Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S

16. siječnja 2013.
Test - Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET 

Sportski užitak u obiteljskom formatu

Da sportski automobili, čak i u obiteljskom formatu, ne moraju značiti visoku potrošnju, dokazuje najnovija izvedba nagrađivanog hondinog dieselskog motora. No, testirani Accord svojom udobnošću, sigurnošću i prostranošću nudi i mnogo više od užitka u vožnji
3980
Priča o hondinim dieselskim motorima počela je pred (tek) deset godina promocijom 2,2-litrenog aluminijskog pogonskog stroja koji je dvije godine po svom predstavljanju proglašen Motorom godine. No, ovaj značajan uspjeh nije tek obilježio hondin ulazak u svijet dieselaša. On je otvorio i nova vrata modelima poput Accorda koji pripada klasi, na europskim tržištima gotovo nezamislivoj bez dieselskog motora u ponudi.

Nakon prve generacije dieselskog 4-cilindričnog motora interne oznake N22 (2.2 i-CTDi) koji je imao obujam od 2204 cm3 i snagu od 140 KS, Honda je uvela motor N22B nešto manjeg obujma (2199 cm3) i snage od 150 KS. Najnovija izvedenica ovog motora zadržava jednaki obujam, no snaga sada dostiže 132 kW (180 KS) i s takvim je 2,2-litrenim Common Railom bio pokretan testirani Accord. Napomenimo i to kako je 180 KS snažna Accord 2.2 i-DTEC Type S našem tržištu premijerno predstavljen prošlog ljeta na Hrvatskom auto festivalu.

U ponudi domaćeg zastupnika za Hondu, riječke tvrtke Ruting, nalazi se Accord uz dva benzinska motora (2.0 - 156 KS i 2.4 - 201 KS) te 2,2-litreni diesel dostupan u izvedbama snage od 150 i 180 KS. U ponudi su i četiri paketa opreme: Comfort, Elegance, Executive i Type S, a cijene kreću od 207.215 Kn za početni benzinski model (akcijska cijena), do 337.297 Kn za 150 KS snažni dieselski model Executive s automatskim mjenjačem. Testirani Accord 2.2 i-DTEC Type S stoji 314.055 Kn, u što je uključena metalik boja.

3980
U teoriji...

Estetika Accorda univerzalno je prihvaćena, premda će neki reći da je ovaj model za jedan obiteljski automobil možda i previše "sportski agresivan", dok drugi Accord smatraju kudikamo manje radikalnim od npr. Civica. Kako god bilo, ispod dinamično oblikovane karoserije ova limuzina iz D segmenta nudi dovoljno prostora za obiteljske (ili poslovne) potrebe, uz solidnu ponudu mjesta za koljena na stražnjoj klupi i prtljažnik obujma od 467 dm3.

Ergonomski, Accord je bez sumnje jedan od najuspješnijih automobila u svojem segmentu. I dalje dosta nizak položaj sjedenja pojačava sportski dojam, a "instrumentarij" koji okružuje vozača je solidno pregledan. Drugu stranu ove priče predstavlja logika nekih prekidača (zbog čega je okrugli "gumb" za mijenjanje stanica veći od onoga za promjenu glasnoće audio-uređaja?) ili cjelokupna estetika središnje konzole, upravljača i instrumenata koji su malo i previše šareni za jedan ozbiljan i elegantan automobil. No, napokon, sjedimo u jednom japanskom automobilu koji ima sva četiri automatska elektropodizača prozora.

3980
Uz vrhunski paket opreme Type S, Accord pruža doista sve što bi nam moglo ustrebati, bilo da krećemo na obiteljsko putovanje, ili naprosto uživamo u vožnji praznom zavojitom cestom. Spomenimo tek neke detalje serijske opreme: atraktivne 17-colne naplatke, prednji spojler i bočne aerodinamičke pragove, Bi-xenon svjetla, automatsko aktiviranje svjetala i brisača, ESP, tempomat, premium audio sustav s CD izmjenjivačem i USB priključkom, Bluetooth podršku, 6 zračnih jastuka, sjedala u kombinaciji umjetne kože i tkanine, 2-zonsku klimu... Dojam opreme donekle narušavaju tek središnji zaslon s monokromatskom grafikom pomalo zastarjelog dizajna i pregršt plastike ne odveć luksuznog izgleda.

3980
U praksi...

Da su dieselski motori dobar izbor u obiteljskom automobilu dugom 4725 mm i teškom neskromnih 1607 kg, nije neka novost. No, što nam u Accordu type S nudi 180 KS snažni 2.2 i-DTEC? Za početak, navedena je snaga podržana s 380 Nm dostupnih od 2000 o/min što jamči solidna ubrzanja (0 do 100 km/h za 8,6 s), ali i vrlo dobra međuubrzanja, značajna prilikom pretjecanja, ali i tijekom sportske vožnje kojoj za upravljačem ovog automobila ionako nitko neće moći odoljeti.

S navedenom snagom pod prednjim poklopcem te zahvaljujući solidnim zalihama okretnog momenta, sportski užici sastavni su dio priče o ovom, načelno obiteljskom automobilu. No, kako smo zaključili u podnaslovu, potrošnja goriva nije adekvatna sportskoj zabavi. Srećom. Tako smo u gradskoj vožnji zabilježili prosječnih 10,0 l/100 km, a na otvorenoj cesti jednako umjerenih 7,9.

3980
Recimo i to da je jedan od najatraktivnijih mehaničkih detalja ovog automobila nesumnjivo njegov ručni 6-stupanjski mjenjač. Uz vrlo dobro odmjerene prijenosne omjere, odlikuje se kratkom i malom ručicom koja vrhunski leži u ruci te dosta kratkim i vrlo preciznim hodovima.

Dobra vozna svojstva podupire i još jedno vrhunsko hondino podvozje koje istovremeno nudi udobnu, ali i vrlo sigurnu vožnju. Preciznost i dostupnost povratnih informacija Accordovog ovjesa na visokoj su razini, čemu znatno pripomaže stražnja 5-link osovina.

Dakako, kombinacija (nešto težeg) dieselskog motora, pogona na prednje kotače i zimskih guma rezultirala je određenim podupravljanjem na skliskoj podlozi, no kod Honde niti jednu takvu reakciju vozila nije teško predvidjeti ili ispraviti. No, ukoliko vam se ipak ne da previše "igrati" s upravljačem, ESP sustav (kod Honde VSA) sve će nestašluke ovog automobila brzo ispraviti.

Ako i jest istina da su hondini automobili prosječno skuplji od konkurencije ("natrpamo" li mnoge njemačke modele jednakom količinom opreme i konjskih snaga, ta teorija brzo postaje upitna), kupci Honde zasigurno znaju što ih čeka, no i što traže. Sve što Accord 2.2 i-DTEC Type S može pružiti ionako ne spada u zahtjeve prosječnog kupca obiteljskog modela iz D segmenta, jer, riječ je o sportašu koji jamči uživanje u tehnici kakvo malo koji konkurent zna i može ponuditi.

> Pogledajte test Honde Accord 2.4 i-VTEC Executive
Vanjski dizajn +- Unutrašnji dizajn +- Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes ++ Motor ++ Mjenjač ++
Performanse ++ Potrošnja goriva ++ Cijena ++
GALERIJA: Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing