Jaguar XJ

17. srpnja 2009.
Premijere - Jaguar XJ
piše: Dubravko Kuleš  foto: Jaguar Cars Ltd. 

Novi mačak na pozornici luksuza

Uz moderne S-Type i X-Type, drukčiji XF i sportski XK mnogima je ipak stari, dobri XJ prva asocijacija na Jaguar. Prije tjedan dana Jaguar Cars Ltd. je predstavio potpuno novi XJ kao drukčiju definiciju sportskog i luksuznog automobila. Očita je inspiracija modelom XF, mada Ian Callum tvrdi nešto drugo...
Novi Jaguar XJ donosi osvježeni, britanski doživljaj u klasu luksuznih automobila. On je uglađen, profinjen, ali i vrlo sportski automobil zavodljive mješavine privlačnog dizajna koji potpisuje slavni Ian Callum, direktor dizajna pri Jaguar Cars-u. Novi je XJ model performansi dostojnih najsportskijih automobila te beskompromisnih inženjerskih rješenja.

114
Callum tvrdi da je inspiraciju našao u klasičnim Jaguarima poput MK2 i originalnog XJ-a, ali teško je ne primijetiti kako jaguarov dizajn ide XF-ovom putem. Iz Browns Lane-a dolaze tvrdnje da su s novim XJ-om stvorili Jaguar za 21. stoljeće. Vidljivo je to odmah, na prvi pogled. Radi se o stvarno lijepom i posebnom automobilu namijenjenom kupcima s ukusom. Teško će biti neprimijećeni s novim Jaguarom XJ, ali biti viđen neće biti primarna filozofija kupaca ovog automobila. Oni ga kupuju prije svega zbog sebe i svojeg užitka, a pogledi divljenja i primjećivanje posebnih vrijednosti tek su nužna popratna pojava. XJ je novi korak u evoluciji jaguarovog dizajnerskog izričaja. Izduženi bočni prozori u obliku kaplje određuju produženi profil automobila.

Dobro usklađenih proporcija, kratkim prevjesima i širokim tragom kotača XJ ostavlja dojam samouvjerenosti. Prednji kraj je prepoznatljiv s istaknutom maskom motora i uskim xenon svjetlima. Profinjena linija krova inspirirana je originalom iz burne 1968. i u kontrastu je s moćnom donjom polovicom. Zaobljeno stražnje staklo smanjuje vizualnu težinu nosača krova. Svoju modernost i naprednost XJ dokazuje koeficijentom otpora zraka vrijednosti od 0,29. S tim rezultatom iz zračnog tunela XJ je, uz XF najaerodinamičniji Jaguar svih vremena.

Ključni faktor ovako dobre aerodinamike je detaljno korištenje tehnologije Computational Fluid Dynamics (CFD) s ciljem dobivanja pravog oblika prije ulaska u zračni tunel. Ovaj proces je prvi puta primijenjen na XF-u, a sada je podignut na višu razinu. Tijekom početne dizajnerske faze napravljeno je preko 400 detaljnih CFD studija. U ključne površine spada profil poklopca prtljažnika koji je oblikovan tako da omogućava najpovoljnije strujanje zraka bez potrebe za ugradnjom spojlera. Otraga se također ističu LED svjetla s tri okomite crvene linije.

114
Drvo u interijeru najčešće znači klasiku i malo konzervativnosti. U XJ-u drveni umeci imaju ulogu moderne uporabe drveta koja stvara vrlo privlačnu okolinu bez imalo kiča. Trend panoramskog staklenog krova nije zaobišao ni novi Jaguar XJ. Osim što doprinosi osjećaju svjetline i prostranosti stakleni krov je omogućio nižu i izduženiju liniju krova. Mehanizam otvara krov prema gore i unatrag. Od pregrijavanja sunčevom energijom putnike štite tamno staklo, poseban reflektirajući premaz i dvostruka elektrificirana roleta. Osim sportskog karaktera novi XJ mora odati sliku savršene jaguarove limuzine pa stoga nudi cijeli niz naprednih i unutar segmenta inovativnih tehnologija, zaslona, info i zabavnih sustava.

I novi se XJ "rukuje" s vozačem. Kružni aluminijski rotacijski gumb sustava JaguarDrive Selector izdiže se u vozačev dlan, a stilske 3D animacije se pojavljuju na ploči s instrumentima i na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir. Novi XJ nema klasičnu ploču s instrumentima, nego umjesto nje 12,3-inčni zaslon prikazuje virtualne instrumente sa svim informacijama koje daju i klasični mjerači. Dizajneri su i ovdje imali potpunu slobodu. Prilikom pokretanja motora pred vozačevim očima se pojavljuju tri virtualna mjerača s brzinomjerom, brojačem okretaja motora te zaslonom s pokazivačima potrošnje goriva i temperature motora. Zbog maksimalne čitljivosti prikaz uključuje efekt točkastog svjetla kako bi se naglasile najvažnije informacije. U Dynamic modu vožnje mjerači dobivaju crvenu iluminaciju i indikator položaja mjenjača.

114
Veliki 8-inčni Dual View zaslon osjetljiv na dodir smješten na središnjoj konzoli nadopuna je virtualnim mjeračima. Pruža intuitivan način podešavanja mnogih funkcija, od klime do navigacije. Dual View tehnologija omogućava da vozač i suvozač na istom zaslonu gledaju drukčiji sadržaj. Npr. dok suvozač gleda film na DVD-u, vozač se može koristiti navigacijom. Ugrađena je i najnovija generacija glasovne kontrole koja na ploči s instrumentima prikazuje popis ključnih riječi za kontrolu određenih uređaja. Ovaj pristup daje više samouvjerenosti i olakšava zbližavanje sa sustavom. Novi XJ je razvijen s ciljem pružanja kombinacije agilne sportske dinamike i profinjenosti luksuzne limuzine. U cijelosti je usmjeren prema vozaču, vrlo agilan s obzirom na dimenzije, ali bez imalo narušavanja udobnosti. XJ ima savršenu zvučnu izolaciju i vožnja je izuzetno tiha. No, prilkom agresivnije vožnje posebno podešen sustav usisa daje inspirativnu zvučnu kulisu. Već spomenuti JaguarDrive Control nudi dva različita režima rada, Dynamic i Winter. Svaki mod mijenja karakteristike rada motora i mjenjača, sustava dinamičke i aktivne kontrole diferencijala te aktivnosti DSC-a.

114
Za novi su XJ odabrana četiri snažna i profinjena motora od kojih je jedan dieselski, jedan atmosferski benzinski i dva benzinska s kompresorom. Dieselsku ponudu predstavlja 3-litreni V6 snage od 275 KS s dvostrukim sekvencijalnim turbopunjačima. Benzinski 5-litreni V8 predstavljen je početkom godine i imali smo ga priliku voziti u najsnažnijoj izvedbi na domaćoj prezentaciji modela XKR. Ta opcija nudi 510 KS i rezervirana je za najopremljeniju izvedbu Supersport. Slabija izvedba razvija 470 KS. Oba su motora opremljena šestom generacijom twin-vortex kompresora. Atmosferski V8 razvija 385 KS. Svi motori snagu prenose preko jaguarovog 6-stupanjskog automatskog mjenjača.

Ovjes koji koristi XJ je dorađeni sustav poznat iz modela XK i XF. Prednji ovjes je identičan XF-ovom, dok je otraga multilink sofisticirane konstrukcije kao kod Jaguara XK i XF, samo što je u XJ ugrađen zračni ovjes s novim aktivnim sustavom prilagodljive dinamike. Ovaj sustav automatski određuje tvrdoću ovjesa prema uvjetima na cesti i načinu vožnje. Premijerno je uveden s modelima XK i XKR početkom godine. Kočnice su vrlo snažne s velikim i hlađenim diskovima. Većina modela stoji na 19 ili 20-colnim kotačima, ali na nekim tržištima će se prodavati i s 18-colnim naplacima. XJ će se opremati s tri razine: Luxury, Premium Luxury i Portofolio. Ovisno o modelu i tržištu, novi XJ se već može naručiti, ali prvi primjerci će se na cestama pojaviti početkom 2010. godine.
GALERIJA: Jaguar XJ

Komentari

By dealing together, two of you can address problems of self-esteem and mutual trust. Core maca from the supplier energetix is an herb that tests quite nicely for assorted males. https://www.viagrapascherfr.com/viagra-pas-cher-lyon/
Awrertoosy | 09:08 | 02.08.2017.

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing