BMW X1

15. veljače 2016.
Vozili smo - BMW X1
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Tomić & Co, BMW AG 

Nacionalna prezentacija

Nastavljajući putem uspješnog prethodnika, druga generacija modela X1 donosi značajne novosti, kako prema pitanju izgleda vanjštine i uređenja interijera, tako i pogonske sheme. Povećane prostranosti, ovaj kompaktni SUV namjerava zadržati visoku poziciju u premium kategoriji. Cijene kreću od 229.830 kn
7824
Sedam godina nakon što je bavarski proizvođač iznenadio svoje poklonike ulaskom u svijet kompaktnih SUV automobila, vrijeme je za novu generaciju najmanjeg, no itekako sposobnog SUV-a iz Münchena. Pretpremijerno prikazan u lipnju prošle godine, BMW X1 druge generacije svjetsku je premijeru imao na međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu, a u prodaju je diljem Europe krenuo proteklog listopada. Sada smo, zahvaljujući zastupništvu Tomić & Co. i njihovom projektu Generation X Road Show (održanom od 11. do 14. veljače 2016.) na zagrebačkim ulicama imali prilike isprobati novi BMW X1 te se uvjeriti u njegove sposobnosti, vrhunsku izradu i naglašenu praktičnost.

U ponudi domaćeg zastupnika (vidi cjenik game) nalazi se deset verzija novog BMW-a X1. Od toga, četiri su izvedbe pokretane benzinskim motorima snage od 136 do 231 KS, a za preostale su zaduženi dizelski motori koji razvijaju između 116 i 231 KS. Tek dvije izvedbe pokretane benzinskim i dvije s dizelskim motorima imaju pogon na dva kotača (prednja), dok su ostale opremljene BMW-ovim pogonom na sva četiri kotača xDrive. Mjenjači su ručni ili automatski, a cijene kreću od 229.830 kn koliko je potrebno izdvojiti za model X1 sDrive18i, početni dizelski model X1 sDrive16d stoji 242.180 kn, dok je vrh ponude rezerviran za izvedbu X1 xDrive25i koja stoji 380.903 kn.

Novi izgled i povećana prostranost


7824
Nastao na BMW-ovoj modularnoj platformi UKL2 (Untere Klasse), koju dijeli s Minijem Clubmanom i Serijom 2 Active Tourer, novi BMW X1 donosi značajno izmijenjeni dizajn u odnosu na prethodnika te novu pogonsku shemu u kojoj su sada izvedbe s pogonom na dva kotača pokretane putem prednjih, a ne više stražnjih kotača. No, ono što prvo upada u oči je novi izgled koji se sada odmaknuo od dojma povišenog karavana, svojstvenog prvoj generaciji modela X1 te je bliskiji ostatku BMW-ove SUV obitelji.

Dimenzije novog automobila iznose 4439 x 1821 (s vanjskim retrovizorima 2060) x 1598 (s krovnom antenom 1612) mm što znači kako je X1 druge generacije za 36 mm kraći, 21 mm širi i 53 mm viši od svog prethodnika. Položaj sjedenja je sada viši za 36 mm sprijeda i 64 mm otraga, a putnicima na stražnjim sjedalima bit će dostupna i veća ponuda prostora uz 37 mm više mjesta za koljena u standardnoj te čak 66 mm u izvedbi s 13 mm pomičnom stražnjom klupom (doplata).

Praktičnosti će pripomoći i 85 dm3 veća zapremina prtljažnika koja sada iznosi 505 dm3, dok najveći dostupni obujam dostiže 1550 dm3, uz napomenu da je naslon stražnje klupe podijeljen na tri zasebno preklopiva dijela (40/20/40) te, uz doplatu, i podesiv prema nagibu. Konačno, za prijevoz najdužih predmeta tu je i opcijsko preklapanje naslona sjedala suvozača.

Oprema u skladu s premium segmentom


7824
Smjena generacija donijela je BMW-ovom modelu X1 znatno napredniju opremu, bolju povezivost i još višu razinu sigurnosti. Dakako, paketi Advantage, Sport Line, xLine i M Sport donijet će uvijek traženu individualizaciju u bogatom popisu dostupnih dodataka, no već i serijski X1 od početne razine opreme uključuje klima uređaj, audio sustav s USB i AUX priključcima te upravljački sustav iDrive sa 6,5-inčnim zaslonom smještenim iznad središnje konzole (uz doplatu je dostupan i 8,8-inčni zaslon).

Također, novost u paleti sustava okupljenih pod nazivom BMW ConnectedDrive predstavlja i Head-up zaslon koji svoje informacije projicira izravno na vjetrobransko staklo, a ne na posebno "stakalce" kao na jeftinijim modelima. Također, novi X1 sada je moguće opremiti i paketom Driving Assistant Plus čime se dobiva aktivni tempomat s funkcijom Stop & Go, sustav upozorenja o nenamjernoj promjeni vozne trake, upozorenje na mogućnost naleta na vozilo ispred kao i upozorenje za nalet na pješake s funkcijom autonomnog kočenja City Brake.

A, kako bi se pokazao kao automobil sposoban i za teže izlete van asfalta, novi je BMW X1 opremljen i sustavom automatskog nadzora brzine prilikom kretanja niz strminu s mogućnošću podešavanja brzine kretanja. Zanimljivo je da ovaj sustav djeluje i prilikom vožnje unatrag. Konačno, za jasniji pogled iz vozila tu je i Full-LED tehnologije prednjih svjetala koja je učinkovitija od xenonskih svjetlosnih jedinica.

Motori i mjenjači


7824
U ponudi na našem tržištu nalaze se dva obujma benzinskih te jednako toliko dizelskih pogonskih strojeva (svi oznake TwinPower Turbo). Cijela ova paleta započinje 1,5-litrenim 3-cilindričnim benzinskim motorom snage od 136 KS koji pokreće model X1 sDrive18i (pogon na prednje kotače - oznaka "s" u nazivu modela) sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Ostale tri benzinske izvedbe pokretane su 2-litrenim 4-cilindričnim motorima snage od 192 KS u izvedbama sDrive i xDrive uparenim s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem Steptronic te u izvedbi označenoj kao xDrive25i koja raspolaže s 231 KS te, također, ima automatski 8-stupanjski mjenjač.

7824
Ponudu dizelskih pogonskih strojeva započinje 1,5-litreni 3-cilindrični motor najveće snage od 116 KS u modelu X1 sDrive16d uparen s ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa. Ostali dizelski motori obujma su od 2 litre i razvijaju snagu od 150, 190 i 231 KS. Najsnažnija izvedba dostupna je s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, dok ostale serijski imaju 6-stupanjski ručni prijenos. Također, izvedbe sa 150 i 190 KS dostupne su s izborom isključivo prednjeg pogona ili uz xDrive prijenos na sva četiri kotača.

Značajno je napomenuti i kako su u drugoj generaciji modela X1, zahvaljujući platformi UKL2 motori postavljeni (sprijeda) poprečno, a u odnosu na prethodnika, pogonski strojevi u novom modelu troše i do 17 posto manje goriva. Konačno, kao izbor prijenosa ponuđeni su novorazvijeni 6-stupanjski ručni te 8-stupanjski automatski mjenjači. Steptronic, automatski mjenjač nove generacije s učinkovitijom kontrukcijom jamči brže i praktički neprimjetne promjene stupnjeva prijenosa kao i mogućnost njihove ručne izmjene.

Još jednom, ukratko


7824
Druga generacija SUV-a iz kompaktnog premium segmenta: prva generacija prodana je u više od 730.000 primjeraka

Izmijenjeni dizajn vanjštine sada je bliži ostatku BMW-ove obitelji X: novi dizajnerski jezik i povećana praktičnost

Potpuno nova unutrašnjost povećane prilagodljivosti i praktičnosti: bogata ponuda dodatnih paketa opreme omogućava izniman izbor načina personalizacije

Najnovija generacija 3 i 4-cilindričnih motora te ručnih 6-stupanjskih i automatskih 8-stupanjskih mjenjača nudi nižu potrošnju i istaknutiji sportski karakter

7824
Sustav pogona na sva četiri kotača xDrive sada je dodatno unaprijeđen i optimiziran kako bi bio još učinkovitiji. Početne izvedbe BMW-a X1 imaju pogon isključivo na prednje kotače

Nova konstrukcija podvozja omogućava vodeću dinamiku vožnje i vhunsku razinu udobnosti. Dinamički nadzor nad amortizerima dostupan je kao opcija, jednako kao i podvozje M Sport

Vrhunska razina opreme sada uključuje i prednja svjetla u Full-LED tehnici, a tu je i napredni Head-up zaslon koji podatke projicira izravno na vjetrobran

I na kraju...


7824
Nakon itekako uspješne prve generacije BMW-a X1, novi model pokazuje još naglašeniju pripadnost SAV (Sports Activity Vehicle) obitelji. Ovo jest početni SUV bavarskog proizvođača, no svakako i istinski premium automobil koji svakim svojim detaljem dokazuje kako je spreman pobijediti svu konkurenciju. Uz 3 i 4-cilindrične motore, pogon na prednje ili na sva četiri kotača, BMW X1 se odlikuje i naprednim detaljima serijske, kao i iznimno bogatim paketima dodatne opreme te povećanom prostranošću i razrađenijom upotrebljivošću interijera. No, uostalom, od tog automobila ništa manje niti nismo očekivali. Novi X1 proizvodi se u BMW-ovim pogonima u Regensburgu.

---

Posjetite microsite eventa BMW Generation X održanog u Zagrebu.



GALERIJA: BMW X1

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing