Ford Fiesta 1.4 TDCi Comfort

5. studenog 2008.
Rabljeni - Ford Fiesta 1.4 TDCi Comfort
tekst i foto: AUTONET 

Vrijeme je za štedljive mališane

Godina proizvodnje: 2005; Stanje putomjera: 118.186 km; Snaga: 68 KS; Moment: 160 Nm; Zapremnina: 1399 ccm; Najveća brzina 164 km/h; Ubrzanje 0-100 km 15,5 s; Cijena: 52.900 Kn
282
U vremenima kada narastajuće cijene goriva i pad standarda svakim danom sve više pritišću vozače, automobili niske potrošnje više su nego li dobrodošla blagodat. Uostalom, u slijedećim se godinama očekuje prava "poplava" novih vozila u segmentu malih gradskih automobila te onih "za pola broja" manjih, koji će se odlikovati niskom potrošnjom goriva kao primarnim argumentom za kupnju. Uz to, katkada se pitamo koliko nam zapravo i treba u gradu? Temeljna sigurnosna oprema, praktična karoserija i niska potrošnja dovoljne su osobine da se odlučite na kupnju gradskog mališana koji će služiti za svakodnevne odlaske na posao, u kupovinu i tome slično.

Ford Fiesta je automobil više nego li duge povijesti. A, upravo u mjesecima kada na našem tržištu očekujemo dolazak najnovije, pomalo "svemirski" dizajnirane generacije, rabljene Fieste dobrodošla su alternativa pri izboru štedljivog gradskog mališana. Ford se tijekom dugogodišnjeg životnog vijeka sada već stare generacije Fieste, potrudio ovaj mali automobil ponuditi u cijelom nizu izvedbi, bilo da je riječ o ugrađenim motorima, razinama opreme ili karoseriji s trojim, odnosno petorim vratima. U toj se "šumi" verzija doista uvijek moglo naći za svakoga ponešto, pa nas i ne čudi da su rabljene Fieste čest gost i na našem tržištu.

282
Karoserija

Iako je u posljednjim godinama ostao nekako u sjeni drugih proizvođača gradskih automobila, Ford je poznat prema neospornoj trajnosti svojih modela. Karoserija s petorim vratima, poradi praktičnosti, svakako predstavlja plus u gradu i premda se ne radi o nekom posebno lijepo oblikovanom automobilu, ova se Fiesta odavno dokazala kao pouzdan partner u svim gradskim prilikama. Poteškoća sa stanje karoserije kod Fieste doista nema, posebno s obzirom da je testirani automobil ušao u svoju tek treću godinu.

282
Motor

Kao izvrstan izbor za gradsku vožnju, 1,4-litreni turbodiesel snage od 68 KS sasvim je solidan prema pitanju performansi. Uostalom, ne zaboravimo kako se ovdje radi o umjerenih 1060 kg teškom automobilu. Jednako tako, koristi od male mase i Common Rail sustava izravnog ubrizgavanja ima i potrošnja goriva koja prema tvorničkim podacima u prosjeku iznosi 4,9 l/100 km. Istina jest da smo tijekom našeg testa zabilježili poneku litru više, no riječ je i dalje o doista razumnim vrijednostima. S dieselskim motorm Fieste nebi trebalo biti nikakvih problema niti nakon dosta više od protekle tri godine. Napomena za kupce benzinskog motora: kontrolna lampica motora na ploči s instrumentima mora se ugasiti nakon pokretanja motora. U suprotnome, vrijeme je za servis.

282
Mjenjač

Ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa u današnjim je vremenima toliko jednostavan uređaj da se za taj dio automobila doista nitko nebi trebao brinuti. Uostalom, Ford je poznat prema solidnim mjenjačima koji se odlikuju i umjerenom dužinom hodova te preciznošću. Sve navedeno vrijedni i za testirani mjenjač koji tijekom godina nije izgubio na svojim početnim vrijednostima. Ipak, vrijedno je napomenuti da odaberete li automatski mjenjač Durashift, malo više pozornosti treba uputiti stanju spojke.

282
Podvozje

S obzirom da se radi o automobilu s isključivom namjenom gradske vožnje, Fiesta 1.4 TDCi se odlikuje udobnim podvozjem koje bez problema "guta" neravnine na našim ne odveć kvalitetnim prometnicama. Trajnost podvozja ovih malih automobila je solidna te stoga pažnju treba usmjeriti tek na stanje konkretnog automobila koji kupujete jer, dakako, nikada nemožemo znati kako je prijašnji vlasnik postupao sa svojim vozilom...

282
Unutrašnjost

Na nekim starijim Fiesta, ovdje testirane generacije, primijećen je neobičan problem u vidu postavljanja brtve filtera za pelud. Naime, loše postavljena brtva može izazvati prodor manjih količina vode u prostor za noge što ćete brzo detektirati pregledom podnih obloga. Ovaj je problem, dakako, brzo rješiv. Unutrašnjost Fieste, premda je "oplemenjena" pomalo monotonim tonovima, odiše dojmom kvalitete i takva u načelu jest. Manji znakovi trošenja mogu se pojaviti na obruču upravljača i ručicama vratiju, no zato obloge sjedala dobro podnose godine.

Potražite više: Ford Fiesta na Automobili.hr 282

GALERIJA: Ford Fiesta 1.4 TDCi Comfort

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing