84. međunarodni salon automobila u Ženevi, 2014.

10. ožujka 2014.
Saloni - 84. međunarodni salon automobila u Ženevi, 2014.
tekst: AUTONET  foto: Newspress Ltd. Sva prava pridržana 

Automobili koji nas očekuju

Ovogodišnji je, prvi veliki međunarodni salon automobila, donio niz novosti u segmentima koji bi itekako mogli biti privlačni kod nas. Cijeli niz štedljivih mališana niske emisije tu je da popravi 'krvnu sliku' hrvatskog tržišta, no dakako, Ženeva je predstavila i automobile za sladokusce nešto dubljeg džepa
Audi TTAudi TT
Vjerojatno niti ne treba posebno napominjati da pored nas, u većem dijelu Europe "život nastavlja teći" na način na koji se to i očekuje. Istini za volju, od početka velike ekonomske krize koja je pogodila gotovo sve europske zemlje mnogo se toga promijenilo, no prodaja automobila "na zapadu" funkcionira sasvim solidno.

Tako je početak ove godine u Europi donio osjetan porast prodaje novih automobila, a porast su zabilježile čak 23 od 30 zemalja koje ulaze u međunarodnu statistiku. Također, osam od deset vodećih marki povećalo je svoju prodaju na europskim tržištima početkom ove godine što pokazuje kako automobilski biznis itekako dobro uspijeva. Dakako, situacija na našem tlu kudikamo je drukčija i, unatoč porastu broja registracija zabilježenom tijekom prva dva mjeseca 2014, prognoze nisu svijetle.

Upravo u tom ozračju, automobili koji bi mogli biti viđeniji ove godine u nas neke su od glavnih zvijezda aktualnog ženevskog salona koji je možda i po prvi puta nakon dugog niza godina bio prepun noviteta iz dostupnijih (ili jeftinijih) segmenata. No i pored trojca koji predstavljaju Peugeot 108, Citroën C1 i Toyota Aygo, osvježenog fordovog Focusa ili Renaulta Twingo, ovogodišnji je salon u srcu Švicarske ugostio i novi model lamborghinija, prestižni mercedesov coupe, novi Ferrari i tome slične automobile koji će nam još mnogo desetljeća ostati tek predmetom želja.



Volkswagen T-ROCVolkswagen T-ROC
Koncepti su tu da najave budućnost

Iako konceptima, u pravilu, ne pridajemo previše pozornosti, ove je godine u Ženevi prikazano dosta njih koji poprilično izravno najavljuju buduće modele svojih proizvođača. Koncept kompaktnog crossovera s trojim vratima i krovom koji se skida, tako je najava kojim smjerom kreće Volkswagen u segmentu koji svakim danom ima sve više poklonika. Koncept T-ROC karakterizira krov načinjen od dva dijela koja se mogu ručno ukloniti i spremiti u prtljažnik. Za pogon je zadužen motor 2.0 TDI snage od 184 KS i a 380 Nm okretnog momenta uparen sa 7-stupanjskim DSG prijenosom s dvije spojke te 4Motion sustavom pogona na sva četiri kotača. Ovaj 1420 kilograma težak koncept ubrzava do 100 km/h za 6,9 sekundi i dostiže najveću brzinu od 210 km/h, uz istovremenu prosječnu potrošnju od 4,9 l/100 km te emisiju ugljičnog dioksida od 129 g/km.

Opel Astra OPC ExtremeOpel Astra OPC Extreme
Ne treba posebno naglasiti koliko je zanimanja izazvala opelova najava predstavljanja, a potom i prodaje limitirane količine radikalno dorađene Astre OPC. Njemačka je marka u Ženevi predstavila koncept na kojemu će se temeljiti kasnija serijska varijanta s 300 KS na prednjim kotačima, zaštitnim kavezom umjesto stražnjih sjedala i drugim dodacima, tipičnim za sportski automobil. Za koncept OPC Extreme Opel kaže da je nastao na Nürburgring Nordschleifeu, što podrazumijeva samu stazu, ali i OPC-ovo razvojno središte smješteno u blizini.

A, pomalo neobično da je prikazan u obliku koncepta je i mazdin Hazumi koji, nema tome sumnje, prikazuje već praktički završenu novu "dvojku". Riječ je o automobilu koji vjerno slijedi posljednje obiteljske linije ovog japanskog proizvođača, odnosno modela 3 i 6, no u nešto manjem izdanju. No, iako Mazda naziva Hazumi konceptom, poznato je da će novi gradski mališan iz Hiroshime biti pokretan SkyActiv motorima manjeg obujma, uključujući tu i 1.5 Turbo, čija je premijera također održana na ovom salonu.

Hyundai IntradoHyundai Intrado
Nešto dalje od moguće proizvodnje, barem u prikazanom obliku, no kao snažan promotor novih planova i tehnologija na ženevskom je salonu prikazan i Atraktivni korejski koncept koji najavljuje novu fazu hyundaijeve razvojne filozofije. Intrado se odlikuje malom masom jer je napravljen od ugljičnih vlakana i to novim postupkom za koji Hyundai tvrdi kako ima potencijal izmijeniti način proizvodnje automobila.

U izradi karoserije korišten je napredni i ultralagani čelik. Pored toga, koncept Intrado prezentira i sljedeću generaciju hyundaijevog alternativnog pogonskog sustava temeljenog na vodikovim gorivim ćelijama. Sustav koristi litij-ionske baterije od 36 kWh, a s punim spremnikom vodika ovaj koncept ima autonomiju od 600 kilometara.

S druge strane priče, automobili su o kojima maštamo

Alfa Romeo 4C SpiderAlfa Romeo 4C Spider
Premda je službeno još uvijek označena kao koncept, nova Alfa 4C Spider zapravo je već gotov, serijski automobil koji u proizvodnju ulazi početkom sljedeće godine. Alfa Romeo 4C Spider pokreće 1,75-litreni 4-cilindrični turbobenzinski motor snage od 177 kW (241 KS) i najvećeg okretnog momenta od 350 Nm. Spomenuta snaga i moment na podlogu se prenose putem 6-stupanjskog TCT prijenosa s dvije spojke i pogona na sva četiri kotača. Za ubrzanje do 100 km/h ovom je automobilu potrebno 4,5 sekundi, a najveća mu brzina iznosi 250 km/h. Ispušni sustav potpisuje slovenski specijalist Akrapovič.

Nasljednik lamborghinijevog modela Gallardo zove se Huracán, a pokretat će ga poznati, ali značajno dorađeni atmosferski 5,2-litreni V10 snage od 448 kW (610 KS) pri 8250 o/min (50 KS više od Gallarda) te najvećeg okretnog momenta od 560 Nm pri 6500 o/min (20 Nm više od Gallarda). Huracán će, prvenstveno zahvaljujući šasiji od aluminija i ugljičnih vlakana te karoseriji od aluminija i plastike ojačane ugljičnim vlaknima, težiti 1422 kg, a za ubrzanje do 100 km/h će mu trebati 3,2 sekunde, a do 200 km/h svega 9,9 sekundi. Masa je dakle neznatno veća od Gallardove, no Huracánove su dimenzije neznatno veće. Rast međuosovinskog razmaka bi pak trebao povećati ponudu prostora u putničkoj kabini. Iz Lamborghinija je potvrđeno kako će se najveća brzina kretati iznad 325 km/h. Motor zadovoljava Euro6 norme i prosječna mu se potrošnja kreće oko 12,5 l/100 km.



McLaren 650S, predstavljen kao coupe i spider, svojim je izgledom nekakav "hibrid" između hipersportskog P1, od kojeg je preuzeo prednji dio i modela 12C. Oznaka 650 se, dakako, odnosi na snagu dorađene izvedbe već poznatog 3,8-litrenog V8 bi-turbo motora, dok S znači Sport. Spomenimo i kako je okretni moment sa 600 Nm podignut na 680 Nm, a sve je to dovoljno da ovaj model do 100 km/h ubrza za svega 3 sekunde. prodaja ovih automobila počinje već tijekom proljeća, a za Coupe će na britanskom tržištu biti potrebno izdvojiti 238.000 Eura (Spider 262.000 Eura), dakle oko 25.000 Eura više u odnosu na 12C.

Ferrari California TFerrari California T
Ferrari California T je nastavak priče prethodnog modela, a ne njegova radikalno drukčija zamjena. Ime je dobila zahvaljujući novom pogonskom stroju. Riječ je o 3,9-litrenom motoru kojem u pomoć priskače turbopunjač, a što se u konačnici pozitivno odrazilo na brojke o momentu i snazi, pa čak i potrošnju. Središnje smješten motor postavljen je bliže podnici, a razvija 560 KS pri 7500 o/min, odnosno 145 KS po litri obujma.

Najveći okretni moment iznosi 755 Nm, što je ujedno i jedna od glavnih značajki novog motora. Naime, uz njegovu pomoć California u odnosu na prethodnika raspolaže 49% većim okretnim momentom, dok je potrošnja smanjena za 15%. Novi magnetski ovjes, dorađene opruge i keramičke kočnice dio su paketa Californie T.

Plakat 84. međunarodnog salona automobila u ŽeneviPlakat 84. međunarodnog salona automobila u Ženevi
Ukoliko krećete na put...

Međunarodni salon automobila u Ženevi 2014. održava se na sajmišnom prostoru Palexpo smještenom pokraj ženevske zračne luke. Prostor je renoviran 2009. kada je uvedena i Wi-Fi mreža s otvorenim pristupom za sve posjetitelje i izlagače.

Tijekom svog 84. izdanja, međunarodni salon automobila u Ženevi očekuje više od 10.000 predstavnika medija te preko 700.000 posjetitelja. Ukupno je izloženo 900 vozila, a posebnosti ovogodišnjeg izdanja salona predstavljaju testna staza za električna vozila kao i izložba posevećena 90. godišnjici utrke 24 sata Le Mansa. Predstavljeno je 146 svjetskih i europskih premijera, a na izložbenom prostoru površine od 80.047 m2 (organizatori su ukupno zaprimili zahtjeva za 83.000 m2!) nastupilo je 250 izlagača iz 30 zemalja svijeta. Organizatori napominju kako se više od 65 predstavljenih automobila može pohvaliti emisijom CO2 nižom od 95 g/km (oko 7,2% svih vozila na salonu) što je granica postavljena od strane Europske komisije za 2012. godinu.

Salon je svoja je vrata novinarima otvorio 4. i 5. ožujka, a za javnost je otvoren od 6. do 16. ožujka. Cijena ulaznice iznosi 16 CHF, a za grupne posjete (više od 20 osoba) 11 CHF. Radno vrijeme salona je od 10 - 20h radnim danom i 9 do 19h vikendom. Službene stranice međunarodnog salona automobila u Ženevi možete pronaći na adresi: salon-auto.ch
GALERIJA: 84. međunarodni salon automobila u Ženevi, 2014.
Abarth 695 Biposto (svjetska premijera)
Abarth 595 Turismo
AC Schnitzer Range Rover Sport 3.0L SD V6 (svjetska premijera)
Akka Link & Go 2.0 (koncept) (svjetska premijera)
Alfa Romeo 4C Spider (koncept) (svjetska premijera)
Alfa Romeo 4C Spider (koncept) (svjetska premijera)
Alfa Romeo 4C
Aston Martin Vanquish
Aston Martin Vanquish
Aston Martin Vanquish
Aston Martin Vantage N430
Aston Martin Vantage N430
Aston Martin Rapide S
Aston Martin Rapide S
Aston Martin DB9 Carbon Black
Aston Martin V12 Vantage
Aston Martin Zagato (koncept)
Aston Martin Zagato (koncept)
Audi TT quattro Sport (koncept) (svjetska premijera)
Audi TT quattro Sport (koncept) (svjetska premijera)
Audi RS4
Audi A3 e-tron
Biofore Concept Car (koncept) (svjetska premijera)
Biofore Concept Car (koncept) (svjetska premijera)
BMW serija 2 Active Tourer (svjetska premijera)
BMW serija 2 Active Tourer (svjetska premijera)
BMW serija 2 Active Tourer (svjetska premijera)
BMW M235i
BMW M3
BMW M4
BMW i8
BMW i3
BMW Gran Lusso Coupe (koncept)
BMW Gran Lusso Coupe (koncept)
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Rembrandt
Bugatti Veyron Vitesse
Cadillac ELR
Cadillac ELR
Carrozzeria Touring Superleggera Alfa Romeo Disco Volante
Carrozzeria Touring Superleggera Alfa Romeo Disco Volante
Chevrolet Corvette Stingray
Chevrolet Corvette Stingray
Chevrolet Corvette Stingray Convertible
Chevrolet Corvette Stingray Convertible
Citroën Cactus (svjetska premijera)
Citroën Cactus (svjetska premijera)
Citroën Cactus (svjetska premijera)
Citroën Cactus (svjetska premijera)
Citroën C1 (svjetska premijera)
Citroën C1 (svjetska premijera)
Citroën C5 Cross Tourer (svjetska premijera)
Dodge Challenger
Dodge Viper SRT GTS
Ermini Seiottosei Barchetta Sport (svjetska premijera)
Ferrari 458 Speciale
Ferrari 458 Speciale
Ferrari 458 Speciale
Ferrari California T (svjetska premijera)
Ferrari California T (svjetska premijera)
Ferrari California T (svjetska premijera)
Fiat Panda Cross (svjetska premijera)
Fiat Panda Cross (svjetska premijera)
Fiat Freemont Cross (svjetska premijera)
Fiat 500L Trekking Street Surf (koncept)
Ford Focus facelift (svjetska premijera)
Ford Focus facelift (svjetska premijera)
Ford Focus facelift (svjetska premijera)
Ford Edge
Ford Edge
Ford Mustang
Ford Mustang
Ford Mustang Convertible
Ford Mustang Convertible
Ford Mustang Convertible
Giugiaro Clipper (koncept) (svjetska premijera)
Giugiaro Clipper (koncept) (svjetska premijera)
Giugiaro Clipper (koncept) (svjetska premijera)
Gumpert Explosion
Gumpert Explosion
Gumper Apollo S
Hamann Mirror BMW M6 F12/F13
Hamann Lamborghini Aventador Limited
Hamann BMW X5
Honda Civic Type R (koncept) (svjetska premijera)
Honda Civic Type R (koncept) (svjetska premijera)
Honda Civic Type R (koncept) (svjetska premijera)
Honda FCEV (koncept)
Honda FCEV (koncept)
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Intrado (koncept) (svjetska premijera)
Hyundai Intrado (koncept) (svjetska premijera)
Hyundai PassoCorto (koncept) (svjetska premijera)
Hyundai PassoCorto (koncept) (svjetska premijera)
Infiniti Q50 Eau Rouge (koncept)
Infiniti Q50 Eau Rouge (koncept)
Jaguar F-Type Coupe
Jaguar F-Type Coupe
Jaguar F-Type Coupe
Jaguar XFR-S Sportbrake (svjetska premijera)
Jeep Renegade (svjetska premijera)
Jeep Renegade (svjetska premijera)
Jeep Cherokee
Jeep Cherokee
Kia GT4 Stinger
Kia GT4 Stinger
Kia Soul EV
Kia Soul EV
Koenigsegg NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine (koncept) (svjetska premijera)
Koenigsegg NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine (koncept) (svjetska premijera)
Lamborghini Huracán (svjetska premijera)
Lamborghini Huracán (svjetska premijera)
Lamborghini Huracán (svjetska premijera)
Lamborghini Huracán (svjetska premijera)
Lamborghini Huracán (svjetska premijera)
Lexus RC F (svjetska premijera)
Lexus RC F (svjetska premijera)
Mansory Lamborghini Aventador
Mansory Rolls Royce Wraith
Mansory Mercedes-Benz G klasa
Maserati Alfieri (koncept) (svjetska premijera)
Maserati Alfieri (koncept) (svjetska premijera)
Maserati Alfieri (koncept) (svjetska premijera)
Mazda Hazumi (koncept) (svjetska premijera)
Mazda Hazumi (koncept) (svjetska premijera)
Mazda Hazumi (koncept) (svjetska premijera)
McLaren 650S (svjetska premijera)
McLaren 650S (svjetska premijera)
McLaren 650S (svjetska premijera)
McLaren 650S Spider (svjetska premijera)
McLaren 650S Spider (svjetska premijera)
McLaren P1
Mercedes-Benz S klasa Coupe (svjetska premijera)
Mercedes-Benz S klasa Coupe (svjetska premijera)
Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz C klasa
Mercedes-Benz C klasa
Mercedes-Benz V klasa
Mini Clubman (koncept) (svjetska premijera)
Mini Clubman (koncept) (svjetska premijera)
Mini Cooper S
Mini One
Mitsubishi AR (koncept)
Mitsubishi GC-PHEV (koncept)
Mitsubishi XR-PHEV (koncept)
Mitsubishi Outlander PHEV
Morgan 3 Wheeler
Nissan Juke facelift (svjetska premijera)
Nissan Juke facelift (svjetska premijera)
Nissan Qashqai
Nissan X-Trail
Nissan X-Trail
Opel Adam Rocks (svjetska premijera)
Opel Adam Rocks (svjetska premijera)
Opel Adam
Opel Astra OPC Extreme (koncept) (svjetska premijera)
Opel Astra OPC Extreme (koncept) (svjetska premijera)
Peugeot 108
Peugeot 108
Peugeot 308 SW (svjetska premijera)
Peugeot 308 R (koncept)
Peugeot RCZ R
Porsche 911 Targa 4
Porsche 911 Targa 4
Qoros 3 Hatch (svjetska premijera)
Qoros 3 Hatch (svjetska premijera)
Qoros 3 Hatch (svjetska premijera)
Qoros 3 Sedan
Renault Twingo (svjetska premijera)
Renault Twingo (svjetska premijera)
Renault Twingo (svjetska premijera)
Rolls-Royce Ghost Series II (svjetska premijera)
Rolls-Royce Wraith
RUF Porsche Rt 35
Seat Leon Cupra (svjetska premijera)
Seat Mii by Mango (svjetska premijera)
SsangYong XLV (koncept) (svjetska premijera)
SsangYong Korando
Subaru WRX STI
Subaru WRX STI
Subaru WRX STI
Subaru VIZIV 2 (koncept) (svjetska premijera)
Subaru VIZIV 2 (koncept) (svjetska premijera)
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
Škoda Vision C (koncept) (svjetska premijera)
Škoda Vision C (koncept) (svjetska premijera)
TechArt Porsche 911
TechArt Porsche 911 Turbo
Toyota Aygo (svjetska premijera)
Toyota Aygo (svjetska premijera)
Toyota FV2 (koncept)
Volkswagen Golf GTE (svjetska premijera)
Volkswagen T-ROC (svjetska premijera)
Volkswagen T-ROC (svjetska premijera)
Volvo Concept Estate (koncept) (svjetska premijera)
Volvo Concept Estate (koncept) (svjetska premijera)
Volvo Concept Estate (koncept) (svjetska premijera)
Zenvo ST1

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing