Fiat Panda

20. siječnja 2012.
Premijere - Fiat Panda
piše: Goran Topić  foto: Fiat Group 

Pravi gradski 4x4

U trideset i jednoj godini postojanja, tek dvije generacije. Podatak je to koji je u današnjem automobilskom svijetu uistinu rijetkost. Radi se dakako o fiatovoj Pandi koja se može pohvaliti i činjenicom kako je jedan od najmanjih 4x4 modela na tržištu. Treća generacija nam stiže za koji mjesec
2948
Panda je prvi put predstavljena još 1980. i ta je prva generacija, uz određene manje izmjene, izdržala sve do prije osam godina kada je na tržište stigao tada novi model. Treću ćemo generaciju pričekati još koji mjesec te time možemo reći kako je i drugoj Pandi podaren relativno dug vijek, premda kudikamo kraći od onoga prve generacije.

Fiatova Panda je u svojih 31 godinu postojanja prodana u više od 6,4 milijuna primjeraka, a za to su prvenstveno zaslužni njen simpatični izgled, svestranost i činjenica kako je riječ o automobilu laganom i praktičnom za upotrebu. Time je Panda svakako jedan od onih fiatovih mališana koji su profilirali svog proizvođača kao vodećeg kada je riječ o malim gradskim automobilima.

Nova je Panda zadržala osnovne crte svojih prethodnica. Naime, i dalje je riječ o "kutijastom" dizajnu, no modernije i oblije linije svakako bi ju trebale učiniti prihvatljivijom većem broju kupaca.

2948
Proizvođač tvrdi kako će nova generacija ponuditi više prostora, funkcionalnosti i komfora, a modernije linija vanjštine prati na sličan način uređeni interijer. Oprema bi trebala zadovoljiti većinu kupaca s obzirom kako će i standardna, a posebno opcijska biti bogatija od one na kakvu smo navikli u automobilima ovog segmenta.

Posebice je tome tako kod infotainmenta te sličnih "luksuznih" značajki poput panoramskog krova i sl. Ukupno gledajući, kupci će moći izabrati između tri paketa opreme (Pop, Easy i Lounge), deset različitih boja eksterijera, devet kombinacija interijera te dvije veličine alu-naplataka od 14 i 15 cola. Nova bi Panda trebala ponuditi široku mogućnost personalizacije, a u Fiatu također tvrde i kako je ergonomičnost putničke kabine, a prvenstveno vozačevog okruženja znatno narasla.

2948
U ovo vozilo duljine 3,65, širine 1,64 i visine 1,55 m te međuosovinskog razmaka od 2,3 m može se smjestiti do pet putnika. Kažemo "do pet" jer Panda nudi tri različita izbora stražnjih sjedala (dva sjedala, dva pomična 16 cm uzdužno i tri sjedala straga), ovisno o tome i zapreminu prtljažnika između 225 (+10 u odnosu na prethodnu generaciju) i 260 dm3, odnosno 870 dm3 (+36) s preklopljenim naslonima. Uz opcijski preklopivo suvozačevo sjedalo Panda može ponuditi ravnu podnicu duljine preko 2 m, a tu je još i 14 različitih pretinaca.

Nova će Panda biti ponuđena s tri benzinska i jednim dieselskim motorom. Riječ je dakako o pogonskim strojevima malog obujma, štoviše najveći je 1,3-litreni dieselaš, a najmanji 0,9-litreni (875 cm3) benzinski TwinAir.

No, krenimo redom i recimo kako će 2-cilindrični 0,9-litreni motor dolaziti u dvije izvedbe, atmosferskoj snage od 65 (964 cm3) i turbo (875 cm3) snage od 85 KS. Njega će slijediti atmosferski 1.2 snage od 69 KS, dok će 1.3 MultiJet razvijati snagu od 75 KS.

2948
TwinAir Turbo snage od 85 KS poznat je iz modela 500 i dobitnik je nagrade International Engine of the Year 2011. Uz serijski sustav Stop & Start i mješovitu potrošnju od 4,2 l/100 km te najveću brzinu od 177 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 11,2 sekunde, ovaj se motor svakako čini kao zanimljiv izbor. Dieselima sklone kupce svakako će interesirati podatak o tvorničkoj potrošnji 1.3 MultiJeta sa serijskim sustavom Stop & Start, od svega 3,9 l/100 km.

Svi će motori standardno biti upareni s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a kasnije će se ponuda kod nekih proširiti i opcijskim Dualogic robotiziranim prijenosom. Konkretnije, radit će se o verzijama pokretanim TwinAir motorom, potom njegovom plinskom izvedbom te LPG verzijom motora 1.2.

2948
Kada je riječ o tzv. ekološkim rješenjima valja spomenuti i da će s pojedinim motorima biti dostupni indikator promjene stupnja prijenosa (GSI - Gear Shift Indicator), ECO način rada koji ograničava najveći okretni moment, kao i aplikacija eco:Drive koja obrađuje prikupljene podatke i vozaču dostavlja upute za daljnje povećanje ekonomičnosti vožnje.

Što se sigurnosti tiče nova bi generacija zahvaljujući svojoj lakšoj, ali čvršćoj konstrukciji trebala zadovoljiti sve moderne sigurnosne standarde, a tu su i 4 zračna jastuka, ABS i BAS sustavi kao dio serijske opreme. Također, od kraja ove godine će se u sve modele obvezno ugrađivati i ESP sustav s Hill Holderom.

Kasnije će se u opcijskoj ponudi pojaviti i LSCM (Low Speed Collision Mitigation) sustav koji će pri nižim brzinama automatski zaustaviti automobil u slučaju da se ispred njega nalazi prepreka, a vozač ne uspije sam zakočiti.

Novi se automobil proizvodi u Italiji, u pogonima u Pomiglianu, odnosno u fiatovoj trenutno najmodernijoj tvornici s čijih bi traka godišnje trebalo silaziti 260.000 primjeraka nove Pande.

GALERIJA: Fiat Panda

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing