Audi A4 2.0 TDI S tronic Sport Style

23. lipnja 2016.
Test - Audi A4 2.0 TDI S tronic Sport Style
tekst: AUTONET  foto: Saša Lisjak 

Sportska elegancija s istančanim stilom

Lako prepoznatljiv kao pripadnik svoje obitelji, novi A4 donosi pregršt tehničkih detalja koji jamče udobnost, zabavu i sigurnost primjerenu automobilu luksuzne klase. Testirali smo izvedbu sa 150 KS snažnim TDI motorom koja pripada sredini ponude ove audijeve limuzine
8251
Volkswagenova je grupacija poznata prema tome da novim generacijama svojim modela malo odstupa od uvriježene estetike i provjerenih rješenja. Dakako, mišljenja prema toj logici su podijeljena, no s druge strane, prodajne brojke govore dovoljno same za sebe. Tako i novi Audi A4, predstavljen još krajem lipnja prošle godine, nikoga neće iznenaditi izgledom. No, priča o njegovoj tehnici potpuno je drukčija. Napredna elektronika i novosti u gotovo svakom segmentu ovog automobila govore kako u Audiju polažu itekako mnogo pozornosti detaljima.

Ponuda Audija A4 u limuzinskoj izvedbi, u katalogu zastupnika Porsche Croatije, uobičajeno je bogata kada je riječ o broju dostupnih verzija, kako prema pitanju paketa opreme ili kombinacije pogona i prijenosa. Temeljni paket opreme nema posebnog naziva, a slijede paketi Design, Sport, Style i Design Style. Oznaka Sport Style testiranog modela rezultat je dodatnih kompleta opreme.

U svakom slučaju, ponuda započinje s 279.220 kn vrijednim modelom A4 1.4 TFSi sa 150 KS, a završava na osjetno viših 479.255 kn koliko je potrebno izdvojiti za izvedbu A4 3.0 TDI quattro tiptronic Design Style snažnu 272 KS. Napomenimo i to da se testirani automobil temelji na modelu A4 2.0 TDI S tronic Sport za koji je potrebno izdvojiti 317.092 kn, dok automobil kakav smo testirali stoji 400.232 kn.

U teoriji...


8251
Audi A4 je lako prepoznati. Njegov dizajn ne bi trebao nikoga iznenaditi s obzirom kako nastavlja poznatu estetsku logiku što smatramo i jedinim većim minusom ovog automobila. Premda, netko će reći kako je upravo takav dizajn s malo promjena jamstvo uspjeha ovog modela. Naime, u odnosu na prethodnika ističu se nešto oštrije linije, šira, no poznata maska motora, redizajnirana svjetla s novim LED svjetlima za dnevnu vožnju i sl. Također, linija krova je nešto niža, odnosno spuštenija prema stražnjem kraju, dok su bočne linije izraženije, a veće su i ukupne staklene površine. Stražnji dio automobila također ne donosi veće estetske novosti, a njime dominiraju vrlo prepoznatljiva svjetla.

Nema dvojbe da i u unutrašnjosti nova generacija nadmašuje prethodni model u gotovo svim aspektima, posebice u prostranosti. Prednja sjedala su ergonomski oblikovana, široka su i dobro drže tijelo te imaju brojne mogućnosti individualnog namještanja. Novi dizajn vidljiv je i na upravljaču koji je na dnu obruča ravan, a kojeg krasi oznaka S-line. Presvučen je mekanom kožom tako da imate dojam da se vaše ruke srasle s upravljačem.

8251
Svi materijali odabrani su i obrađeni pomno u skladu s očekivanjima premium segmenta. Precizno izrađene kromirane letvice uokviruju gornji rub otvora ventilacije, područje za rukovanje automatskim klima uređajen te ručicu automatskog mjenjača. Ono što je posebno impresivno je instrumenta ploča. Nema naime klasičnih instrumenata jer je tzv. virtualni kokpit uspješno razvijen u suradnji s tvrtkom Bosch.

Točnije, iza upravljača je 12,3-inčni LCD ekran s detaljnim grafičkim prikazima. Brojač okretaja osvježaav podatke 60 puta u sekundi kako bi se virtualna kazaljka pomicala neometano i precizno, a s višenamjenskim upravljačem možete prebacivati između dva pogleda. U infotainment modu dominira središnji prozor s navigacijskom kartom ili popisi s telefona, radiouređaja i audio zapisa. Na njegovom donjem rubu nalaze se fiksni prikazi za vanjsku temperaturu, vrijeme i prijeđeni put te simboli upozorenja i napomena, a samo rukovanje sustavom virtualnog kokpita odvija se preko višenamjenskog upravljača.

S prekidačima na lijevom kraku upravljača vozač se može kretati kroz izbornike audiosustava, putnog računala te navigacije i telefona. Definitivno jedna od najljepših instrumentih ploča današnjice, na kojima Audiju može zavidjeti i najljuća konkurencija. Za dobru atmosferu zadužen je MMI Radio Plus.

Komentar opreme


8251
Kako smo već i navikli kod Audija, popisi opreme su itekako bogati, no cijene dodataka svakako nisu skromne. Stoga i razliku od 83 tisuće Kuna (koliko vrijedi dodatna oprema testiranog automobila) itekako treba opravdati. Recimo kako je od značajnijih detalja serijske opreme testirani A4 imao sustav Audi Pre Sense City, automatski klima uređaj, MMI Radio Plus, 17-colne lijevane naplatke, senzor za kišu i svjetla, višenamjenski upravljač presvučen kožom, glavna svjetla Xenon Plus itd.

Od podužeg popisa dodatne opreme izdvojit ćemo sučelje Audi smartphone za povezivanje pametnih telefona temeljenih na platformi iOS ili Android, Audi virtualni kokpit, MMI navigacijski sustav plus, presvlake sjedala u kombinaciji tkanina Sequence i kože, S line paket s 18-colnim naplacima i gumama dimenzija 245/40, 20 mm niži sportski ovjes, sportski višenamjenski obruč upravljača, Full-LED prednja svjetla, Audi glazbeno sučelje koje sadrži 2 USB priključka za punjenje mobilnog uređaja i prijenos podataka, Audi Parking System otraga, automatski klima uređaj s 3 zone...

U praksi...


8251
Tih rad kojim se odlikuje pogonski stroj ovog automobila gotovo je zbunjujuć. Nebitno radi li se o TFSI ili TDI motoru koji se svi redom pridržavaju vrijednosti norme ispušnih plinova EU 6. Naš je model imao TDI 2-litreni motor obujma od 1968 cm3, snage od 150 KS i s najvećim okretnim momentom od 320 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za 8,7 sekundi, a konačna brzina doseže 219 km/h. To su brojke, a naše nedoumice, da li je 150 KS dovoljno, brzo su se rasplinule. Naime, Audi težak tonu i pol bez problema je ispunio sve naše vozačke želje. Usudili bi smo se reći da ostavlja dojam i snažnijeg automobila negoli to stoji u tehničkim podacima.

Modifikacije na prijenosu, karoseriji i podvozju te dobro proračunati mjenjač S tronic s dvije spojke i 7 stupnjeva omogućuju vožnju od 160-ak km/h već pri nepunih 2000 okretaja u minuti. Tek iznad 190 km/h postaju primjetni povećana buka vjetra i motora.

8251
Karoserija i ovjes s lakoćom podnose visoke brzine, dok 7-stupanjski S tronic odiše visokim stupnjem učinkovitosti. Trenje je dodatno smanjeno, kao i masa mjenjača, a učinkovitija je postala i opskrba uljem te su tako mogući vrlo niski okretaji.

Doduše, i prethodni je model bio kompaktan i čvrst, ali novi ipak predstavlja korak naprijed. Koeficijent otpora zraka je dodatno smanjen, a nešto veća udobnost rezultat je nekolicine izmjena - revidirane su točke ovjesa, automobil je duži 25 i širi 16 mm itd. Prednji pogon je dostatan za natprosječno sigurnu vožnju, dobro čuva putanju i dopušta doista dinamičnu vožnju. Audijevi podaci govore kako je zaustavni put sa 100 km/h skraćen s 36 na 33,7 m dok je potrošnja goriva posebna priča. Točnije, naša se potrošnja kretala oko 7,5 l/100 km u gradskoj vožnji te skromnih 7,0 na otvorenoj cesti.

I na kraju...


Nedavno pristigla nova generacija modela A4 tipičan je primjer audijeve škole, ali i premium društva kojem nezaobilazno pripada. Automobil dobro izgleda, ugodan je u vožnji, a o dojmu kvalitete ugrađenih materijala ne treba niti trošiti riječi. Dakako, tu je i neizostavni imidž... Sve zajedno, uspješno će opravdati neskromnu cijenu koja je na razini onoga što smo očekivali. Ipak, ovo nije automobil za one skromnih mogućnosti.
Vanjski dizajn +- Unutrašnji dizajn ++ Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes ++ Motor ++ Mjenjač ++
Performanse ++ Potrošnja goriva +- Cijena +-
GALERIJA: Audi A4 2.0 TDI S tronic Sport Style

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing