika samog automobila.

3835
Za razliku od spomenute konkurencije, Adam nije pošao retro-putem već se u potpunosti okrenuo modernom dizajnu s mnogim jedinstvenim detaljima poput tzv. "plutajućeg krova" koji ga svakako izdvaja od ostatka segmenta. Tako će, primjerice, u ovom segmentu s Adamom prvi puta biti dostupna prednja i stražnje LED svjetla.

Inače, Adam je dug 3,7 i širok 1,7 m, a prema navodima proizvođača riječ je o agilnom modelu s trojim vratima čija će, za ovu veličinu vozila, vrlo prostrana kabina svojim putnicima ponuditi visoku razinu komfora i vrhunski ugođaj vožnje. Opel s ovim automobilom cilja prvenstveno na mlađe i kupce koji bi automobilom željeli izraziti upravo svoj stil. Dakako, ponuda prostora u prtljažniku je u okvirima segmenta i kreće se između 170 i 663 dm3 sa spuštenom stražnjom klupom, koja se može preklopiti u odnosu 50:50.

3835
Opel s Adamom uvodi novi pristup paketima opreme. Naime, umjesto dosadašnjeg hijerarhijskog, kupci će, pored osnovne verzije, moći odabrati tri različita i uvelike zasebna paketa pod nazivima Jam, Glam i Slam. Jam predstavlja izbor za one koji žele nekonvencionalan i maštovit model, Glam je za elegantnije i rafiniranije, a Slam za one željne sportskog duha.

Pored toga, kupcima se nude dodatni različiti načini individualizacije vozila putem širokog izbora boja eksterijera, tri boje krova, naplataka različitih dimenzija, uzoraka i boja i materijala interijera, naljepnica, kao i raznih drugih ukrasa, uključujući tu i "zvjezdano nebo" s LED svjetlima na unutrašnjoj strani krova. Mogućnosti personalizacije su toliko široke da u Opelu tvrde kako je vrlo izgledno da kupac jednog Adama nikada neće vidjeti automobil poput svojeg. Čak će i ključ biti moguće personalizirati.

3835
Adam je i prvi opelov model s novim i naprednim infotainement sustavom IntelliLink karakteristika sličnih današnjim pametnim telefonima te će ujedno omogućiti i intergraciju s vlasnikovim telefonom (kompatibilan s Android i iOS opreativnim sustavima). Središnji dio ovog sustava čini 7-inčni zaslon u boji visoke rezolucije i osjetljiv na dodir, putem kojega se upravlja raznim drugim sustavima (opcija: 300 Eura). Proizvođač jamči kako je riječ o intuitivnom i user-friendly sučelju.

Adam će isprva biti ponuđen s tri benzinska motora. Konkretnije riječ je o 1,2 i 1,4-litrenim pogonskim strojevima, gdje prvi razvija snagu od 51 kW, odnosno 69 KS, a drugi dolazi u dvije izvedbe snage od 64 kW, odnosno 87 KS te 74 kW tj. 101 KS. Svi će motori biti upareni s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i dostupni u ecoFLEX verzijama koje će uključivati sustav Start & Stop te druga rješenja koja će doprinijeti povećanju ekonomičnosti i smanjenju štetnih emisija.

3835
Kasnije će ponuda biti proširena novom generacijom aluminijskih turbobenzinskih motora manjeg obujma s izravnim ubrizgavanjem i Start & Stop sustavom, koji će debitirati upravo u ovom modelu. Vrijedi spomenuti i kako će ti pogonski strojevi biti upareni s novom generacijom 6-stupanjskih ručnih mjenjača.

Uz pomoć relativno dugog međuosovinskog razmaka i širokog traga kotača te niskog težišta Adam bi trebao ponuditi veliki stupanj stabilnosti, a svemu će pripomoći i standardni sustavi ABS, BAS, EBD, ESP i Hill Start Assist. Recimo ovdje kako je visoka razina pasivne sigurnosti zajamčena putničkim prostorom visoke krutosti, proizvedenim od čelika visoke čvrstoće, a tu je i standardnih šest zračnih jastuka.

3835
Kupci će moći izabrati kotače veličine između 15 i 18 cola. Modeli s veličinama kotača od 17 i 18 cola standardno dolaze sa sportskim podešenjem ovjesa i upravljača. Upravljač dolazi i sa City funkcijom, što će posebno cijeniti vozači prilikom prilikom parkiranja i sl.

Pored za ovaj segment uobičajenih pomoćnih i sigurnosnih sustava, Adam će biti moguće opremiti i novom generacijom Advanced Park Assista (APA II) koji obavještava vozača o veličini slobodnog parkirnog mjesta za bočno parkiranje te automatski upravlja vozilom, dok vozač kontrolira kočnicu, spojku i stupnjeve prijenosa. Tu je i SBSA ili sustav nadzora mrtvog kuta, a prvijenac u A segmentu je i sustav grijanja upravljača (kod opela promoviran na Corsi).

Knjiga narudžbi za Opel Adam je otvorena nakon premijere na pariškom auto salonu, a prve isporuke će započeti u siječnju iduće godine. Prvo je na redu, dakako njemačko tržište gdje će za Adama biti potrebno izdvojiti između 11.500 i 16.085 Eura (uključujući tamošnji porez od 19%). Na kraju dodajmo i jednu zanimljivost, a ta je da je Opel Adam trenutno jedini automobil iz A segmenta koji će se proizvoditi isključivo u Njemačkoj.

Opel Adam na hrvatsko tržište dolazi tijekom prvog kvartala 2013.

> Posjetite Microsite Opela Adam

GALERIJA: Opel Adam

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing