Alfa Romeo 166 2.4 JTD Distinctive

1. listopada 2007.
Rabljeni - Alfa Romeo 166 2.4 JTD Distinctive
tekst i foto: AUTONET 

Krstarica sportskih sklonosti

Godina proizvodnje: 2004; Stanje putomjera: 105.075 km; Snaga: 175 KS; Moment: 385 Nm; Zapremnina: 2387 ccm; Najveća brzina 222 km/h; Ubrzanje 0-100 km 8,9 s; Cijena: 149.900 Kn
297
Lancia je možda skuplja, Fiat je svakako rasprostranjeniji, no Alfa je oduvijek bila u stanju očuvati neko posebno mjesto u našim mislima. Kada je prvi puta predstavljena Alfa 166, u proljeće 1998, njezin je izgled očarao ljubitelje velikih limuzina, ali i naizgled nezainteresirane i povremene promatrače zbivanja u autoindustriji. Testirani primjerak predstavlja osvježenu, facelift, generaciju koja je svjetlo dana ugledala u jesen 2003. pomaknuvši, još jednom, granice sportske elegancije na višu razinu. S faceliftom je Alfa Romeo 166 dobio i novu paletu motora među kojima je najsnažniji dieselski pogon upravo ovom prilikom testirani 2,4-litreni JTD snage od 175 KS.

A, tri godine nakon što smo testirali prvu 166-icu, vrijeme je da pogledamo kako se takav automobil, istog godišta, nosi s prijeđenim kilometrima. Iako će netko možda reći kako tri godine i nešto više od 100 tisuća prijeđenih kilometara još uvijek ne predstavljaju velik izazov za moderni automobil, nakon ovog testa sa sigurnošću možemo zaključiti kako su priče o (ne)kvaliteti talijanskih automobila stvar daleke prošlosti, ako su ikada i bile točne.

297
Karoserija

Kod rabljenih automobila u današnjim vremenima hrđa je već odavno postala temom prošlosti. Galvanski i drugi oblici zaštite postali su uobičajena stvar i, ukoliko automobil nije bio udaren i/ili nestručno popravljan, straha od hrđe nema. Testirana je Alfa, uostalom, stara tek tri godine i stoga je za očekivati kako će njezin lak bliještati još dugo. Također, bitno je napomenuti kako je sivkasta metalik boja ovog automobila posebno zahvalna prema pitanju svakodnevnog prljanja. Dobro je znati da nakon prve kiše ne morate odmah krenuti put praonice.

297
Motor

Uz facelift generaciju Alfa Romea 166 u ponudi su bila dva turbodieselska motora poznate oznake JTD. Zapravo, riječ je o istom 5-cilindričnom pogonskom stroju zapremnine od 2387 kubičnih centimetara s razlikom 10 ili 20-ventilske glave. Testirani je automobil pokretao upravo ovaj drugonavedeni Common Rail koji zahvaljujući dvostruko većem broju ventila razvija 129 kW (175 KS) pri 4000 o/min. Također, ovaj se pogonski stroj poput svih modernih turbodiesela odlikuje velikim okretnim momentom koji dostiže 385 KS pri 2000 o/min. JTD pogoni jedna su od najuspješnijih priča talijanske autoindustrije i među njima je zabilježen minimalan broj poteškoća. Uostalom, testirani automobil sa stanjem putomjera od 105.075 km ima pred sobom još mnogo kilometara prije prvog većeg zahvata na pogonskom stroju.

297
Mjenjač

Bila to stvar ukusa ili ne, mjenjače iz raznih modela Alfa Romea nerijetko uzimamo kao primjer kako bi taj dio automobila trebao biti napravljen. Teorija nam govori o nešto tvrđem, no veoma preciznom radu s dosta kratkim hodovima, upravo onakvom kakav će se dopasti sportski orjentiranim vozačima. Praksa nam i nakon više od 100 tisuća prijeđenih kilometara pokazuje kako ovaj mjenjač nije izgubio praktički ništa (osim možda sjaja na vrhu ručice :-)) od svoje učinkovitosti. Mjenjač testiranog automobila ima 6 stupnjeva prijenosa.

297
Podvozje

Jedan od najbitnijih razloga zbog čega je vožnja u Alfa Romeu drugačija i, recimo to tako, sportski posebna, leži upravo u tajnama ovjesa ovih automobila. Zahvaljujući svom podvozju, testirana Alfa 166 2.4 JTD pruža vrhunsku stabilnost u sportskoj vožnji, kombiniranu s jednako tako istaknutom udobnošću. Kod rabljenih automobila, posebno onih opremljenih diesel motorima, potrebno je obratiti pozornost na stanje zglobova prednjih ramena. Naime, zbog relativno teškog dieselskog motora prednji je ovjes automobila poput testiranog uvijek nešto više opterećen nego li kod benzinskih verzija. Kočnice, opremljene ABS i ASR sustavima i s navedenim brojem prijeđenih kilometara obavljaju svoju funkciju izvrsno, a jednak komentar možemo uputiti i stanju upravljačkog sustava.

297
Unutrašnjost

Vrhunski opremljena, testirana Alfa 166 u ponudi je s kožom presvučenom unutrašnjošću svijetle bež boje. Izvrsna udobnost i prostranost, čak i na stražnjoj klupi, tek su dio visokog dojma ovog automobila pri čemu mnogo zasluga svakako igra uređenje elegantno dizajniranog interijera. Nešto manje otpornosti pokazale su plastične obloge vratiju koje (posebno na mjestu vozača) s vremenom pokazuju znakove istoršenosti, a i kožna "blenda" ručice mjenjača podnosi godine nešto slabije. Zanimljivo je da i nakon tri godine te dosta prijeđenih kilometara kožne obloge u unutrašnjosti izgledaju kao nove, bez ijednog oštećenja ili nabora nastalog uslijed isušivanja i pucanja kože.

Potražite više: Alfa Romeo 166 na Automobili.hr 297

GALERIJA: Alfa Romeo 166 2.4 JTD Distinctive

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing