Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Urban Explorer

30. rujna 2016.
Test - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Urban Explorer
piše: Goran Topić  foto: Saša Lisjak 

Efikasni all-rounder

Osobna iskaznica

IME
Duster 1.5 dCi 4x4 Urban Explorer
OBUJAM
1,5 l
SNAGA
110 KS
BRZINA
165 km/h
CIJENA
158.292 kn (21.106 Eur)
tehnički podaci »
Simpatični je Duster na tržištima prisutan još od 2009. te je značajnije osvježen tijekom 2013. Nedavno smo doznali kako bi nasljednik na tržište trebao stići tijekom iduće godine pa je ovo možda i posljednji test te pozdrav s vrlo značajnim automobilom naše generacije. Pred nasljednikom je velik posao
Duster je osvojio srca mnogih ljubitelja automobila te uistinu afirmirao ime svog proizvođača i osigurao mu značajno mjesto ne samo unutar vlastite grupacije, već mnogo šire. Simpatičan dizajn, pristojna razina opremljenosti i nešto niža cijena su bile i još uvijek jesu glavni sastojci uspješne dacijine filozofije koja je u manje od dvadeset godina pod renaultovom kapom zaboravljeni rumunjski brand podigla na razinu ozbiljnog europskog (pa i svjetskog) igrača.

Kako bi mu udahnuli dodatnu svježinu, tvorci Dustera su se poslužili isprobanim receptom - posebnom izvedbom, odnosno bogatijim paketom opreme, ovaj puta pod nazivom Urban Explorer. Ta je izvedba predstavljena na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu, a podsjetimo se, ranije je Duster dolazio u izvedbama Extreme, Air, Life i sl.

8569
Dacia Duster je na našem tržištu, u ponudi zastupništva Renault Nissan Hrvatska, trenutno dostupna s pet paketa opreme te pet motora. Konkretnije riječ je o tri benzinska i dva dizelska pogonska stroja. Krenimo od benzinaca i recimo kako su kupcima Dustera dostupni atmosferski 1.6 snage od 115 KS te dvije izvedbe 1,2-litrenog TCe motora snage od 120 i 130 KS. S druge strane, dizelaše zastupaju dvije izvedbe 1,5-litrenog dCi motora snage od 90 i 110 KS. Ovisno o odabranom motoru, Duster je dostupan s 5 i 6-stupanjskim ručnim mjenjačima te pogonom na prednje ili na sva četiri kotača.

Na kraju uvoda dodajmo još i kako je kupcima dostupno čak pet paketa opreme, odnosno standardna tri pod nazivima Base, Ambiance i Laureate te dva posebna - Life i ovdje testirani Urban Explorer koji kao najskuplji trenutno predstavlja svojevrsni vrh ponude ovog automobila.

Cijena Dacie Duster kreće od 91.400 Kn za izvedbu 1.6 115 S&S Base.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost


8569
Duster je već poodavno kupce privukao svojim atraktivnim izgledom. Dinamičan i robustan, no ujedno i vrlo moderan dizajn odlike su ove Dacije zahvaljujući kojima se rumunjska marka prometnula u bitnog igrača unutar svijeta SUV automobila.

Kada svemu tome dodamo zavidnu ponudu prostora unutar putniče kabine s više različitih pretinaca i mjesta za ostavu kao i džepova na poleđini prednjih sjedala i sl. te zapreminu prtljažnika od 475, odnosno 1636 dm3 s preklopljenim naslonom stražnje klupe i više no udobna sjedala jasno je zašto je našim i mnogim drugim kupcima Duster toliko poželjan automobil.

Ako ništa drugo, onda je to automobil kojeg moraju barem proučiti prije konačnog izbora novog vozila. Ono gdje Duster (namjerno) još uvijek zaostaje za mainstreamom, je dizajn interijera koji nije za primjer, kvaliteta materijala te završne obrade je nešto niža, stupanj ergonomije bi mogao biti bolji jednako kao i izolacija i sl, no to je u skladu s robusnijim i pristupačnijim imidžem kojeg Dacia njeguje svo ovo vrijeme.

Serijska i dodatna oprema


8569
Kako smo već rekli izvedba, odnosno paket opreme Urban Explorer je trenutno najviši u ponudi ovog automobila pa slobodno možemo prenijeti riječ proizvođača koji tvrdi kako Duster nikada nije bio tako bogato opremljen. Naime, serijska oprema između ostalog uključuje 4 zračna jastuka (prednje i bočne, dok zračnih zavjesa nema), ESP, kožom obloženi upravljač i ručicu mjenjača, klima uređaj, električno pomična prednja stakla i grijane retrovizore, prema visini podesivi upravljač i vozačevo sjedalo, tempomat i limitator brzine, putno računalo, komande audio sustava uz upravljač, rezervni kotač standardnih dimenzija i sl.

Paket Urban Explorer se izdvaja i višefunkcijskim navigacijskim sustavom Media Nav Evolution koji dolazi sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir i mogućnošću povezivanja s multimedijskim uređajima putem USB-a i Bluetooth Hands-free sustava, a tu su i 16-colni aluminijski naplaci visokoga sjaja Diamante, mat kromirani krovni nosači, zaštitne obloge prednjih i stražnjih blatobrana te bočne zaštite na donjim dijelovima vrata, kromirani završeci ispušnih cijevi, dodatno zatamnjena stražnja stakla, razni ukrasi i sl.

Dodatnu opremu testiranog automobila čine nova zelena boja Altaï (3.400 kn) i stražnji parkirni senzori (1.500 kn), a koje je još moguće upariti s opcijskom kamerom za vožnju unatrag (tada cijena obje stavke iznosi 2.200 kn).

Motor i prijenos


8569
Vjerojatno jedan od najprisutnijih motora na našem tržištu, pokretao je i testirani Duster. Riječ je, dakako, o renaultovom 1,5-litrenom dCi turbodizelskom motoru koji u ovoj izvedbi razvija snagu od 81 kW, odnosno 110 KS te najveći okretni moment od 260 Nm. Riječ je o performansama sasvim dovoljnim za jedan ovakav automobil kod kojeg su na prvom mjestu ipak ekonomičnost i pouzdanost, a tu se malo koji pogonski stroj može mjeriti s 1.5 dCi.

Nadalje, ovaj je motor uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem zadovoljavajuće preciznosti ručice nešto duljeg hoda te s pogonom na sva četiri kotača koji vozaču putem središnje smještenog kružnog prekidača nudi mogućnost izbora između načina rada 2WD / Auto / 4WD. Kod mjenjača možemo istaknuti "kamionski" kratki prvi stupanj prijenosa koji je namijenjen svladavanju ozbiljnijih prepreka pa je lako kretanje moguće i iz drugog stupnja prijenosa. U gradu ćete brzo stizati do petog stupnja, dok je šesti namijenjen krstarenju na otvorenoj cesti.

Recimo i kako će ovaj automobil do 100 km/h ubrzati za 12,9 sekundi, dok mu najveća brzina iznosi 168 km/h. Skromno, no ono što će vlasnike najviše veseliti je umjerenost motora 1.5 dCi. Naime tvornički podaci govore o mješovitoj potrošnji od 5,1 l/100 km i nisu daleko od realnosti ukoliko uistinu pazite na gas, no čak i ako ste nešto slobodniji, testirani Duster će se zadržati oko 6 l/100 km, dok će u gradu s "težom nogom" na gasu dosegnuti najviše 7 l/100 km.

Za upravljačem


8569
Iako je Duster kao i svaki drugi SUV zamišljen kao vozilo s kojim će njegovi vlasnici većinu kilometara odraditi na asfaltiranim prometnicama, s testiranim ćete se automobilom s guštom uputiti na srednje zahtjevne makadamske i off-road terene gdje će zabavu jamčiti stalni pogon na sva četiri kotača, 210 mm odignutosti podnice, relativno veliki prilazni i odlazni kutovi te dodatna zaštita podvozja i donjih dijelova karoserije.

Što se tiče vožnje asfaltiranim prometnicama, Duster je tipični SUV/crossover, odnosno udoban automobil čiji nešto duži hod ovjesa solidno upija oštećenja i neravnine, a pri bržoj vožnji zavojima se donekle osjeti visina vozila. Upravljač je zadovoljavajuće komunikativan i izravan, a kočnice su na razini zadatka za jedan prvenstveno obiteljski automobil. Duster se može pohvaliti širokim spektrom upotrebljivosti. Naime, zahvaljujući relativno kompaktnim dimenzijama lako će se snaći u gradu, a odličan je i za dulja putovanja. Kako smo već rekli, na off-roadu se Duster svakako neće osramotiti, štoviše.

I na kraju...


Na kraju, vrijeme je da se osvrnemo na cijenu testiranog automobila. Već smo rekli kako je riječ je o modelu s vrha ponude, odnosno o najskupljem Dusteru kojem cijena iznosi (s PDV-om i trošarinom) 153.000 kn, odnosno s dodatnom opremom testiranog modela 158.292 kn ili 21.106 Eura. Puno za jednu Daciju? Možda i je, ali u obzir treba uzeti i sve što ovaj automobil nudi te što za isti iznos možete dobiti kod konkurencije.

---

Pogledajte i test Dacie Duster 1.5 dCi 4x4 Ambiance
GALERIJA: Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Urban Explorer
Riječ je, dakako, o renaultovom 1,5-litrenom dCi turbodizelskom motoru koji u ovoj izvedbi razvija snagu od 81 kW, odnosno 110 KS te najveći okretni moment od 260 Nm
Paket opreme Urban Explorer je trenutno najviši u ponudi ovog automobila pa slobodno možemo prenijeti riječ proizvođača koji tvrdi kako Duster nikada nije bio tako bogato opremljen
Ovaj će automobil do 100 km/h ubrzati za 12,9 sekundi, dok mu najveća brzina iznosi 168 km/h. Skromno, no ono što će vlasnike najviše veseliti je umjerenost motora 1.5 dCi
Paket Urban Explorer se izdvaja navigacijskim sustavom Media Nav Evolution koji dolazi sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir i mogućnošću povezivanja s putem USB-a i Bluetootha
Testirani dizelski motor je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem zadovoljavajuće preciznosti ručice nešto duljeg hoda
Pogon na sva četiri kotača vozaču, putem središnje smještenog kružnog prekidača, nudi mogućnost izbora između načina rada 2WD (prednji pogon) / Auto (automatska raspodjela) / Lock (pogon na sva 4 kotača)
Premda je riječ o najbogatijem paketu opreme, kod Dustera se stražnji prozori i dalje otvaraju ručno
Ono gdje Duster još uvijek zaostaje za mainstreamom, je dizajn interijera koji nije za primjer, kvaliteta materijala te završne obrade je nešto niža, stupanj ergonomije bi mogao biti bolji...
Prostranost je jedna od jačih strana Dacie Duster. Stoga je ovo idealan obiteljski automobil za one s off-road ambicijama
Zapremnina prtljažnika od 475, odnosno 1636 dm3 s preklopljenim naslonom stražnje klupe zadovoljit će sve potrebe

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing