Mercedes-Benz Star Experience 2016.

15. rujna 2016.
Vozili smo - Mercedes-Benz Star Experience 2016.
piše: Hrvoje Gattin  foto: Saša Lisjak, Mario Poje 

AMG - tri slova za potpunu sreću

I ove godine, mercedesova karavana fantastičnih automobila poznata kao Star Experience posjetila je Hrvatsku. Ovoga puta imali smo prilike uživati u modelima s oznakom AMG, doista elitnoj sportskoj obitelji Mercedes-Benza
8511
Osam tjedana, devet zemalja i deset tisuća prijeđenih kilometara plan je ovogodišnjeg, već tradicionalnog Mercedes-Benz Star Experience road-showa koji je pred tri tjedna započeo u Mađarskoj, a početkom ovog tjedna nakratko se zaustavio i u Hrvatskoj. Kao i prošle godine, mjesto zbivanja bio je poligon Centra za sigurnu vožnju Oryx, pokraj Zagreba.

No, u skladu sa svojom tradicijom, Mercedes-Benz Star Experience svake godine donosi nov naglasak. Tako smo nakon "miješane" palete najnoviji SUV vozila i cestovnih sportaša prikazane prošle godine, sada imali prilike uživati u pravom creme de la creme mercedesove ponude - AMG modelima na sami spomen kojih svakom ljubitelju automobila srce počinje ubrzano kucati.

8511
Pored vožnje javnim prometnicama u nekim od najluksuznijih kabrioleta, coupea i limuzina za čiji smo upravljač ikada imali prilike sjesti, poligon Centra za sigurnu vožnju Oryx pružio nam je i jedinstvenu priliku isprobati sve one vrline automobila s potpisom AMG-a koje smijemo iskusiti upravo i jedino u ovakvom, sigurnom i pod budnim okom vrhunskih mercedesovih instruktora, strogo kontroliranom okruženju. Bio je to još jedan dan za pamćenje pod znakom stuttgartske zvijezde s tri kraka.

I dok smo za upravljač prestižnih automobila AMG-a trebali tek sjesti, predstavnici zastupništva za marke Mercedes-Benz i Smart, tvrtke Star Import, upoznali su nas s novopridošlim modelima koji se od ovog tjedna nalaze u njihovim prodajnim salonima. Konkretnije, riječ je o Mercedes-Benz C klasi Cabriolet te modelu GLC Coupé.

Novost prva: C klasa Cabriolet


8511
Neposredno pred svjetsku premijeru održanu na međunarodnom salonu automobila u Ženevi imali smo prilike upoznati topless izvedbu megapopularne C klase. Dakako, ovaj se model temelji na C klasi Coupe, odnosno MRA (Modular Rear Architecture) platformi, a najveću razliku predstavlja električno sklopivi platneni krov dostupan u četiri boje (smeđa, plava, crvena i crna) kojega se može podići, odnosno spustiti za nešto manje od 20 sekundi, pri brzinama do 50 km/h.

Velik dio vanjštine te još veći dio interijera prenijet je iz Coupéa, a od pojedinih jedinstvenih dijelova opreme vrijedi izdvojiti dostupnost sustava AirScarf, odnosno "zračnog šala", i AirCap, odnosno deflektora vjetra, koji su posebnost mercedesovih kabrioleta. U unutrašnjost se mogu smjestiti četiri osobe na četiri zasebna sjedala koja je moguće opremiti kožnim presvlakama koje ne upijaju sunčevu toplinu. Stražnja je sjedala moguće neovisno preklapati.

8511
Kabriolet izvedba C klase dostupna je u čak 12 verzija. Iste su podijeljene na modele s dva dizelska motora (170 i 204 KS) te osam benzinskih u rasponu snage od 156 do 510 KS. Dakako, pogađate, najsnažnije izvedbe nose prestižnu oznaku AMG. Riječ je o C klasi Cabriolet C 43 AMG 4Matic (367 KS), C 63 AMG (476 KS) te C 63 S AMG (510 KS). Nadalje, ovisno o motorizaciji, C klasa kabriolet je dostupna uz 6-stupanjski ručni ili 9G-Tronic mjenjač, a dvije najprestižnije AMG izvedbe dolaze sa 7-stupanjskim mjenjačem Speedshift MCT. Cijene Mercedes-Benz C klase Cabriolet kreću se između 50.769 i 58.916 Eura za dizelske izvedbe te između 48.756 i 118.344 Eura za benzinskim motorima pokretane verzije.

Novost druga: GLC Coupé


8511
Mercedes-Benz je tek koji tjedan nakon spomenutog kabrioleta predstavio i Coupé izvedbu sjajnog SUV modela GLC koja u osnovi slijedi filozofiju svog većeg brata, odnosno modela GLE Coupe. Riječ je o automobilu dinamičnijih linija koji se od standardne verzije ponajviše razlikuje od krovnog A nosača prema stražnjem dijelu vozila gdje se posebno ističu niža linija krova, nova stražnja svjetla, poklopac prtljažnika s integriranim spojlerom i sl, a tu su i nova maska motora, stražnji difuzor itd. Interijer, uređenje i oprema, u osnovi su preuzeti iz standardnog GLC-a, s pojedinim manjim razlikama u vidu luksuznih detalja.

Na hrvatskom se tržištu Mercedes-Benz GLC Coupé nudi u izvedbama 220 d 4Matic, 250 d 4Matic te 250 4Matic. Dizelski motori raspolažu sa 170, odnosno 204 KS, dok benzinski razvija 211 KS. Svi motori su 4-cilindrični, a sve ponuđene izvedbe imaju automatski mjenjač 9G-Tronic s 9 stupnjeva prijenosa te stalni pogon na sva četiri kotača 4Matic s osnovnom raspodjelom momenta od 45/55 posto. Cijene Mercedes-Benza GLC Coupé kreću od 60.296 Eura do registracije.

Testovi za najzahtjevnije


Poligon Centra za sigurnu vožnju Oryx pružio nam je mogućnost i da se kroz nekoliko testova uvjerimo u sposobnosti mercedesovih automobila. Za tu priliku, poligon je bio podijeljen na nekoliko postaja: Agility staza, Intelligent Drive te Safety Experience. Svaka je od navedenih vježbi omogućila da se za upravljačem automobila opremljenih najnaprednijim sigurnosnim sustavima današnjice uvjerimo u napredak tehnike prema kojoj je Mercedes-Benz čuven.

8511
Agility staza nam je pružila mogućnost da osjetimo performanse zadivljujućih modela Mercedes AMG-a. Slalomi, brza izmjena vozne trake, vožnja kroz zavoje i nagla ubrzanja bili su sastavni dijelovi ovog testa pri čemu su do izražaja došle dinamičke osobine testiranih automobila, njihovo podvozje, uvjerljive kočnice i elektronički sustav stabilnosti.

Intelligent Drive poligon je predstavljao potpunu suprotnost prethodno opisanom testu. Ovdje je, naime, bila riječ o autonomnom kočenju, izbjegavanju naleta na pješaka te autonomnom parkiranju s novom Mercedes-Benz E klasom. Potencijalni nalet na vozilo ispred demonstrirao nam je mercedesov instruktor. Riječ je o približavanju nepomičnoj prepreki (u našem slučaju - kartonskoj ploči sa slikom stražnjeg dijela vozila) u različitim uvjetima vožnje - pri različitim brzinama te s uključenim i isključenim tempomatom.

8511
Također, imali smo prilike vidjeti i demonstraciju autonomnog kočenja u slučaju naleta na pješaka kojeg je uspješno "odglumila" lutka od spužve. Dakako, vjerujemo da ne treba posebno napominjati da je E klasa sve ove testove položila s maksimalnim uspjehom. Recimo i kako će mercedesov sustav autonomnog parkiranja na E klasi, Remote parking Pilot biti dostupan na našem tržištu krajem 2017.

Safety Experience je bio test korištenja maksimalne snage kočenja te izbjegavanja prepreke uz upravljanje vozilom tijekom kočenja. Tako smo iz "prvog reda", tj. za upravljačem mogli vidjeti koliko se s povećanjem brzine kretanja produžava zaustavni put vozila te koliko je truda potrebno da se pronađe optimalni kut upravljača prilikom izbjegavanja prepreke (simulirane čunjevima).

"Ergela" iz snova


8511
Premda su možda i najveće zvijezde ovogodišnjeg Mercedes-Benz Star Experiencea bili novopridošli modeli, C klasa Cabriolet i GLC Coupé te nova E klasa, marka iz Stuttgarta je ovaj event oplemenila velikim brojem automobila s potpisom AMG-a.

On-Road Drive, vožnju javnim prometnicama, prošli smo za upravljačem automobila kao što su SL 400 (V6 / 367 KS / 135.736 Eur), S 500 Cabrio (V8 / 455 KS / 195.649 Eur), C 350 e (Plug-in hibrid / 211 + 82 KS / 52.986 Eur)... Potom smo Agility stazu prošli vozeći AMG GT S (V8 / 510 KS / 195.615 Eur), SLC 43 AMG (V6 / 367 KS / 81.128 Eur), C 63 S AMG Coupé (V8 / 510 KS / 108.653 Eur), A 45 AMG (R4 / 381 KS / 61.172 Eur)... Doista, riječ je o paleti automobila koja fascinira već na prvi pogled, a više o svim navedenim modelima potražite na stranicama ovlaštenog uvoznika, tvrtke Star Import.

AMG - gotovo pola stoljeća strasti

8511
A kao Aufrecht, M kao Melcher i G kao Grossaspach predstavljaju imena skrivena iza jedne od najpoznatijih oznaka vezanih uz sportske automobile i natjecateljske uspjehe. No, ekskluzivnost AMG-a time je veća što su njihovi projekti vezani uz automobile Mercedes-Benza.

Cijela priča započinje tijekom 1960-ih kada su Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher radili na natjecateljskom motoru modela 300 SE, dok u Mercedes-Benzu nisu odlučili zaustaviti sve sportske aktivnosti. No, spomenuti dvojac nije imao namjeru odustati. Projekt je nastavljen u Aufrechtovoj kući u Grossaspachu, a rezultat je bilo čak deset pobjeda Manfreda Schieka na njemačkom Touring prvenstvu.

8511
Osnutak tvrtke Aufrecht Melcher Grossaspach, skraćeno AMG, došao je na red 1967. godine. Novi cilj je bio ponuditi kompletan proizvod: cestovni sportski automobil temeljen na uspješnim sportskim izvedbama. Tek četiri godine kasnije, AMG Mercedes 300 SEL 6.8 'Rote Sau' će osvojiti prvo mjesto u klasi i drugo u ukupnom poretku na utrci 24 sata Spa. Bit će to trenutak ali i automobil koji je, do tada tek uskom krugu poznato, ime AMG lansirao u orbitu vladara automobilskog sporta.

Tvrtka je 1976. preseljena u mjesto Affalterbach, a sve što je uslijedilo najkraće rečeno, pripada povijesti sportskih automobila. AMG je danas jedno od najprepoznatljivijih imena kada je riječ o tvorničkom tuningu i tehničkom razvoju namijenjenom natjecateljskim automobilima. Mercedes-AMG GmbH ima više od 1.100 zaposlenika, a paleta modela koji ponosno nose ova tri slova na svojoj karoseriji danas podrazumijeva više od 20 automobila.


---

Pogledajte i izvještaj s prošlogodišnjeg Star Experiencea
GALERIJA: Mercedes-Benz Star Experience 2016.
Mercedes-Benz AMG 300 SEL 6.8
Mercedes-Benz AMG GT

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing