66. međunarodni salon automobila u Frankfurtu, 2015.

21. rujna 2015.
Saloni - 66. međunarodni salon automobila u Frankfurtu, 2015.
piše: Hrvoje Gattin  foto: © Newspress Ltd. Sva prava pridržana, IAA Frankfurt via Facebook 

Autonomija pred vratima

U vremenima koja su sve samo ne sjajna, dok se stara Europa guši u izbjegličkoj, a mnoge njezine zemlje članice i ekonomskoj krizi, autoindustrija kao da ne mari za sve to. Blještavilo ovogodišnjeg Frankfurta zasjenilo bi i najveća izdanja IAA salona koja pamtimo otprije desetak i više godina
© IAA Frankfurt via Facebook© IAA Frankfurt via Facebook
Ako ste pomislili da teške političke prilike mogu stati na kraj luksuzu i glamuru, itekako ste se prevarili. Barem je tome tako pogledamo li aktualnu svjetsku automobilsku industriju koja je svo svoje blještavilo prikazala na ovogodišnjem IAA salonu u Frankfurtu, vjerojatno najznačajnijoj priredbi te vrste na svijetu.

Bilo da je riječ o supersportskim automobilima, luksuznim limuzinama, moćnim SUV modelima, modernim i sve bolje opremljenijim kompaktima ili pak gradskim mališanima, u Frankfurtu smo imali prilike vidjeti od svega ponešto novo. I, niti jedan od navedenih segmenata nije iznevjerio naša očekivanja, štoviše.

No, kako to uvijek biva, konceptni su automobili i ovoga puta igrali važnu ulogu na jednom velikom međunarodnom salonu. Prikazao ih je, kao i gotovo uvijek, skoro svaki proizvođač. Ipak, sada je posve jasno kojem se smjeru okreće autoindustrija - koncepti postaju "pametni automobili" koji će jednoga dana postati stvarnost, a mi ćemo u toj realnosti biti tek pasivni umreženi promatrači. Naime i dok samostalno parkiranje, u pravilu upravljano putem pametnog telefona, na neki način postaje Must have u visokim klasama, potpuno autonomni automobili sve glasnije kucaju na naša vrata.

Hoće li upravljanje automobilom uskoro u potpunosti izumrijeti, ostaje nam tek da vidimo no nekako nam izgleda da ćemo svojim unucima sa sjetom pričati o zabavnoj vožnji prekrasnim brdskim cestama. Autoindustrija nas polako pretvara u "poslušnike zakonskih odredbi". No zapravo, taj je smjer već godinama vidljiv jer, počelo je sve još davno uvođenjem sustava koji (barem donekle) ispravljaju vozačke greške i uče nas da je ritam vožnje možda i najbolje prepustiti viziji koju je imao proizvođač samog automobila, a ne vlastitim željama.

Umreženost i personalizacija


Maskirni uzorak kao novi chic personalizacije: Fiat 500 FLMaskirni uzorak kao novi chic personalizacije: Fiat 500 FL
Nedavno je pred jednu međunarodnu press-konferenciju, uoči predstavljanja novog automobila, izvjesni kolega ustvrdio: "Eto, samo da detaljno predstave infotainment i pressica je gotova". I, koliko to god zvučalo smiješnim, istina nije daleko. Kada ste posljednji puta čuli da je neki proizvođač napravio novi ovjes, predstavio značajnu novinu na području pogonskih strojeva ili pak uveo značajno nove materijale u konstrukciju karoserije? Sve se, u posljednih godinu-dvije vrti oko tzv. "umreženosti" i dijagonale zaslona infotainment (ovaj je izraz, zapravo, portmanteau nastao od termina information i entertainment) uređaja.

Proizvođači su, na neki način, došli do limita razvoja klasične mehanike i sada nas "gnjave" sa zabavnom elektronikom jer, reći će neki, ništa drugo više niti ne mogu ugurati u automobil. Dakako i dizajn je bitan. Sve atraktivniji, blještaviji i izgledom kao da su pristigli iz nekog SF filma, novi se automobili bore za svoje kupce privlačnošću, a ne više sofisticiranom tehnikom. U tom cijelom novom spektru pomalo nam neobičnim djeluju zakonske odredbe koje zabranjuju korištenje mobilnih telefona tijekom vožnje, no tipkanje kroz beskonačno duboke izbornike infotainmenta je, pri tome, sasvim OK. Ah...

Također, pojam Personalizacija sve je češće na usnama predstavnika automobilske industrije. Velik broj proizvođača tako danas nudi posebne opcije i kombinacije dodataka koje omogućavaju kupcu da svog limenog ljepotana doista uredi onako kako je sam on to zaželio. Uostalom, na našem je tržištu hype personalizacije krenuo negdje pred dvije godine s Opelom Adam koji nudi gotovo nevjerojatnih 61.000 kombinacija uređenja vanjštine i 82.000 kombinacija uređenja interijera.

Autonomija, korak prvi


Veliki zasloni infotainment sustava postaju uobičajeni: Brabus Tesla Model SVeliki zasloni infotainment sustava postaju uobičajeni: Brabus Tesla Model S
Premda bi smo, uvjetno, čak i ESP mogli proglasiti sustavom koji daje izvjesnu autonomiju automobilu, jer "dirigira" način na koji ćete npr. proći kroz zavoj, to je tek prvo zrnce priče koja kreće u sada već poznatom smjeru - k potpuno autonomnim automobilima. A, priča prva u tome svakako su vozila koja se mogu sama parkirati.

Tijekom posljednjih godina nekoliko je velikih svjetskih proizvođača automobila predstavilo svoje sustave samostalnog parkiranja. Prisjetimo se, još je u siječnju 2012. Ford objavio kako ima više od 100.000 narudžbi za svoj sustav aktivn epomoći pri parkiranju. No, do tada smo na sustave poput ovog već pomalo bili i navikli, a pravu je malu revolucio u lipnju sljedeće godine donio Volvo s najavom sustava autonomnog parkiranja koji omogućava vozaču napuštanje vozila prije nego li je radnja završena. Automobil će, navode Švedi, sam pronaći parkirno mjesto u garaži, a kada se vratite i on će se vratiti na mjesto posljednjeg susreta. Romantično!



Ford je krenuo korak dalje kada je u listopadu 2013. najavio svoj prvi sustav potpuno samostalnog parkiranja vozila, a potom se sličnom idejom pohvalio i Mercedes-Benz u najavi buduće E klase, prikazanoj proteklog srpnja. Korak dalje, u slučaju proizvođača iz Stuttgarta, predstavlja aplikacija koja omogućava da cijeli proces pratimo i njime upravljamo putem pametnog telefona. Konačno, Volkswagen je (također u srpnju) predstavio svoj sustav autonomnog parkiranja povezan sa sustavom indukcijskog punjenja baterija električnih automobila. Dakako, i ovim bi se sustavom trebalo upravljati putem posebmo razvijene aplikacije. Zanimljivo je da, kako navode u VW-u, ovaj sustav koristi off the shelf tehnologiju te je praktički spreman za primjenu.

Desetljeće i pol do automobila koji sam vozi


© Abarth & C. S.p.A. via Facebook© Abarth & C. S.p.A. via Facebook
Ako riječ "automobil" doista znači "samovoz", onda smo bliže ispunjenju punog smisla tog termina nego li ikada. Naime i dok je sustav samostalnog parkiranja tek rješenje koje će omogućiti putnicima da se ne moraju "izvlačiti" iz vozila na uskim parkirališnim mjestima te da ne trebaju sami tražiti slobodno parkirno mjesto (npr. u garaži), vozilo kojim nije potrebno upravljati ultimativni je cilj sve većeg broja proizvođača automobila.

No, možda je najviše "buke" u toj priči podigla tvrtka koja zapravo i ne proizvodi automobile. Google se naveliko raspisao o svom autonomnom vozilu za koje je u svibnju prošle godine objavljeno da ulazi u fazu testiranja. Dakako, Volvo je već ranije s projektom Drive Me demonstrirao način na koji oni vide samostalnu vožnju. I tako je ova priča uzela zalet čije ćemo rezultate vidjeti u ne posebno dalekoj budućnosti. Naime, uz budući Audi A8 također bi trebao doći neki oblik autonomije (demonstriran na konceptu Prologue), slične su najave i za sljedeću generaciju Peugeota 508, a Mercedes-Benz je na ovogodišnjem CES-u predstavio F 015 Luxury in Motion, automobil za koji navode kako nije koncept već "istraživački automobil".

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion (Daimler AG)Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion (Daimler AG)
Možda je upravo Dieter Zetsche, prvi čovjek Daimlera AG, najbolje sažeo o čemu se ovdje radi: "Svatko tko je usmjeren isključivo na tehnologiju nije uspio shvatiti kako će autonomna vožnja promijeniti naše društvo. Automobil nadilazi ulogu prijevoznog sredstva te će u konačnici postati pokretno mjesto življenja". Dakako, do tog je trenutka još dug i podosta trnovit put, no F 015 je stvaran i funkcionalan. Uostalom, na ovogodišnjem smo IAA salonu imali prilike sjesti u taj prototip i uvjeriti se u njegovu funkcionalnost. Okruženi velikim zaslonima osjetljivim na dodir, u svakom trenutku možemo primati i slati informacije, a automobil sve ostalo (vezano uz vožnju) radi sam. U Mercedes-Benzu predviđaju kako će ovakva ideja postati realnošću do 2030. godine, no dakako, do tada je potrebno preskočiti još niz prepreka od kojih mnoge nisu tehničkog karaktera.

Naime, potrebno je zakonski regulirati što i kako s autonomnim automobilima u javnom prometu i tu će, sada je već izvjesno, poluautonomna vožnja predstavljati prvi prijelazni korak. U toj varijanti priče, vozač i dalje ostaje na svom "radnom mjestu", no tek s pomoćnom ili nadzornom ulogom. Potpuno autonomni automobil, poput Mercedes-Benza F 015 omogućava svojim putnicima da okrenu sjedala jedni prema drugima, premda su tu i dalje upravljač i papučice, no rezervirani tek za trenutke kada se zaželite vožnje.

Koncepti ukazuju na budućnost


Mazda KoeruMazda Koeru
U mnoštvu konceptnih automobila predstavljenih na ovogodišnjem salonu u Frankfurtu, neki su ipak odskakali od ostatka ponude. Bilo da je riječ o doista inventivnim rješenjima ili pak bliskosti s potencijalnom produkcijskom izvedbom, tri su nam se prototipa dopala.

Za početak, tu je Mazda Koeru, koncept SUV / crossover automobila koji je prvenstveno zanimljiv stoga što bi praktički u neizmijenjenom obliku mogao ići u serijsku proizvodnju. Ovaj koncept dimenzija od 4600 x 1900 x 1500 mm predstavlja sljedeći mazdin korak u priči o SkyActiv tehnologiji i najvjerojatniji je prototip budućeg modela CX-7. Zanimljivo je da Koeru već na prvi pogled jasno pokazuje o kojoj se marki automobila radi, sustavno slijedeći i razvijajući trademark proizvođača iz Hiroshime - dizajnerski jezik Kodo.

Pod terminom Open air crossover, Citroën je pak predstavio koncept nazvan Cactus M. Riječ je o automobilu napravljenom na osnovi crossovera Cactus, no sada s dvojim vratima i platnenim krovom koji avanture željni mogu upotrijebiti kao šator. Slovo "M" u nazivu ovog koncepta priziva sjećanja na popularni Méhari, a u Frankfurtu prikazani prototip zapravo i dosta uvjerljivo slijedi filozofiju te automobilske legende. Ipak, iz Citroëna za sada nema potvrde hoće li se ovaj zanimljivi automobil za slobodno vrijeme naći u proizvodnji, bilo u prikazanom ili nekom sličnom obliku. No, poznato je kako francuska marka namjerava proširiti svoju ponudu. Stoga...

Mercedes-Benz Concept IAAMercedes-Benz Concept IAA
Koncept koji zasigurno u prikazanom obliku nećemo vidjeti na cestama, no koji prikazuje neka doista intrigantna rješenja bio je predstavljen na prebogatom izložbenom prostoru Mercedes-benza. Riječ je o vozilu prigodnog naziva Concept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile) za koji možemo reći da je pravi Transformer ili još preciznije, Shape shifter. Ova studija, zapravo, prikazuje smjer u kojem će se kretati budući luksuzni modeli Mercedesa, a ujedno i demonstrira neka napredna tehnička rješenja.

Ovaj coupe s četvorim vratima kao glavni naglasak donosi gotovo nevjerojatnu vrijednost koeficijenta otpora zraka od tek 0,19 (u dizajnerskom modu 0,25) što je omogućeno posebnim površinama koje mijenjaju oblik automobila kako bi se, ovisno o brzini kretanja, optimizirala aerodinamička svojstva. Tu transformaciju u Mercedes-Benzu nazivaju "promjenom između dizajnerskog i aerodinamičkog moda", a radi se o sustavu automatskog aktiviranja prednjih i stražnjih panela koji produžuju vozilo za dodatnih 390 mm otraga i 25 mm sprijeda, pri brzinama višim od 80 km/h. Tu su i posebni naplaci koji također mijenjaju oblik kako bi se bolje prilagodili aerodinamičkim zahtjevima.



Concept IAA je dug 5040 mm (u Design modu), širok 1995 te visok 1305 mm, a međuosovinski mu razmak iznosi 2975 mm. Pokreće ga hibridni pogonski sklop kojeg čine benzinski i električni motor čija kombinirana snaga dostiže 280 KS. To je dovoljno da ovaj model ubrza do elektronički ograničene najveće brzine od 250 km/h. Električna autonomija se kreće oko 65 km.

Nekoliko informacija, za kraj...


Plakat 66. međunarodnog salona IAA FrankfurtPlakat 66. međunarodnog salona IAA Frankfurt
Premda smo cijeli tekst prikaza ovogodišnjeg, 66. međunarodnog salona automobila u Frankfurtu "potrošili" na nove tehnologije i konceptne automobile (uostalom, slogan ovogodišnjeg salona IAA je Mobilnost povezuje i ukazuje na trendove umrežavanja i autonomne vožnje), to svakako ne znači da je nedostajalo novosti. Brojni novi serijski automobili svoje su mjesto našli na gotovo svim izložbenim prostorima i lako možemo zaključiti da je budućnost automobila doista blještava.

Salon automobila u Frankfurtu, koji je na svečanoj ceremoniji otvorila njemačka kancelarka Dr. Angela Merkel, ove je godine prikazao čak 219 svjetskih premijera s područja automobilske i prateće industrije (za trećinu više od prošlog izdanja salona IAA) te 26 europskih premijera. Svoje je proizvode i usluge predstavilo 1103 izlagača iz 39 svjetskih zemalja, na ukupnoj izložbenoj površini od 230.000 kvadratnih metara. I, da. Kako su svojedobno i najavili, u Volvu su se odlučili povući s automobilskih salona. Kinesko-Švedski proizvođač tako nije nastupio na ovogodišnjem IAA.

Međunarodni salon automobila IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) održava se na sajmišnom prostoru u Frankfurtu na Majni. Najveći njemački salon automobila postoji već više od 116 godina, a sve je počelo 1897. kada je u berlinskom hotelu Bristol posjetiteljima predstavljeno 8 automobila. Od 1991. frankfurtski Salon automobila prešao je u bijenalni ritam, a izmjenjuje se s međunarodnim salonom u Parizu.

Na adresi Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327 Frankfurt am Main, međunarodni salon automobila IAA svoja je vrata predstavnicima medija otvorio 15. i 16. rujna, a za javnost je otvoren od 17. do 27. rujna. Cijena ulaznice iznosi 16 Eur vikendom te 14 Eur radnim danom. Radno vrijeme salona je od 9 - 19h radnim danom i vikendom. Službene stranice međunarodnog salona automobila u Frankfurtu možete pronaći na adresi: iaa.de



---

Zahvaljujemo tvrtki Opel Southeast Europe koja nam je omogućila da put do Frankfurta prijeđemo za upravljačem Opel Insignie.
GALERIJA: 66. međunarodni salon automobila u Frankfurtu, 2015.
Alfa Romeo Giulia (svjetska premijera)
Alfa Romeo Giulia (svjetska premijera)
Alfa Romeo Giulia (svjetska premijera)
Alfa Romeo Giulia (svjetska premijera)
Alfa Romeo Giulia (svjetska premijera)
Alfa Romeo Giulia (svjetska premijera)
Alfa Romeo Giulia (svjetska premijera)
Alpina BMW B3 Bi-Turbo (svjetska premijera)
Artega Scalo (EV - svjetska premijera)
Audi A4 Avant (svjetska premijera)
Audi A4 g-tron (svjetska premijera)
Audi A4 g-tron (svjetska premijera)
Audi Q7 e-tron
Audi A3 e-tron
Audi A3 e-tron
Audi e-tron quattro (koncept)
Audi e-tron quattro (koncept)
Audi R8 V10 Plus
Audi R18 e-tron quattro
Bentley Bentayga (svjetska premijera)
Bentley Bentayga (svjetska premijera)
Bentley Bentayga (svjetska premijera)
Bentley Bentayga (svjetska premijera)
Bentley Bentayga (svjetska premijera)
BMW serija 7 (svjetska premijera)
BMW serija 7 (svjetska premijera)
BMW serija 7 (svjetska premijera)
BMW serija 7 (svjetska premijera)
BMW serija 7 (svjetska premijera)
BMW serija 7 (svjetska premijera)
BMW X1 (svjetska premijera)
BMW X1 (svjetska premijera)
BMW X1 (svjetska premijera)
BMW X1 (svjetska premijera)
BMW X5 eDrive
BMW X5 eDrive
BMW i8
BMW i8
BMW i3
BMW i3
BMW serija 3 eDrive
BMW serija 3 eDrive
BMW serija 3 eDrive
Borgward BX7 (svjetska premijera)
Borgward BX7 (svjetska premijera)
Brabus GLA (svjetska premijera)
Brabus Classic
Bugatti Vision Gran Turismo (koncept)
Bugatti Vision Gran Turismo (koncept)
Bugatti Vision Gran Turismo (koncept)
Carlsson CC63S Rivage (svjetska premijera)
Citroën Cactus M (koncept)
Citroën Cactus M (koncept)
Citroën Cactus M (koncept)
Citroën Cactus Aircross (koncept)
Citroën Elisee WTCC
DS 4 Facelift (svjetska premijera)
DS 4 Facelift (svjetska premijera)
DS 4 Facelift (svjetska premijera)
DS 4 Crossback (svjetska premijera)
DS 4 Crossback (svjetska premijera)
DS 4 Crossback (svjetska premijera)
Ferrari 488 Spider (svjetska premijera)
Ferrari 488 Spider (svjetska premijera)
Ferrari 488 Spider (svjetska premijera)
Ferrari 488 Coupe
Fiat 500 Facelift (svjetska premijera)
Fiat 500 C Facelift (svjetska premijera)
Fiat 500 Facelift Camouflage Edition (svjetska premijera)
Fiat 500 Facelift Comics Edition (svjetska premijera)
Fiat 500 Facelift Comics Edition (svjetska premijera)
Fiat 500 Abarth
Ford GT 40
Honda Civic Tourer Active Life (koncept)
Honda Civic Tourer Active Life (koncept)
Honda NSX
Honda Project 2&4 (koncept)
Honda Project 2&4 (koncept)
Hyundai i20 Active
Hyundai i20 Active
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo (koncept)
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo (koncept)
Infiniti Q30 (svjetska premijera)
Infiniti Q30 (svjetska premijera)
Infiniti Q30 (svjetska premijera)
Jaguar F-Pace (svjetska premijera)
Jaguar F-Pace (svjetska premijera)
Jaguar F-Pace (svjetska premijera)
Jeep Grand Cherokee
Kia Sportage GT (svjetska premijera)
Kia Sportage (svjetska premijera)
Kia Sportage (svjetska premijera)
Kia Sportage (svjetska premijera)
Kia ceed Facelift  (svjetska premijera)
Kia pro ceed GT Facelift (svjetska premijera)
Kia ceed Facelift  (svjetska premijera)
Kia ceed SW GT  (svjetska premijera)
Kia Optima  (svjetska premijera)
Kia Optima GT  (svjetska premijera)
Kia Optima GT  (svjetska premijera)
Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder (svjetska premijera)
Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder (svjetska premijera)
Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder (svjetska premijera)
Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder (svjetska premijera)
Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce Roadster
Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce Roadster
Mansory Mercedes-Benz S63 AMG Black Edition
Mansory Bentley Continental GTC
Maserati Ghibli
Mazda Koeru (koncept)
Mazda Koeru (koncept)
Mazda Koeru (koncept)
Mazda MX-5
Mercedes-Benz S klasa Cabriolet (svjetska premijera)
Mercedes-Benz S klasa Cabriolet (svjetska premijera)
Mercedes-Benz S klasa Cabriolet (svjetska premijera)
Mercedes-Benz S klasa Cabriolet (svjetska premijera)
Mercedes-Benz S klasa Cabriolet (svjetska premijera)
Mercedes-Benz S klasa Cabriolet (svjetska premijera)
Mercedes-Benz C klasa Coupé (svjetska premijera)
Mercedes-Benz C klasa Coupé (svjetska premijera)
Mercedes-Benz C klasa Coupé (svjetska premijera)
Mercedes-Benz C klasa Coupé (svjetska premijera)
Mercedes-Benz Concept IAA (koncept)
Mercedes-Benz Concept IAA (koncept)
Mercedes-Benz Concept IAA (koncept)
Mercedes-Benz Concept IAA (koncept)
Mercedes-Benz Concept IAA (koncept)
Mercedes-Benz C- paleta SUV / crossover modela
Mercedes-Benz GLE AMG
Mercedes-Benz AMG GT
Mercedes-Benz AMG GT
Mini Clubman (svjetska premijera)
Mini Clubman (svjetska premijera)
Mini Clubman (svjetska premijera)
Mini Clubman (svjetska premijera)
Mini Clubman (svjetska premijera)
Nissan Navara
Nissan Navara
Nissan Navara
Nissan Gripz (koncept)
Nissan Gripz (koncept)
Opel Astra K (svjetska premijera)
Opel Astra K (svjetska premijera)
Opel Astra K (svjetska premijera)
Opel Astra K (svjetska premijera)
Opel Astra K (svjetska premijera)
Opel Astra K Sports Tourer (svjetska premijera)
Opel Vivaro Surf (koncept)
Peugeot 308 R Hybrid (koncept)
Peugeot 308 R Hybrid (koncept)
Peugeot 308 R Hybrid (koncept)
Peugeot Fractal (koncept)
Porsche 911 Carrera Facelift (svjetska premijera)
Porsche 911 Carrera Facelift (svjetska premijera)
Porsche 911 Carrera Facelift (svjetska premijera)
Porsche Mission E (koncept)
Porsche Mission E (koncept)
Porsche Mission E (koncept)
Porsche 918 Spider
Renault Mégane (svjetska premijera)
Renault Mégane (svjetska premijera)
Renault Talisman Grandtour
Renault Sport RS. 01
Rolls Royce Dawn (svjetska premijera)
Rolls Royce Dawn (svjetska premijera)
Seat Leon ST Cupra
Seat Leon ST Cupra
Seat Leon Cross Sport (koncept)
Seat Leon Cross Sport (koncept)
Seat Leon Cross Sport (koncept)
Smart ForTwoCcabrio (svjetska premijera)
Smart ForTwoCcabrio (svjetska premijera)
Smart ForTwoCcabrio (svjetska premijera)
Smart ForTwo JBL Special
SsangYong XLV-Air (koncept)
SsangYong XLV-Air (koncept)
SsangYong XLV-Air (koncept)
Subaru Levorg
Suzuki Baleno (svjetska premijera)
Suzuki Baleno (svjetska premijera)
Suzuki Baleno (svjetska premijera)
Škoda Superb Combi (svjetska premijera)
Škoda Rapid
Škoda Yeti
Toyota Prius (svjetska premijera)
Toyota Prius (svjetska premijera)
Toyota Prius (svjetska premijera)
Toyota C-HR (koncept)
Toyota C-HR (koncept)
Toyota C-HR (koncept)
Volkswagen Tiguan (svjetska premijera)
Volkswagen Tiguan (svjetska premijera)
Volkswagen Golf GTE Sport (koncept)
Volkswagen Golf GTE Sport (koncept)
Volkswagen Passat Variant GTE (svjetska premijera)
Volkswagen Beetle Concept R (koncept)
Volkswagen Caravelle
Volkswagen Golf R Touch (koncept)
Volkswagen Scirocco GTS (svjetska premijera)
Dieter Zetsche, Predsjednik upravnog odbora tvrtke Daimler AG na premijeri Mercedes-Benz S klase Cabriolet
Dr. Angela Dorothea Merkel, kancelarka Savezne Republike Njemačke na otvorenju 66. međunarodnog salona IAA u Frankfurtu

Komentari

Napiši komentar

Prijavite se



Prijava preko facebooka

Pogledaj sve komentare

Powered by AdminMax v6 © 2005-2017 by Internet Softver Design by WEB Marketing